نمایشگاه صنایع دستی معبدهندوها برای نوروزگاه 98 آماده شده بود

به گزارش بانوی ایران، ایسنا/ به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان، نمایشگاه صنایع دستی معبدهندوها برای نوروزگاه 98 آماده شده بود.

نمایشگاه صنایع دستی معبدهندوها برای نوروزگاه 98 آماده شده بود

قضیه چیست؟

رضا برومند با بیان این مطلب گفت: نمایشگاه صنایع دستی واقع در ضلع شمال غربی معبد هندوها بنا به تقاضای صنعتگران صنایع دستی حاضر در چهارمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و درخواستی که این صنعتگران از استاندار داشتند و همچنین براساس تصمیم های استانی به طور موقت ساخته شد تا مکانی برای عرضه و فروش محصولات صنایع دستی استان باشد.

وی با اشاره به اینکه عملیات شروع ساخت این نمایشگاه در بهمن 1397 شروع شد، افزود: این نمایشگاه با سازه های فلزی و حصیری متناسب با شرایط آب و هوایی و جاذبه های صناعی دستی استان ساخته و در برنامه نوروز 1398 به عنوان بخشی از برنامه نوروزگاه استان مورد بهره برداری نهاده شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان ادامه داد: بعد از نوروزگاه 1398 بنا به تقاضای صنعتگران صنایع دستی که در برنامه نوروزگاه حضور داشتند و همچنین با تجربه ای که از فروش صنایع دستی و استقبال مردم که در تعطیلات نوروزی داشتند این غرفه ها در قالب تفاهم نامه به یکی از صنعتگران صنایع دستی استان واگذار شد.

وی با اشاره به اینکه این اداره کل هیچ هزینه ای بابت واگذاری نمایشگاه دریافت نکرد، عنوان نمود: در عوض قرار بر این شد که بهره بردار از غرفه داران مبلغی را به عنوان حق شارژ دریافت کند و از محل دریافت این حق شارژ تمام اقدامات مورد احتیاج از جمله تعمیر و تجهیز و بیمه آن را انجام دهد.

برومند ادامه داد: در تیرماه سال 1398 نمایشگاه به بهره بردار واگذار شد و بهره بردار با عقد قرارداد داخلی با غرفه داران و دریافت مبلغی به عنوان حق شارژ فعالیت نمایشگاه شروع شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با ورود کرونا ویروس در اسفند ماه، نمایشگاه صنایع دستی معبدهندوها نیز تعطیل شد، افزود: متاسفانه، بدلیل اینکه یکی از کولرهای این نمایشگاه روشن بود، پنل کولر آتش می گیرد و آتش در تمام نمایشگاه شعله ور می گردد که به سرعت به آتش نشانی اطلاع داده و آتش مهار می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان در مورد میزان خسارت وارده گفت: با توجه به اینکه نمایشگاه به بهره بردار بخش خصوصی واگذار شده بود ما منتظر اعلام خسارت هستیم تا بتوانیم اقدامات بعدی را انجام دهیم.

وی افزود: در حال حاضر بهره بردار با تک تک غرفه داران جلساتی برگزار نموده و لیست اموال آسیب دیده یادداشت برداری شده و کارشناس رسمی دادگستری میران خسارت هر غرفه را ارزیابی خواهد نمود.

برومند ادامه داد: پس از جمع بندی میزان خسارت قطعا از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استانداری استان هرمزگان و نهادهای حمایتی جبران خسارت آنالیز می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی هرمزگان اعلام نمود: نمایشگاه صنایع دستی معبدهندوها بخشی از برنامه نوروزگاه 1398 بوده که ساخت آن و تصیم گیری در سطح استان بوده و قرار بود در آینده فضای مناسبت تری برای نمایشگاه صنایع دستی اختصاص داده گردد و این نمایشگاه به مکان جدیدی انتقال پیدا کند که رایزنی ها با شهرداری بندرعباس در این خصوص شروع شده بود.

در ادامه بخوانیدمعبد هندوها | یادگاری از تجار هندی در خلیج فارسمنبع: همگردی
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1095

به "نمایشگاه صنایع دستی معبدهندوها برای نوروزگاه 98 آماده شده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه صنایع دستی معبدهندوها برای نوروزگاه 98 آماده شده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید