برنامه چین برای تبدیل ارتش به یک نیروی نظامی مدرن پیشتاز تا سال 2027

به گزارش بانوی ایران، پکن به اعلام هدفی جدید شامل تبدیل کردن ارتش آزادیبخش خلق چین به یک نیروی نظامی مدرن تمام عیار تا سال 2027 پرداخته است؛ تصمیمی که در جریان مجمع اخیر کمیته مرکزی حزب کمونیست این کشور اتخاذ شده است.

برنامه چین برای تبدیل ارتش به یک نیروی نظامی مدرن پیشتاز تا سال 2027

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این مجمع طی بیانیه ای اعلام شد که ضرب الاجل برنامه ریزی شده مصادف با صدسالگی پایه گذاری ارتش آزادیبخش خلق چین بوده و مدرنیزه سازی هر چه بیشتر آن همراستا با تقویت قابلیتهای دفاعی و رشد مالی چین خواهد بود.

روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست به نقل از سونگ ژونگپین، تحلیلگر نظامی هنگ کنگی نوشت، این هدف مربوط به ارتش آزادیبخش خلق چین را می توان تبدیل کردن ارتش چین به یک نیروی مدرن پیشتاز در دنیا و نیرویی که بتواند معادل با ارتش آمریکا باشد نگریست.

جونفی وو، معاون رئیس انستیتوی تیاندا در هنگ کنگ هم نظر مشابهی را عنوان کرد. او طبق گزارش SCMP بیان داشت: هدف اساسا این است که قابلیتهای ارتش آزادیبخش خلق چین تقویت شده و تا سال 2027 به اندازه ارتش آمریکا برسد تا به شکل موثر بتواند جلوی مداخله از جانب ارتش آمریکا پیرامون تنگه تایوان را بگیرد.

واشنگتن اگر چه به طور رسمی سیاست یک چین واحد شامل عدم به رسمیت شناختن تایوان به عنوان یک موجودیت مستقل را دنبال می نماید اما دارای روابط تجاری و بیزینس با این جزیره بوده و برای آن تسلیحات تامین می نماید. پکن به نوبه خود تایوان را بخشی از خاک چین می داند که می تواند در آینده دوباره آن را با خاک اصلی چین متحد سازد.

بیانیه اخیر مجمع کمیته مرکزی حزب کمونیست چین بعد از آن صادر شد که شی جینپینگ، رئیس جمهور چین چند روز پیش گفت، داشتن یک ارتش قدرتمندتر می تواند نقشی چشمگیر در ارائه حمایت راهبردی از برنامه مدرنیزه سازی ملی چین ایفا نماید.

در عین حال چند روز پیش خبرگزاری رسمی شینهوای چین در گزارشی نوشت، ارتش آزادیبخش خلق چین یک بخش مهم از فرایند تغییر مجدد ساختار داخلی خود را تکمیل نموده و به میزان قابل توجهی از نیروی انسانی خود در چارچوب تغییر راهبردی به سمت تبدیل شدن به یک نیروی مدرن کلاس دنیای را کاهش داده است.

طبق گزارش شینهوا، هدف از این تغییر ساختار این بوده که نیروی نظامی چین تبدیل به یک نیروی موثر تر و منعطف تر در هوا، فضا و سایبر گردد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1335

به "برنامه چین برای تبدیل ارتش به یک نیروی نظامی مدرن پیشتاز تا سال 2027" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه چین برای تبدیل ارتش به یک نیروی نظامی مدرن پیشتاز تا سال 2027"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید