برترین و خوشمزه ترین غذاهای ترکیه (تور ترکیه)

به گزارش بانوی ایران، آشنایی با غذاهای ترکیه و پیدا کردن برترین رستوران هر شهر، یکی از نکات اولیه هنگام سفر به این کشور است. ترکیه یکی از محبوب ترین مقاصد سفر در بین مسافران ایرانی است. هر ساله بسیاری از گردشگران ایرانی به این کشور سفر نموده تا از جاذبه های دیدنی ترکیه و استانبول بازدید نمایند. یکی از مهم ترین نکات هنگام سفر، آشنایی با غذاهای مقصد است. ترکیه یکی از کشورهایی است که ذائقه غذایی مردم آن، بسیار شبیه ایرانیان است. مهم نیست که به کدام شهر ترکیه سفر می کنید، در هر صورت یک غذای سنتی ترکیه که به ذائقه شما بخورد پیدا می گردد. در ادامه این مطلب از خبرنگاران همراه ما باشید تا با برترین غذاهای ترکیه به ذائقه ایرانیان آشنا شویم.

برترین و خوشمزه ترین غذاهای ترکیه (تور ترکیه)

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

شکم گردی در استانبول

استانبول یکی از محبوب ترین شهرهای ترکیه در بین مسافران بوده و بدیهی است که رستوران های باکیفیت و خوب بسیاری هم در این شهر پیدا شود. اگر قصد سفر به استانبول را داشته باشید، می توانید پس از بازدید از جاذبه های گردشگری، به نزدیک ترین رستوران در منطقه ای که هستید بروید. چرا که هرجا اسمی از جاذبه های گردشگری استانبول باشد، حداقل یک رستوران خوب برای چشیدن طعم غذاهای ترکیه هم وجود دارد. بعضی از این رستوران ها شامل رستوران لمونت، رستوران روملی حصار و رستوران 360 استانبول می شوند. در ادامه دو مورد از برترین غذاهای ترکیه که می توانید در استانبول امتحان کنید معرفی شده است.

معروف ترین و خوشمزه ترین غذاهای ترکیه

می توان گفت که اگر غذاهای ترکی با ذائقه غذایی ایرانی ها سازگار می باشد و چاشنی ها و مواد اولیه به کار رفته در آن ها معمولاً مشابه غذاهای ایرانی بوده و تفاوت اصلی در نوع پخت و ترکیب آن ها می باشد. از ظرف دیگر، کشور ترکیه از محبوب ترین و شناخته شده ترین سرآشپزها مانند نصرت و بوراک برخوردار است و همین موضوع نیز باعث افزایش محبوبیت غذاهای ترکی در بین مردم دنیا شده است.

غذاهای ترکی به طور کلی به 3 دسته تقسیم می شوند که اولین دسته از آن ها متعلق به غذاهایی است که معمولاً صبح ها و برای صبحانه سرو می شوند و سبک بوده و اغلب در ترکیبات آن ها تخم مرغ می باشد و دومین دسته هم متعلق به غذاهای گوشتی و پروتئینی است که بیشتر به عنوان غذای اصلی برای ناهار در نظر گرفته می شوند. دسته سوم نیز دسرهای ترکی می باشند، می توان گفت که دسرهای ترکی به مقدار غذاهای ترکی و یا حتی بیشتر از آن ها از محبوبیت برخوردار هستند. بنابراین صرف این دسرها در کنار و یا سرانجام غذای اصلی را در سفر خود به ترکیه از قلم نیاندازید.

در سبک آشپزی ترکی و خوشمزه ترین غذاهای ترکیه، زیتون یک نقش بسیار مهم را ایفا می نماید و جالب است بدانید که ترکیه ها علاقه بسیاری به زیتون دارند. اغلب غذاهای ترکی ریشه ای متعلق به امپراتوری عثمانی داشته و می توانید با صرف آن ها با فرهنگ غذایی مردمان باستانی این کشور بیشتر آشنا شوید. در ادامه با خبرنگاران باشید تا با خوش طعم ترین غذاهای ترکیه آشنا شویم.

دونر کباب | Döner Kebap

قطعاً کباب ترکی یکی از خوش طعم ترین غذاهای ترکیه به شمار می آید که در سطح بین الملل از هواداران بسیاری برخوردار است. کباب ترکی پایه ثابت غذاهای ترکیه ای در رستوران های ترکی است و می توانید این غذا را در انواع مختلفی مانند پرسی، ساندویچی و یا با برنج سفارش دهید و بعلاوه شناخته شده ترین انواع کباب ترکی، آدانا و اورفا است که در سفر خود به این کشور حتماً باید آن ها را تجربه نمایید.

لاهماجون | Lahmacun

لاماهجون را در همه نقاط ترکیه می توانید پیدا کنید، این غذا یک غذای اصیل و خوشمزه است که شکل های مختلفی سرو می شود و شباهت ظاهری بسیاری به پیتزا دارد. در ترکیبات این غذا از گوشت چرخ نموده، فلفل، دارچین و سبزی ها خرد شده و گوجه و جعفری استفاده می شود که طعم بسیار لذیذ دارد و بعلاوه در بسیاری از رستوران های ترکیه از قیمت پایینی برخوردار است. این غذا به صورت یک نان به همراه مخلفات می باشد.

چی کوفته | çiğ kofte

یکی از اصیل ترین غذاهای خوشمزه ترکیه ای که از دوران عثمانی ها تا به اکنون در رستوران های مختلف کشور ترکیه می توانید آن را پیدا کنید، چی کوفته می باشد. این غذا از گوشت خام در ترکیب با بلغور پخته می شود یکی از خوشمزه ترین غذاهای ترکیه می باشد.

کومپیر | Kumpir

کومپیر یکی دیگر از غذاهای ترکیه است که با سیب زمینی تهیه می شود. این غذا البته بیشتر به عنوان میان وعده و غذای خیابانی سرو می شود. کومپیر در واقع سیب زمینی شکم پر است که داخلش را با مواد مختلف و متنوعی پر می نمایند. سیب زمینی ها را می پزند بعد داخل آن را خالی می نمایند و با کره کاملا ترکیب می نمایند تا ترکیبی نرم و کره ای به دست بیاید. بعد این ترکیب را مجددا داخل سیب زمینی می ریزد و بعد با موادی مثل ذرت، نخود فرنگی، کاهو، خیارشور، زیتون سیاه و سبز، سوسیس و انواع سس روی کمپیر ریخته می شود. کمپیر فوق العاده لذیذ و خوشمزه است و در ترکیه بسیار محبوب است.

ایمام بایلدی | İmam bayıldı

یکی از معروف ترین غذاهای ترکیه ایمام بایلدی است که با بادمجان تهیه می شود. ایمام بایلدی در واقع بادمجان شکم پر است: داخل بادمجان ها را با پیاز، سیر، گوجه، جعفری، فلفل پر می نمایند و بادمجان ها را داخل روغن زیتون می پزند. البته ایمام بایلدی می تواند تنوع زیادی داشته باشد و از گوشت چرخنموده هم استفاده بشود. زیتون در آشپزی ترکی نقش مهمی دارد و یکی از بارزترین غذاهایی که با روغن زیتون تهیه می شود همین ایمام بایلدی است. این غذا در اصل به دوران امپراتوری عثمانی برمی شود و امروزه نیز در بیشتر منطقه های که تحت تسلط عثمانی ها بودند این غذا مصرف می شود.

نخود پلو | Nohutlu Pilav

نخود پلو یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین غذاهای ترکیه است که در ترکیه محبوبیت زیادی دارد. این غذا طرز تهیه بسیار ساده ای دارد، با این حال بسیار خوشمزه و خوش طعم است. برای تهیه این غذا، برنج و نخود و گاهی تکه های مرغ سرخ شده را به صورت لایه لایه روی همدیگر می ریزند و در آخر با ادویه های خوش طعم آن را مزه دار می نمایند.جالب است بدانید که نخود پلو یک نوع غذای خیابانی هم محسوب می شود و این غذا روی چرخ دستی های سیار هم فروخته می شود

منمن | Menemen

منمن نام یک املت ترکیه ای خوشمزه است که معمولا به عنوان صبحانه سرو می شود. برای تهیه منمن پیاز، گوجه، فلفل قرمز، فلفل سبز و سبزیجات معطر را در روغن سرخ می نمایند و بعد تخم مرغ ها را به آن اضافه می نمایند. البته گاهی پنیر و سوسیس هم به آن اضافه می نمایند و هرکس می تواند بنا به ذائقه اش چیزی کم یا زیاد کند. در سفر به ترکیه منمن می تواند انتخابی خوشمزه و لذیذ برای صبحانه باشد، پس از آن غافل نشوید!

دوروم | Durum

دوروم یک غذای ساندویچی ترکی است. در این ساندویچ، کباب دونر معمولی ترکی را درون ساندویچی از نون نازک لواش یا نان های ورقه ای می پیچند و معمولا سبزیجات نیز برای درون آن در نظر می گیرند. در این ساندویچ سبزیجاتی مانند کاهو، گوجه فرنگی، خیار و شاید ذرت در آن گذاشته می شود.

تانتونی | Tantuni

تانتونی در واقع یک نوع تند از غذای دوروم است که از برش ها و تیکه هایی از گوشت گاو یا گوشت بره تهیه می شود که درون روغن دانه پنبه سرخ می شود. این نوع ساندویچ بیشتر در شهر مرسین ترکیه طبخ شده و پیدا می شود. گوشت را ابتدا درآب پز نموده و در روغن و نمک سرخ می نمایند. در نهایت در ساندویچی از نان لواش به همراه ترشی جات، گوجه فرنگی، پیاز سرخ شده، فلفل سبز و جعفری سرو می شود.

میدیه دولما | Midye Dolma

این نوع دلمه صدف دو کفه ای است که با موادی مانند برنج معطر، مواد تند و معطر و ترشی جات به همراه مواد دیگر پر می شود. این غذا از جمله غذاهای مورد علاقه خیابانی و ساحلی است که می توانید آن را در سواحل بدروم بیابید. بعلاوه این غذا، را در محله بی اوغلو استانبول تهیه و سرو می نمایند. برای خوردن آن، کفه بالایی صدف را جدا کنید. کمی آب لیمو بر روی آن بریزید، از کفه جدا شده به عنوان قاشق بهره ببرید و این غذای خوشمزه را امتحان کنید.

کوکورچ | Kokoreç

کوکورچ احتمالا یک غذا از عشایر دارای گله های گوسفند در آسیای مرکزی است و مسافران در طی سال ها آن را به آناتولی و ترکیه وارد نموده اند و این غذا در طی 100 سال به یک غذای سنتی جزو خوشمزه ترین غذاهای ترکیه تبدیل شده است. از آنجایی که انسان ها هیچ بخشی از حیوانات را دور نمی اندازند و می خورند، عشایر نیز راه را برای احیای روده گوسفند پیدا نموده اند و آن را بر روی آتش کباب می نمایند. روده ها در این غذا به قطعات کوچک تقسیم می شود و با آویشن، پونه کوهی، نمک، فلفل و اغلب زمان ها گوجه فرنگی و جعفری تازه مخلوط می شود. سپس این مخلوط را به یک رول نان اضافه می نمایند تا یک ساندویچ درست شود.

تاوک پیلاو | tavuk pilav

تاوک پیلاو همان غذای مرغ و برنج یا ته چین مرغ ما ایرانی هاست که در ترکیه با این نام پخته شده و آن را در بیشتر رستوران ها پیدا می کنید. بنابراین می توان از آن به عنوان یکی از خوشمزه ترین غذاهای ترکیه یاد کرد. در کنار برنج و سینه مرغ آماده شده سبزیجاتی مانند جعفری یا گشنیز نیز گذاشته و غذا با آن تزئین می شود.

کباب علی نازیک | KABAKLI ALİ NAZİK

این کباب با نام کباب علی نازیک غذایی همچون اکبر جوجه معروف ما ایرانی هاست. یعنی به همان مقدار معروف است. برای تهیه این نوع کباب گوشت چرخی را رسرخ می نمایند. سپس ماست و کدو را مخلوط نموده و در بشقاب می ریزند. گوشت چرخ نموده را با دیگر مواد مانند سبزیجات، فلفل سبز و گوجه فرنگی تفت داده و در نهایت بر روی مخلوط ماست و کدو می ریزند و سرو می نمایند.

یاپراک سارماسی | Yaprak Sarması

یاپراک سارماسی یکی از خوشمزه ترین غذاهای ترکیه است که در تمام رستوران های ترکیه و در همه فصول می توانید آن را پیدا کنید. این غذا دلمه برگ مو ما ایرانی هاست. برای تهیه این غذا برنج آبپز شده را به همراه گوشت چرخ نموده و حبوبات درون برگ های مو آب پز شده می پیچند و سرو می نمایند. تعداد دلمه ها در هر پرس غذا بسته به مقدار آن ها فرق دارد و قیمت نیز بین 8 تا 12 لیر فرق دارد.

ایچلی کوفته | Icli kofte

یکی دیگر از خوشمزه ترین غذاهای ترکیه، ایچلی کوفته است. این غذا که در رده غذاهای سنتی ترکیه قرار می گیرد، با بلغور و آرد درست می شود. پس از آماده کردن لایه بیرونی کوفته با بلغور و آرد سمولینا، داخل آن را با مخلوطی از گوشت چرخ نموده، پیاز و جعفری پر نموده و می گذارند تا کوفته کاملا بپزد. این کوفته برای افرادی که از طعم پیراشکی های گوشتی لذت می برند، می تواند یکی از برترین غذاهای ترکیه باشد. رستوران سنگ شکیبا یا صابیر تاشی در منطقه بی اوغلو استانبول یکی از برترین ایچلی کوفته های ترکیه را سرو می نماید.

دیلی کاشارلی تست | Dilli Kaşarlı Tost

یک نوع ساندویچ است. برای تهیه این نوع ساندویچ که از پرهوادارترین و خوشمزه ترین غذاهای ترکیه است، گوشت زبان گوساله را به همراه پنیر در میان نان تست گذاشته و گریل می نمایند. این غذای محبوب ترکی را به راحتی در منطقه ها مشهور استانبول مانند رستوران ها وکافه های میدان تکسیم پیدا خواهید کرد.

ایشکمبه چورباسی | İşkembe Çorbası

ایشکمبه چورباسی یا سیرابی که همه ما ایرانی ها با آن آشنایی داریم، یکی دیگر از خوشمزه ترین غذاهای ترکیه است که برای خوردن آن باید صبح های زود به خیابان های استانبول و دیگر شهرهای ترکیه بروید تا بتوانید آن را امتحان کنید. سیرابی یکی از پر هوادار ترین غذاهای خیابانی ترکیه هم به شمار میرود.

گزلمه | Gözleme

گزلمه در اصل همان نان ها یا فتیرهای ما ایرانی هاست که در ترکیه و آناتولی پخت می شود. برای پخت آن مواد داخل نان را می توانید خودتان انتخاب کنید. می توانید درون نان را با موادی مانند پنیر سفید، سیب زمینی، پیاز یا حتی گوشت انتخاب کنید. این نان در زمان پخته شده با کره محلی طعم دار می شود که می تواند یک صبحانه یا میان وعده مقوی باشد.

سوپ عدس | Mercimek Corbasi

سوپ عدس هم یکی از خوشمزه ترین غذاهای ترکیه است که در عین حال سادگی بسیار خوش طعم است. در ترکیه سوپ عدس را همه جا می توانید پیدا کنید: در رستوران ها این سوپ خوشمزه به عنوان پیش غذا سرو می شود و در رستوران ها و کافه های مختلف این سوپ را به عنوان میان وعده عرضه می نمایند. سوپ عدس ترکیه ای معمولا از عدس قرمز تهیه می شود. عدس را به صورت پوره در می آورند و همراه با گشنیز، آب لیموی تازه و ادویه هایی مثل سماق مزه دار می نمایند. بعلاوه گاهی در کنار این سوپ ترشی و زیتون هم سرو می نمایند. یک کاسه سوپ عدس داغ همراه با چند تکه نان پیتای داغ و تازه یک غذای خوشمزه، مقرون به صرفه و سالم است.

کورو فاسولیه | kuru Fasulye

اگر به خوراک لوبیای ایرانی علاقه مند باشید حتماً کورو فاسولیه ترکیه را نیز دوست خواهید داشت. این خوراک خوشمزه و نسبتاً ساده ، دارای ترکیباتی مانند لوبیا سفید و گوشت می باشد که در کنار آن ها سبزی ها و ادویه جات مختلف نیز در آن به کار می رود.

کارنی یاریک | Karniyarik

یکی دیگر از خوراک های ترکی که در بین گردشگران از محبوبیت بسیاری برخوردار است، کارنی یاریک است. این غذا از ظاهری مجذوب کننده و خوشمزه برخوردار است و در ترکیبات آن از بادمجان به همراه گوشت چرخ نموده و جعفری استفاده می شود و در نهایت همه ترکیبات در یک سس مخصوص سرو می شوند. کارنی یاریک یکی از خوشمزه ترین غذاهای ترکیه به شمار می آید.

سوپ بادام | Badem Corbasi

ترکیه دارای سوپ هایی متنوع است که سوپ بادام نیز یکی از محبوب ترین های آن به شمار می رود، بادم چورباسی سوپ یا همان سوپ بادام دارای طعمی خاص و خوشمزه است که در ترکیبات آن از بادام، آرد، آب گوشت، شیر و بعلاوه جوز هندی استفاده می شود. این غذا یکی از خوشمزه ترین و مقوی ترین غذاهای ترکیه به شمار می رود.

کاورمالی یومورتا | Kavurmali Yumurta

کاورمالی یومورتا یکی از غذاهایی است که معمولاً در وعده صبحانه ترک ها جای دارد و بسیاری از گردشگران بر این باور هستند که این غذا از برترین صبحانه های ترکی می باشد که در ترکیبات آن از تخم مرغ و گوشت کاورما که یک گوشت مخصوص ترکی است استفاده می شود.

سوکوکلو یومورتا | Sucuklu Yumurta

از دیگر صبحانه های پر هوادار ترکی می توان به Sucuklu Yumurta اشاره نمود که جزو خوشمزه ترین غذاهای ترکیه نیز به شمار می آید. در ترکیبات این غذای محبوب از تخم مرغ و نوعی سوسیس مخصوص که دارای ترکیبات 100 درصدی گوشت به همراه سیر و ادویه می باشد، استفاده می شود. این غذا نیز یکی از خوشمزه ترین و مقوی ترین غذاهای ترکیه به شمار می آید.

اسکندر کباب | İskender kebab

اسکند کباب یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین غذاهای ترکیه است که شباهت زیادی با دونر کباب دارد. برای پخت این غذا از فیله گوشت گوساله استفاده می شود و پیاز و ادویه های مختلف طعم بسیار لذیذی به آن می بخشند. پس از تفت دادن گوشت و پخت کامل آن با ادویه های مختلف و پیاز، سس گوجه را آماده نموده و در سرانجام روی گوشت می ریزند. ترکیب طعم دلچسب سس گوجه تازه و فیله گوساله، باعث محبوبیت اسکندر کباب شده است. یکی از برترین رستوران ها استانبول برای خوردن اسکندر کباب، رستوران اچ دی اسکندر است.

آدانا کباب | Adana Kebab

اگر علاقه مند به کوبیده های ایرانی هستید، در سفر خود به ترکیه نباید لذت تجربه آدانا کباب را از دست بدهید. این کباب تقریباً مشابه کباب کوبیده می باشد، اما در بعضی جزئیاتی با آن فرق داشته و به سبک ترکی سرو می شود. آدانا کباب یک غذای نسبتاً تند می باشد و در کنار آن فلفل و سبزی های تازه هم سرو می شود. آدانا کباب یکی از خوشمزه ترین غذاهای ترکیه به شمار می آید.

شکم گردی در آنتالیا

سفر به آنتالیا هم درست مانند استانبول می تواند هیجان انگیز و خاطره ساز باشد. آنتالیا هم جاذبه های گردشگری بسیاری داشته و می تواند یک مقصد مجذوب کننده برای یک سفر خانوادگی باشد. اما از همه مهم تر این است که در آنتالیا هم مانند استانبول می توانید رستوران های بسیار عالی و باکیفیتی پیدا کنید. بعضی از این رستوران ها شامل رستوران روما، آینالی و هتل آسکا لارا می شوند. در ادامه این بخش دو مورد از برترین غذاهای ترکیه که در رستوران های آنتالیا یافت می شود معرفی شده اند.

کباب ساج

کباب ساج اصالتا یکی از غذاهای آذربایجان است. اما در ترکیه هم این غذا به عنوان یکی از غذاهای سنتی ترکیه شناخته شده و رستوران های زیادی آن را سرو می نمایند. برای آماده کردن این غذا به گوشت گوسفندی، ماست، سیر، پیاز، نان لواش و روغن حیوانی احتیاج است. گوشت را با مواد اولیه طبخ نموده و سپس با نان تفت داده شده و ترکیب سیر و ماست میل می شود. در رستوران سلطان یار کباب آنتالیا می توانید یکی از برترین کباب های ساج ترکیه را نوش جان کنید.

بورک | Börek

بورک یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای ترکیه است. بسیاری از مردم ترکیه در طول هفته بارها بورک درست نموده و با انواع غذاهای دیگر سرو می نمایند. این غذا در واقع لایه لایه بوده و در لایه های خمیر هزارلا، ترکیب مواد مختلف مانند پنیر و اسفناج یا گوشت چرخ نموده ریخته و آن را داخل فر می گذارند. یکی از خوبی های بورک این است که انواع مختلفی داشته و هر کسی با هر ذائقه ای می تواند بورک مورد علاقه خود را پیدا کند. یکی از برترین رستوران های آنتالیا برای امتحان کردن بورک ترکی، رستوران توفیق بورکچی آنتالیاست.

شکم گردی در کوش آداسی

کوش آداسی یکی دیگر از شهرهای بسیار زیبا و قدیمی ترکیه است که جاذبه های گردشگری زیادی را در خود جای داده است. غارها و معابد بسیار زیبایی در کوش آداسی وجود داشته که ارزش سفر کردن و تماشا را دارند. به همین علت هر ساله مسافران زیادی برای بازدید از کوش آداسی به ترکیه می روند. زیاد بودن مسافران کوش آداسی به معنی زیاد بودن رستوران های باکیفیت این منطقه است. بعضی از برترین رستوران های کوش آداسی شامل رستوران های مورفیز، گلدن، ماری و ارزینکان می شوند. در ادامه این بخش دو مورد از برترین غذاهای ترکیه که در رستوران های کوش آداسی یافت می شوند معرفی شده اند.

پیده | Pide

پیده یکی از غذاهای محبوب ترکیه است که مانند یک پیتزای سنتی می ماند. مواد اصلی تشکیل دهنده پیده، نان پیده و مواد داخلی آن هستند. مواد داخلی پیده بسته به ذائقه افراد می تواند متفاوت باشد. انواع مختلفی از پیده وجود دارد که شامل پیده گوشت و پیده پنیر و اسفناج و بسیاری از مواد داخلی دیگر می شود. برای تهیه این غذا باید نان پیده را آماده کرد و سپس مواد داخلی را درون آن ریخت. رستوران ینی پازار برترین پیده های کوش آداسی استانبول را سرو می نمایند.

کارنیاریک

کارنیاریک یا همان بادمجان شکم پر، یکی از خوشمزه ترین غذاهای ترکی برای ذائقه ایرانیان است. این غذا طعمی شبیه بادمجان شکم پر ایرانی یا دلمه بادمجان ایرانی دارد و بیشتر ایرانیان عاشق طعم و مزه لذیذ آن خواهند شد. برای آماده کردن این غذا، در ابتدا مواد گوشتی داخل بادمجان را آماده نموده و سپس باید سس مخصوص آن را روی بادمجان ها ریخته و بگذاریم تا بپزد. این غذا یک غذای سبک و بسیار خوشمزه است. برترین کارنیاریک یا بادمجان شکم پر کوش آداسی در رستوران بیزده یه سرو می شود.

شکم گردی در بدروم

بدروم یکی از شهرهای ساحلی در جنوب ترکیه است که مانند بسیاری از شهرهای دیگر ترکیه، هر ساله مسافران زیادی را به خود جذب می نماید. همان طور که از یک شهر ساحلی انتظار می رود، برترین غذاهای ترکیه که در بدروم یافت می شوند غذاهای دریایی هستند. اگر قصد سفر به بدروم را دارید، پیشنهاد ما به شما امتحان کردن غذاهای دریایی این شهر در برترین رستوران های آن است. بعضی از این رستوران ها شامل رستوران ماوی سورگن، رستوران لیمون و رستوران هوکانین یری می شوند. در ادامه این بخش با برترین غذاهای دریایی ترکیه در بدروم آشنا خواهید شد.

صدف شکم پر

صدف شکم پر یا دلمه صدف یکی از برترین غذاهای دریایی ترکیه است. هنگام تهیه صدف شکم پر، تمامی مواد دلمه ترکی مانند برنج و کشمش پلویی را آماده نموده و سپس صدف را پر نموده و می گذارند تا بپزد. برای افرادی که به غذای دریایی علاقه دارند، دلمه صدف می تواند یکی از برترین غذاهای ترکیه باشد. شهرهای ساحلی ترکیه مانند بدروم همواره برترین غذاهای دریایی را سرو می نمایند. برای صرف برترین صدف شکم پر در بدروم باید به رستوران احمد صدفچی در بدروم مراجعه کرد.

بالیک اکمک | Balik-Ekmek

کم تر پیش می آید که هنگام سفارش غذاهای دریایی در ترکیه، در کنار غذا برای شما برنج بیاورند. بیشتر غذاهای دریایی ترکیه با نان سرو شده و بالیک اکمک یا نان و ماهی یکی از این غذاهاست. این غذا نوعی ساندویچ است که در آن، گوشت ماهی سرخ شده را به همراه سبزیجات داخل نان ساندویچی ریخته و سرو می نمایند. یکی از محبوب ترین غذاهای ترکیه در رده غذاهای دریایی، بالیک اکمک است. برای نوش جان کردن برترین بالیک اکمک ترکیه می توانید به رستوران بالیک اکمک بدروم بروید.

شکم گردی در ازمیر

ازمیر یکی دیگر از شهرهای ساحلی و بسیار زیبای ترکیه است. بسیاری از ایرانیان، ازمیر را نه تنها برای سفر، بلکه برای مهاجرت به ترکیه انتخاب می نمایند. ازمیر هم مانند سایر شهرهای توریستی ترکیه، رستوران های درجه یک و عالی بسیاری داشته که بعضی از معروف ترین آن ها شامل رستوران های لا سیگاله، تاواجی رجب اوستا، لس اوردینری، نورث پییر و پیزریا وندیک می شوند. غذاهای لذیذ و خوشمزه بسیاری در رستوران های ازمیر سرو شده و می توان تمامی غذاهای ترکیه را در این رستوران ها امتحان کرد. در ادامه دو مورد از برترین غذاهای ترکیه که در ازمیر سرو می شوند معرفی شده اند.

مانتی | Manti

مانتی یکی از محبوب ترین و در عین حال سخت ترین غذاهای ترکیه است. این غذا مانند یک پیراشکی بسیار کوچک بوده و درست کردن هر کدام از این پیراشکی ها ممکن است مدت ها وقت بگیرد. برای همین بیشتر افراد ترجیح می دهند تا مانتی را در رستوران میل نمایند. مواد تشکیل دهنده داخل مانتی، گوشت چرخ نموده، پیاز و جعفری است. یکی از فاکتورهایی که باعث بهبود کیفیت مانتی می شود، سایز آن است. هرچه مانتی ها کوچک تر باشند، یعنی کیفیت بهتری دارند. خوشمزه ترین مانتی های ازمیر را می توانید در رستوران خانه مانتی ازمیر نوش جان کنید.

دلمه | Dolma

دلمه یکی از غذاهای محبوب در کشورهای خاورمیانه است و هر کشور تقریبا دستور پخت مخصوص به خود را دارد. ترکیه هم یکی از کشورهایی است که مردم آن به دلمه علاقه زیادی داشته و این غذا را به سبک خودشان می پزند. ایرانیان می توانند به رستوران های سنتی ترکیه رفته و طعم دلمه اصیل ترکیه را بچشند. برای ذائقه ایرانی، دلمه یکی از برترین غذاهای ترکیه محسوب می شود. یکی از برترین رستوران های ازمیر برای تهیه دلمه، دکه بالمومو است.

کلام آخر

در این مقاله بعضی از برترین غذاهای ترکیه را معرفی کردیم. غذاهای ترکیه و ذائقه مردم ترکیه شباهت زیادی با ایران دارند. مسافران می توانند در هر شهری از ترکیه که اقامت دارند، یک رستوران عالی برای چشیدن طعم غذاهای ترکیه انتخاب نمایند. در تمام شهرهای ترکیه، رستوران های زیادی برای گیاهخواران هم وجود دارد. بسیاری از این رستوران ها، غذاهای اصیل ترکیه ای را به سبک گیاهخواران طبخ نموده تا آن ها هم بتوانند از طعم فوق العاده غذاهای ترکی لذت ببرند. اگر شما هم تجربه چشیدن طعم غذاهای ترکیه را داشته اید، تجربه خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

  • خوشمزه ترین غذاهای ترکیه کدم اند؟

معروف ترین و خوشمزه ترین غذاهای ترکیه عبارت اند از :

  1. کباب ترکی (Döner Kebap)
  2. بالیک اکمک (Balik Ekmek)
  3. چی کوفته (çiğ kofte)
  4. کورو فاسولیه (kuru Fasuliye)
  5. کارنی یاریک (Karniyarik)
  6. سوپ بادام (Badem Corbasi)
  7. کاورمالی یومورتا Kavurmali Yumurta
  8. سوکوکلو یومورتا Sucuklu Yumurta
  9. اسکندر کباب İskender kebab
  10. آدانا کباب Adana Kebab
  11. لاهماجون Lahmacun
  • معروف ترین و شناخته شده ترین کباب های ترکی کدم اند؟

اسکندر کباب یک نوع کباب ساطوری شده بر روی نان است که می توان آن را جزو اصلی ترین و محبوب ترین غذاهای ترکیه دانست. اسکندر کباب یک غذای بسیار لذیذ است که با کره آب شده برای افراد سرو می شود و در بین غذاهای بسیار چرب ترکیه ای واقع شده است. بعلاوه کباب ترکی پایه ثابت غذاهای ترکیه ای در رستوران های ترکی است و می توانید این غذا را در انواع مختلفی مانند پرسی، ساندویچی و یا با برنج سفارش دهید و بعلاوه شناخته شده ترین انواع کباب ترکی آدانا و اورفا است.

  • کدام غذاهای ترکی را می توان در صبحانه میل کرد؟

کاورمالی یومورتا یکی از غذاهایی است که معمولاً در وعده صبحانه ترک ها جای دارد و از دیگر صبحانه های پر هوادار ترکی می توان به Sucuklu Yumurta اشاره نمود که جزو خوشمزه ترین غذاهای ترکیه نیز به شمار می آید.

  • رستوران مناسب گیاهخواران در ترکیه وجود دارد؟

در ترکیه و به ویژه استانبول، رستوران های بسیاری مناسب گیاهخواران وجود دارد که غذاهای سنتی ترکیه را مخصوص گیاه خواران آماده می نمایند.

  • برترین رستوران آنتالیا کجاست؟

رستوران های خوب بسیاری در آنتالیا وجود داشته و هر کدام برای غذای خاصی معروف هستند. در این مقاله بعضی از برترین رستوران های آنتالیا معرفی شده اند.

  • برترین غذای استانبول کدام است؟

برترین غذای استانبول برای مسافران، اسکندر کباب، پیده و انواع بورک است. بسیاری از غذاهای ترکیه را می توان در رستوران های استانبول نوش جان کرد.

منبع: theistanbulinsider

منبع: الی گشت
انتشار: 24 دی 1401 بروزرسانی: 24 دی 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2235

به "برترین و خوشمزه ترین غذاهای ترکیه (تور ترکیه)" امتیاز دهید

1 کاربر به "برترین و خوشمزه ترین غذاهای ترکیه (تور ترکیه)" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین و خوشمزه ترین غذاهای ترکیه (تور ترکیه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید