تور سریلانکا: کندی، مهمترین شهر سریلانکا

به گزارش بانوی ایران، شهر کندی در سریلانکا

اگر در سریلانکا در پی مهمترین و دیدنی ترین شهر هستید به کندی بروید. شهری پر از آثار تاریخی، مذهبی و طبیعی که آب و هوای مطبوعش از آن بهشتی دلپذیر ساخته است. کندی در میان تپه های کوهستانی قرار گرفته و محلی برای رسیدن به جنگل های استوایی و زمین های سرسبز چای است. اگر می خواهیم با شهر کندی در سریلانکا بیشتر آشنا شوید در ادامه با خبرنگاران همراه شوید.

تور سریلانکا: کندی، مهمترین شهر سریلانکا

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

کندی آخرین مرکز پادشاهی سریلانکا از مقاصد مهم گردشگری است. شهری که به داشتن مکان های مقدس مختلف معروف است و مرکز معنوی جزیره به شمار می رود. در جای جای شهر بوی سنت و تاریخ به مشام می رسد و در آن یکی از مقدس ترین مکان های مذهبی قرار گرفته است: مکان مقدس دندان که قدمتش به سال 1687 برمی گردد و دندان مقدس پیشوای مذهبی که در قرن 4 قبل از میلاد به سریلانکا آورده شده بود در آن نگهداری می گردد. در این شهر می توانید یکی از باشکوه ترین مراسم رژه را ببینید، مراسمی که شاید قدیمی ترین و تماشایی ترین نمایش ها در آسیا باشد. در ماه های تیر یا مرداد هر سال، شهر میزبان هزاران گردشگری می گردد که از گوشه و کنار خود را به اینجا رسانده اند تا غرق شکوه این مراسم شوند. بیش از 100 فیل مجهز به همراه گروهی از نوازندگان همراه می شوند و در حالی که دندان مقدس را در درون صندقچه ای طلایی حمل می نمایند در شهر رژه می فرایند.

این شهر که در قرن 15 تاسیس شده آخرین مرکز پادشاهان است و در این شهر بود که پادشاهی 2500 ساله سریلانکا به سرانجام رسید. این شهر شلوغ و پرهیاهو تنوع فرهنگی زیادی دارد و در آن تفریحات و جاذبه های زیادی انتظارتان را می کشد. موسیقی های شاد، صنایع دستی، مکان های مقدس باستانی و فعالیت های ماجراجویانه از کندی مقصد مناسبی برای سفر ساخته است. کندی محل عبور به سمت مثلث فرهنگی شمال یا کوهستان های جنوب، جایی مناسب برای خرید سوغاتی و تماشا نمایش های فرهنگی در هتل ها است.

کندی در 115 کیلومتری کولومبو قرار گرفته است و دومین شهر بزرگ و مرکز استان مرکزی است. این شهر پرهیاهو در دره ای به ارتفاع 600 متری در کنار رودخانه ماهاولی قرار گرفته و با تپه هایی پوشیده از درختان استوایی احاطه شده و با آب و هوای خنک کوهستانی اش برترین جا برای فرار از گرمای طاقت فرسای شهرهای دیگر است.

کندی مرکز پادشاهی و آخرین دژ مستحکم پادشاهان کندیان در برابر قدرت های خارجی به شمار می رفت و به مدت 300 سال مامن امنی برای این پادشاهان ایجاد نموده بود. در این شهر گشت و گذار در میان مغازه های کوچک و درهم تفریحی لذت بخش است. در این میان، بیشتر آثار هنری و صنایع دستی سریلانکا به ویژه صنایع نقره و برنز و جواهراتی با طرح های سنتی را می توانید در همین جا پیدا کنید. تماشای معماری ساختمان ها که بیشتر آن ها استعماری و بعضی حتی قدیمی ترند از تفریحاتی است که نباید از دست داد. شاهکار طبیعی کندی، دریاچه ای مصنوعی است که به وسیله آخرین پادشاه این شهر در سال 1807 درست شد. در وسط این دریاچه جزیره کوچکی قرار گرفته است که زمانی حرم پادشاه بود اما بعدها بریتانیا آن را به انبار مهمات تبدیل کرد. دریاچه دوست داشتنی کندی و رانندگی در اطراف آن شما را با چشم اندازها و منظره ها بینظیری روبرو می نماید. می توانید به پارک قصر پادشاهی بروید و یا در بزرگ ترین پارک گیاهشناسی که در 6 کیلومتری این دریاچه قرار گرفته است گشت و گذار کنید.

منبع: explorelanka.com

منبع: الی گشت
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2006

به "تور سریلانکا: کندی، مهمترین شهر سریلانکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سریلانکا: کندی، مهمترین شهر سریلانکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید