نمایشگاه کتاب تحول و جهشی جدی در حوزه فرهنگ ایجاد می نماید

به گزارش بانوی ایران، نمایشگاه کتاب تحول و جهشی جدی در حوزه فرهنگ ایجاد می نمایدامیرحسین بانکی پور با بیان اینکه یکی از راه های در دسترس قرار دادن کتاب برای مردم برگزاری رویداد های فرهنگی مختلف است، بیان کرد: نمایشگاه کتاب یکی از بزرگترین رویداد های فرهنگی است که همیشه تحول و جهشی جدی در حوزه فرهنگ ایجاد می نماید. در این میان برگزاری نمایشگاه های مجازی کتاب در زمان ممکن نبودن برگزاری نمایشگاه های فیزیکی استانی حرکت خوبی است، اما نکاتی دارد که باید به آن توجه کنیم.

نمایشگاه کتاب تحول و جهشی جدی در حوزه فرهنگ ایجاد می نماید

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشحو امیرحسین بانکی پور (نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی) ضمن اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی و برگزاری نمایشگا ه های کتاب اظهار کرد: کتاب غذای روح انسان است و نباید از آن غافل شویم، به خصوص در شرایط کرونایی که ارتباطات فیزیکی محدود شده است یکی از چیز هایی که می تواند تنهایی را پر کند، کتاب است؛، زیرا کتاب همیشه انیس تنهایی ما است. مردم در این شرایط به کتاب هایی احتیاج دارند که به آن ها فکر، اندیشه، نشاط و روحیه بدهد و روح آن ها را تغذیه کند.

او با بیان اینکه یکی از راه های در دسترس قرار دادن کتاب برای مردم برگزاری رویداد های فرهنگی مختلف است، مطرح نمود: نمایشگاه کتاب یکی از بزرگترین رویداد های فرهنگی است که همیشه تحول و جهشی جدی در حوزه فرهنگ ایجاد می نماید. در این میان برگزاری نمایشگاه های مجازی کتاب در زمان ممکن نبودن برگزاری نمایشگاه های فیزیکی استانی حرکت خوبی است، اما نکاتی دارد که باید به آن توجه کنیم.

وی اضافه نمود: باید سعی کنیم فضای مجازی طراوت و شور و هیجان خرید کتاب برای مردم را کم نکند و در فضای شهری روی نمایشگاه و کتاب ها کار کنیم. در این زمینه باید کتاب های خوبی که قرار است در نمایشگاه ارائه گردد در تابلو های شهری به مردم معرفی گردد؛ آثاری که به تقویت و تربیت روح و فکر مردم یاری می نماید.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه باید از مشارکت شهرداری در اجرای این طرح استفاده کرد، یادآور شد: فضاسازی تبلیغی در شهر و معرفی کتاب های خوب در تابلو های شهری می تواند حال و هوای نمایشگاه مجازی کتاب اصفهان را متحول کند. در کنار آن می توان سلسله مصاحبه ها و معرفی کتاب های مختلف پیش بینی گردد تا از ظرفیت فضای مجازی فقط برای فروش کتاب استفاده نگردد و از ظرفیت های این فضا برای معرفی یا نقد کتاب هم استفاده گردد.

امیرحسین بانکی پور در خاتمه به سابقه تاریخی و فرهنگی اصفهان اشاره نمود و گفت: مسائل فرهنگی همیشه در این استان پرارزش بوده است، اما باید برای تشویق و ترغیب مردم به حضور در نمایشگاه مجازی کتاب از رویداد هایی مثل مسابقات کتابخوانی هم بهره گرفت و نمایشگاه به شکل یک جشنواره فرهنگی شهری برگزار گردد تا اثرگذاری بیشتر و بهتری داشته باشد.

پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان (اولین نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان) از بیستم تا بیست وششم آذرماه 1400 به مدت هفت روز برگزار خواهد شد. علاقه مندان اصفهانی برای بازدید و خرید کتاب می توانند به ketab.ir مراجعه نمایند

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1997

به "نمایشگاه کتاب تحول و جهشی جدی در حوزه فرهنگ ایجاد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه کتاب تحول و جهشی جدی در حوزه فرهنگ ایجاد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید