انتقاد اردوغان از کشورهای اروپایی در مسائل قبرس، سوریه و لیبی

به گزارش بانوی ایران، رئیس جمهور ترکیه توضیح داد: کشورهای اروپایی در مسائل قبرس، سوریه و لیبی رویکرد قابل قبولی نداشتند، امیدواریم حداقل در موضوع مدیترانه شرقی رفتار باثباتی داشته باشند.

انتقاد اردوغان از کشورهای اروپایی در مسائل قبرس، سوریه و لیبی

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه این مطلب را در یک نشست خبری پس از خاتمه جلسه کابینه دولت مطرح کرد.

وی در ادامه تاکید نمود: ترکیه در خصوص حقوق خود در مدیترانه شرقی نیز مانند مساله امنیت مرزهایش تا خاتمه دیپلماسی فعال و باثباتی را دنبال خواهد نمود.

اردوغان با بیان این که، هر خطا و بی احترامی سیاسی، دیپلماتیک و نظامی علیه ترکیه نه تنها ما را از راهمان باز نمی دارد، بلکه عزم و اراده مان را قوی تر می نماید، اضافه کرد: وقتی نقشه کسانی که خواستار محصور کردن ترکیه با 780 هزار کیلومتر خاک در شرق مدیترانه بودند را به هم ریختیم، کسی از ما حمایت نکرد.

وی گفت: به کسانی که به بهای به خطر انداختن امنیت و رفاه شهفرایندانشان در مقابل ترکیه قرار می گیرند، به صراحت می گویم در زمان خود تاوان سختی پس خواهند داد.

اردوغان ادامه داد: به کشورهایی که به جای مذاکره با ترکیه به قدرت نظامی ضعیف و پوسیده خود مغرور می شوند، تاریخ که هیچ، توصیه می کنم حداقل فعالیت های دیپلماتیک و عملیات های نظامی کشورمان در چهار سال گذشته را آنالیز نمایند.

رئیس جمهور ترکیه توضیح داد: در صورت احتیاج دارای توانایی و اراده لازم برای استفاده از ساز و کارهای دیپلماتیک و نظامی بسته به شرایط برای دفاع از استقلال و آینده کشورمان هستیم. به همین دلیل نیز جدی گرفته می شویم. کشورهایی که طی روزهای اخیر بدون عبرت از تاریخ به دنبال نادیده دریافت حقوق ترکیه در مدیترانه شرقی هستند نیز دیر یا زود متوجه این واقعیت خواهند شد.

اردوغان در ادامه به کشف میدان بزرگ گازی در دریای سیاه از سوی ترکیه اشاره نمود و گفت: ذخیره گاز میدان ساکاریا معادل 1.9 میلیارد بشکه نفت است. از این لحاظ بزرگترین میدان گازی کشف شده در دنیا بوده و از لحاظ کیفیت گاز در بین مرغوب ترین ذخایر دنیای است.

وی گفت: موانعی که بر سر راه ترکیه قرار می گیرند یا قرار داده می شوند با تقویت کشور از بعد سیاسی، مالی و نظامی افزایش می یابد. به ویژه در هفت سال گذشته نمونه های بی شماری از این موانع را شاهد بوده ایم.

رئیس جمهور ترکیه همچنین درباره ادامه فعالیت های آموزشی در دوره شیوع کرونا گفت: فعالیت های آموزشی در کشور بسته به شرایط شیوع کرونا به شکل ترکیب آموزش حضوری و آموزش از راه دور ادامه خواهد یافت.

اردوغان به افزایش نظارت های عمومی بر اجرای تدابیر مبارزه با کرونا اشاره نمود و اضافه کرد: کافه ها و رستوران ها مطابق قوانین از این پس بیشتر بازرسی خواهند شد. جریمه های مرتبط با عدم رعایت تدابیر مبارزه با کرونا به ویژه عدم استفاده از ماسک قطعا اخذ خواهد شد.

وی ادامه داد: باید قبل از افزایش بیماری های فصلی شمار موارد روزانه ابتلا به کرونا را به کمتر از 100 نفر و شمار قربانیان را تاحدالامکان به صفر برسانیم.

اردوغان گفت: در طول مبارزه با پاندمی تمامی ابزار مورد احتیاج را به صورت ساخت داخلی وارد چرخه کردیم، به طور مثال از 9 هزار و 350 دستگاه تنفس مصنوعی فراوری داخل، 2750 دستگاه را صادر کردیم.

وی درباره شرایط مالی ترکیه نیز توضیح داد: دیروز به رقم 10 میلیون جهانگرد (از ابتدای امسال) دست یافتیم. تا خاتمه سال این رقم افزایش خواهد یافت.

اردوغان در خاتمه گفت: به رغم رشد مالی منفی در سه ماهه دوم سال دارای شرایط بهتری از بعضی کشورهای توسعه یافته هستیم. تمامی داده ها تایید می نماید که (اقتصاد) در سه ماهه سوم با قدرت وارد فرایند تنظیم خود خواهد شد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1247

به "انتقاد اردوغان از کشورهای اروپایی در مسائل قبرس، سوریه و لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد اردوغان از کشورهای اروپایی در مسائل قبرس، سوریه و لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید