عیدی کارمندان این هفته واریز می شود؟

به گزارش بانوی ایران، به گزارش خبرنگاران، زمان دقیق واریز عیدی کارکنان مشخص است؟

عیدی کارمندان این هفته واریز می شود؟

عیدی بازنشستگان لشکری و کشوری و همینطور شاغلان دولتی هر ساله همراه با حقوق بهمن ماه به حساب این اشخاص واریز می شد. به همین دلیل انتظار می رود امسال هم عیدی کارمندان در هفته جاری و همزمان با واریز حقوق بهمن ماه برای این اشخاص پرداخت شود.

مقدار عیدی کارمندان در سال 1398 تقریبا یک میلیون و 200 هزار تومان بود. این مبلغ در سال گذشته 300 هزار تومان افزایش پیدا کرد و معادل یک میلیون و 500 هزار تومان شد. اما امسال تنها 100 هزار تومان به مبلغ عیدی سال گذشته اضافه شده و به مرز یک میلیون و 600 هزار تومانی رسیده است. کارمندان و کارکنان دولت از این مبلغ اضافه حقوق به دلیل شرایط تورمی کنونی چندان رضایت ندارند.

مقدار عیدی امسال چقدر است؟

محمدحسن زدا، سرپرست سابق سازمان تامین اجتماعی، بیان کرده که طبق قوانین کار افرادی که در کارخانه ها، موسسات و شرکت ها مشغول به کار هستند باید حداقل معادل دو ماه حقوق پایه و حداکثر سه ماه حقوق پایه عیدی دریافت کنند.

زدا معتقد است که شاغلانی که تابع قانون کار هستند نباید تنها مقدار دریافتی شان را مورد توجه قرار دهند، در این خصوص باید به حقوق پایه توجه کرد. هم اکنون مبلغ عیدی کارمندان دولت یک میلیون و 600 هزار تومان در نظر گرفته شده است. طبق اعلام هیئت دولت، برای شاغلان متاهل این مبلغ تا 400 هزار تومان افزایش پیدا می کند.

کارمندانی هم که دارای فرزند هستند برای هر فرزند خانواده تقریبا 150 هزار تومان دیگر هم به مبلغ عیدی افزوده خواهد شد. اما عیدی بازنشستگان یک مبلغ ثابت و معادل یک میلیون و 600 هزار تومان است. زمان واریزی مبلغ عیدی بازنشستگان از طریق مسئولان سازمان تامین اجتماعی مشخص خواهد شد. این مبلغ از طرف سازمان تامین اجتماعی به حساب بازنشستگان واریز می شود.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2103

به "عیدی کارمندان این هفته واریز می شود؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "عیدی کارمندان این هفته واریز می شود؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عیدی کارمندان این هفته واریز می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید