طراحی سایت: ژئوسایت دره تندیس های قشم

به گزارش بانوی ایران، در فاصله 80 کیلومتری از غرب شهر قشم و در جنوب جنگل های حرا، جنوب غربی روستای طبل و در جوار روستای مَلِکی دره هایی وجود دارد که هر انسان زیبابین را به خود جذب می نماید.

طراحی سایت: ژئوسایت دره تندیس های قشم

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

ژئوسایت دره تندیس ها در غرب جزیره قشم و در شمال تاقدیس سلخ از چندین دره باریک و طولانی به موازات هم تشکیل شده که هر کدام جاذبه های خاص خود را دارد.

یک توریست می توان یک روز تمام (و حتی بیشتر از آن) را در این دره ها جذب طبقات مارن، سنگ آهک و ماسه سنگ هایی گردد که به صورت منظم لایه و با ضخامت های کم تا توده ای در برابرش تجلی می نمایند.

اقسام مختلفی از اشکال فرسایشی در ژئوسایت دره تندیس ها وجود دارد که به علت وجود همین اشکال و احجام طبیعی پرشمار، این نام را به خود گرفته و بازمانده یک زمین بلند به شدت فرسایش یافته است.

توریستان بعلاوه می توانند از پدیده های رسوبی جالب، مانند ترک های گلی که چشم انداز ها زیبایی در پیش زمینه چشم اندازهای دره پدید می آورند، تماشا نمایند.

ابر و باد و باران و فشارهای وزنی طبقاتت رویین به عنوان عوامل ناهمگن فرسایشی، دست به دست هم داده اند تا این احجام زیبا را خلق نمایند. فرسایش طبیعی باعث ایجاد پیکره های بسیار بزرگی شده است که به انسان، حیوانات و پرندگان شباهت دارد.

در بخش هایی از زمین که جنس مقاوم تر و سخت فرسا داشته اند، عوامل فرسایش کمتر تاثیر گذاشته و در نتیجه این بخش ها برجای مانده اند.

مقاومت های نابرابر لایه های مختلف باعث شکل گیری تندیس هاست که همه حاصل همین پدیده های رسوبی است.

دیواره های شگفت انگیز و مجذوب کننده این ژئوسایت از ارزش های زیبایی شناختی بالایی برخوردار است که چشم انداز هایی منحصر به فرد و رویایی برای بازدید نمایندگان و توریستان محسوب می گردد.

ژئوپارک جهانی قشم به مساحت 2 هزار و 600 کیلومتر مربع شامل جزیره های قشم و هنگام و 500 متر مرز حاشیه دریایی این جزایر و خلیج دیرستان است.

این ژئوپارک تنوع عظیمی از چشم اندازهای زمین شناسی در کنار تنوع سایت های مختلف را ارائه می نماید و علاوه بر این، تنوع اکولوژیکی، باستان شناسی و فرهنگی خاصی دارد.

ژئوپارک قشم دارای 28 سایت متنوع و اصلی همانند تنگه چاهکوه، دره ستاره ها و دره تندیس هاست و مجاورت آن با جنگل های حَرّا واقع در شمال جزیره قشم که دارای پنج عنوان تالاب بین المللی، ذخیرگاه زیست کُره، منطقه حفاظت شده، منطقه ویژه دریایی و منطقه ویژه پرندگان است، به ارزش ها و مجذوب کنندهیت های طبیعی ژئوپارک قشم افزوده است.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1943

به "طراحی سایت: ژئوسایت دره تندیس های قشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: ژئوسایت دره تندیس های قشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید