تور آلمان: راه هایی طبیعی جهت از بین بردن و دور نگاه داشتن سوسک های آلمانی

به گزارش بانوی ایران، وجود سوسکهای آلمانی در خانه می تواند موجب فساد مواد غذایی گردد. در این مقاله نحوه خلاص شدن از شر سوسکهای آلمانی به شیوه ای طبیعی را معرفی می کنیم.

تور آلمان: راه هایی طبیعی جهت از بین بردن و دور نگاه داشتن سوسک های آلمانی

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

مترجم: رزیتا ملکی زاده

وجود سوسکهای آلمانی در خانه می تواند موجب فساد مواد غذایی گردد. در این مقاله نحوه خلاص شدن از شر سوسکهای آلمانی به شیوه ای طبیعی را معرفی می کنیم.

آیا می دانستید؟

به منظور از بین بردن سوسکهای آلمانی، پاشیدن آب صابون به طور مستقیم بر روی آنها می تواند مفید باشد.

تنها فکر به این حشرات می تواند موجب اضطراب ما گردد. کمی عجیب است که به هنگام تماشا سوسکهایی که در کنار ما در حال حرکت هستند، دچار هراس می شویم. سوسک حشره ای است که بسیار زشت به نظر می رسد. در میان گونه های مختلف آن، سوسکهای آلمانی متداول ترین نوع دیده شده در خانواده های آمریکایی هستند. این سوسکها با داشتن رنگ قهوه ای روشن و به طول 1ر1 تا 6ر1 میلیمتر، در نواحی مرطوبی مانند حمام، دستشویی و آشپزخانه یافت می شوند. حضور آنها در مکانهایی که انسانها در آن زندگی می نمایند را نمی توان تحمل کرد. در ادامه برخی از روشهای طبیعی از بین بردن این نوع سوسک را نشان می دهیم.

سرکه

نقاطی از خانه که محل فعالیت سوسک است را با محلول آب و سرکه به نسبت 50 ـ 50 شستشو دهید، این کار می تواند بعلاوه به خلاص شدن از شر این آفات یاری کند. سوسکهای آلمانی هنگامی که در معرض سرکه قرار می گیرند، خفه شده و از بین می فرایند. بعلاوه می توانید این محلول را در نواحی آلوده به این سوسک اسپری کرده تا از شر این حشرات موذی خلاص شوید. جوش شیرین که به منظور اهداف آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند برای سوسکهای آلمانی کشنده باشد. جوش شیرین و شکر را به نسبت مساوی با یکدیگر مخلوط کرده و این مخلوط کشنده را در نواحی رشد سوسکها قرار دهید.

جوش شیرین

جوش شیرین که به منظور اهداف آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند برای سوسکهای آلمانی کشنده باشد. جوش شیرین و شکر را به نسبت مساوی با یکدیگر مخلوط کرده و این مخلوط کشنده را در نواحی رشد سوسکها قرار دهید. در ظرف 3 تا 4 روز، متوجه کاهش شدید جمعیت آنها خواهید شد و پس از 2 هفته به طور کامل از بین خواهند رفت.

خاک دیاتومه

خاک دیاتومه که از بقایای دیاتوم ها (جلبکهای تک یاخته ای) تشکیل شده است، خاکی است که می تواند برای حشراتی دارای پوشش محافظ خارجی (پوشش خارجی سخت) مرگبار باشد. پوشش محافظ خارجی نقش مهمی در حفظ رطوبت بدن حشرات ایفاء می کند، بطوریکه وجود آن برای انجام مناسب عملکردهای اندامهای داخلی ضروری است. حشراتی مانند ساس، مورچه، کک و سوسک دارای یک پوشش محافظ خارجی هستند. این حشرات در صورت قرار گرفتن در معرض خاک دیاتومه نمی توانند زنده بمانند. به این صورت که خاک دیاتومه با ذرات میکروسکوپی تیز خود وارد پوشش خارجی بدن حشرات شده و تمام رطوبت داخلی (مایعات بدن) آنها را به خود جذب کرده، در نتیجه منجر به مرگ آنها به علت از دست دادن آب بدن می گردد.

به منظور بدام انداختن این حشرات، آرد یا پودر کاکائو را با خاک دیاتومه به نسبت 1 به 1 ترکیب کرده و آن را در محل های تجمع و تخم گذاری سوسکها بپاشید. به محض رد شدن این حشرات از این ترکیب، ذرات موجود با گوشه های تیز به بدن آنها چسبیده و پوشش محافظ خارجی آنها را تکه تکه می نمایند.

بیشتر بخوانید: درباره سوسک ها

بوراکس

بوراکس (نمک اسید بوریک) که عموماً جهت رخت شویی مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند برای سوسکها کشنده باشد. این پودر شیمیایی هنگامی که به وسیله سوسک مورد استفاده قرار گیرد، دستگاه گوارش این حشره را به شدت مختل ساخته و موجب مرگ فوری آنها می گردد. توصیه می گردد شکر را با بوراکس در نسبتهای مساوی مخلوط کنید به این علت که این ترکیب مانند طعمه برای سوسکهای آلمانی عمل می کند. صرفاً آن را در نواحی آلوده خانه پاشیده و در عرض دو هفته متوجه کاهش چشمگیر جمعیت آنها خواهید شد. ممکن است برای آنکه بخواهید به طور کامل این سوسکها را نابود سازید لازم باشد مجدد از بوراکس در این محلها بهره ببرید. بعلاوه می توان بجای استفاده از بوراکس، جهت از بین بردن سوسک از اسید بوریک به همین روش استفاده نمود.

الکل ایزوپروپیل

الکل ایزوپروپیل راه دیگر از بین بردن این سوسکهای سریع است. آب را با این الکل ترکیب کرده و در محل زندگی سوسک اسپری کرده تا این حشرات کشته شوند.

علف گربه (Catnip)

گرچه گیاه علف گربه سوسکها را از بین نمی برد، اما قطعاً می تواند این حشرات را از خانه شما دور نگاه دارد. ماده شیمیایی نپتالاکتون موجود در این گیاه به اسم عامل بازدارنده طبیعی عمل می کند. آزمایشات اخیر بعلاوه نشان می دهند که علف گربه در دفع سوسک مؤثر بوده است. کیسه ای از علف گربه ساخته و آن را در نواحی دارای مشکل قرار دهید. این گیاه دافع طبیعی، قطعاً به دور ساختن سوسک ها یاری خواهد نمود. بعلاوه می توانید برشهایی از خیار، سیر و برگ بو را در این نواحی قرار دهید به این علت که آنها هم به اسم دافع سوسک عمل می نمایند.

تمیز نگاه داشتن خانه

هنگامی که خانه تان، به ویژه آشپزخانه یا حمام کثیف باشند، مانند آن می ماند که برای سوسکهای آلمانی دعوت نامه فرستاده باشید. اگر آشپزخانه تان تمیز نباشد، هر روشی که جهت از بین بردن سوسکهای آلمانی بکار ببرید، باز هم در خانه شما ظاهر خواهند شد. تمیز نگاه داشتن آشپزخانه اولین قدم جهت خلاص شدن از شر این موجودات کثیف است. در این بخش به چند نکته جهت جلوگیری از منزل کردن سوسکهای آلمانی در خانه اشاره می کنیم.

اطمینان حاصل کنید که ذرات غذا در آشپزخانه تان و کف آن باقی نماند. غذای زیاد آمده بایستی در سطل آشغال ریخته گردد و اطمینان یابید که سینک ظرفشویی مملو از ظروف کثیف نباشد.

مواد غذایی که در یخچال نمی گذارید را بایستی در ظروف درب بسته بدون نفوذ هوا و محافظ در برابر سوسک مانند ظروف شیشه ای یا بانکه قرار دهید. با این حال، به طور ایده آل بهتر است غذا در یخچال قرار داده گردد به این علت که سوسکهای آلمانی از نواحی سرد خوششان نمی آید.

سوسک به راحتی جذب مواد غذایی ریخته شده بر روی زمین می گردد. بنابراین، کف آشپزخانه را تِی کشیده و تمیز نگاه دارید، بعلاوه کابینتهای آشپزخانه را هر روز تمیز کنیدتا هرگونه ذرات غذا از درون آنها پاکسازی گردد. استفاده از جارو برقی به صورت هفته ای هم به منظور محافظت از خانه در برابر سوسک مفید است.

در صورتی که هیچیک از راه کارهای خانگی مفید فایده واقع نشدند و این سوسکها به طور مرتب ظاهر می شوند، ضرورت دارد که از یک متخصص این امور یاری بخواهید. با یک متخصص کنترل آفات تماس بگیرید. این متخصص خانه شما را با حشره کش های مخصوص از بین بردن سوسک سمپاشی می کند.

منبع مقاله :

برگرفته از سایت بازل

منبع: راسخون
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1871

به "تور آلمان: راه هایی طبیعی جهت از بین بردن و دور نگاه داشتن سوسک های آلمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان: راه هایی طبیعی جهت از بین بردن و دور نگاه داشتن سوسک های آلمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید