چین: کوشش آمریکا برای دخالت در امور داخلی ما به جایی نمی رسد

به گزارش بانوی ایران، کمیته امور خارجی مجلس قانونگذاری چین از مفاد ضدچینی لایحه بودجه نظامی آمریکا از جمله حمایت نظامی از تایوان، به شدت انتقاد نموده است.

چین: کوشش آمریکا برای دخالت در امور داخلی ما به جایی نمی رسد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مجلس قانونگذاری چین روز شنبه به شدت از لایحه نظامی آمریکا که دیروز (آدینه) به امضای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا رسید، انتقاد کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، یو ونز سخنگوی کمیته امور خارجی کنگره ملی خلق چین گفت بندهایی از این لایحه که به امور داخلی و امنیتی چین می پردازد، مایه نارضایتی شدید پکن است.

در بخشی از این لایحه، دولت آمریکا ملزم شده است که حمایت نظامی از تایوان را افزایش دهد. این در حالی است که پکن تایوان را بخشی از خاک خود می داند و بارها هم تهدید نموده است که ممکن است برای احیای حاکمیت خود بر این جزیره، حتی به گزینه نظامی متوسل گردد.

این لایحه همچنین از ناآرامی های اخیر در هنگ کنگ حمایت نموده و در ضمن پکن را به دلیل آنچه سرکوب ساکنان منطقه سین کیانگ خوانده، به نقض حقوق بشر متهم نموده است.

یو در این مورد گفت: طرح ایالات متحده برای مداخله در امور دیگر کشورها به بهانه دموکراسی و حقوق بشر، هرگز پیروز نخواهد شد. مسائل مربوط به سین کیانگ، به هیچ وجه موضوع حقوق بشر، قومیت یا مذهب نیست، بلکه مسئله ضدتروریسم و قطبی زدایی است.

مفاد ضدچینی لایحه دفاعی آمریکا در حالی تصویب شده است که دو کشور برای سرانجام دادن به جنگ تجاری، با یکدیگر در حال مذاکره هستند و به توافق هایی اولیه هم دست یافته اند. با این وجود، واشنگتن در کوشش برای کاستن از نفوذ چین، دیگر کشورها را برای کاهش روابط مالی و سیاسی با چین تحت فشار قرار داده است. آمریکا همزمان فعالیت های نظامی خود در منطقه ایندوپاسیفیک و جزایر مورد مناقشه دریای چین جنوبی را افزایش داده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 560

به "چین: کوشش آمریکا برای دخالت در امور داخلی ما به جایی نمی رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: کوشش آمریکا برای دخالت در امور داخلی ما به جایی نمی رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید