هم افزایی دستگاه ها برای تحقق اهداف سند تقویت هویت فرهنگی آذربایجان شرقی

به گزارش بانوی ایران، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی بر لزوم هم افزایی و همکاری دستگاه های اجرایی برای تحقق اهداف سند تقویت هویت فرهنگی تاکید نمود.

هم افزایی دستگاه ها برای تحقق اهداف سند تقویت هویت فرهنگی آذربایجان شرقی

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار امروز یکشنبه 17 آذر سال 98 در اولین جلسه سند توسعه گردشگری و تقویت هویت فرهنگی استان با اشاره به اینکه سند تدبیر توسعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان دارای دو هسته کلیدی از جمله توسعه گردشگری و تقویت هویت فرهنگی است، گفت: برنامه ریزی های اجرایی برای این اسناد در راستای هم سویی با اجرای پروژه های گردشگری و فرهنگی انجام گرفته است.

آبدار با بیان اینکه در حال حاضر 575 پروژه با اعتباری قریب به 10هزارمیلیارد تومان در پی تبیین اهداف سند تدبیر توسعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در حال اجراست، ادامه داد: تمام پروژه های تبیین شده براساس سنجش ظرفیت های استان بوده و اجرای آن ها تا سال 1400 به صورت صددرصدی محقق خواهد شد.

او در ادامه به پروژه های تبیین شده برای سند تقویت هویت فرهنگی که یکی از هسته های کلیدی سند تدبیر توسعه میراث فرهنگی استان است، اشاره نمود و اضافه کرد: با گذشت یک و نیم سال از زمان تبیین این سند، پنج پروژه احیای مکاتب هنری تبریز، تدوین دانشنامه ربع رشیدی، راه اندازی مرکز تبریزپژوهی تبریز، دانشنامه حسن پادشاه و ایجاد موزه مفاخر آذربایجان پروژه هایی هستند که در جهت تحقق اهداف سند تقویت هویت فرهنگی در افق چهارساله برای این اداره کل تعریف شده است و تا کنون 25 درصد پیشرفت داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان به چهار مگاپروژه زیرمجموعه سند توسعه گردشگری نیز اشاره نمود و گفت: این پروژه ها در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی در جهت ارتقا سطح ظرفیت های گردشگری و تقویت زیرساخت ها در حال اجراست.

او ادامه داد: مجتمع چند منظوره هلیا هتل 5 ستاره، دهکده توریستی و تفریحی سیمرغ سد امند با هتل 5 ستاره، بازارچه دائمی صنایع دستی قزلچه میدان و مجتمع گردشگری مرکز جهانی تابلو فرش سردرود با حجم اعتباری یک هزار میلیارد تومان، جزء پروژه های این سند هستند.

با توجه به نقش فراسازمانی و اجرایی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در پیشبرد سند تدبیر توسعه گردشگری، در این جلسه با توجه به نقش اجرایی هر یک از دستگاه ها در راهبری این سند، تکالیف و وظایف 31 دستگاه اجرایی به طور معین اعلام و ابلاغ شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 621

به "هم افزایی دستگاه ها برای تحقق اهداف سند تقویت هویت فرهنگی آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هم افزایی دستگاه ها برای تحقق اهداف سند تقویت هویت فرهنگی آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید