سوغات پوکت ، معرفی بهترین مراکز خرید پوکت (تور ارزان پوکت)

به گزارش بانوی ایران، یکی از بخش های هیجان انگیز و دوست داشتنی سفر، خرید کردن می باشد. خرید سوغاتی برای دوستان و آشنایان یا خرید یک یادگاری از جایی که به آن سفر نموده ایم، از جمله مواردی است که ما را به بازارگردی و گشت و گذار در مراکز خرید می کشاند. با توجه به این که پوکت یکی از مهم ترین مراکز گردشگری جهان محسوب می شود، در این بخش قصد داریم تا به معرفی مراکز خرید پوکت، سوغات پوکت و کالاهایی که می توانیم از این شهر زیبا خریداری کنیم، بپردازیم. با ما در ادامه این مطلب با در مجله خبرنگاران همراه باشید تا برترین خرید در پوکت را داشته باشید.

سوغات پوکت ، معرفی بهترین مراکز خرید پوکت (تور ارزان پوکت)

برای سفر با تور ارزان پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای پوکت تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

در مرحله اول باید بدانیم که چه می خواهیم بخریم؟ چه کالاهایی را می توانیم به عنوان یک یادگاری از این شهر به همراه خود ببریم. چند نمونه از کالاهای مناسب برای خرید سوغات پوکت عبارتند از:

صنایع دستی

قطعا خرید هنرها و صنایع دستی یک شهر یا کشور می تواند برای همه افراد مجذوب نمایندهیت داشته باشد. شما می توانید علاوه بر خرید این اجناس با فرهنگ و هنرهای سنتی مردم این منطقه نیز آشنایی پیدا نموده و آن ها را بهتر بشناسید. بعلاوه این اجناس در آینده می توانند خاطرات زیادی از سفر را برای شما زنده نموده و شما را به یاد پوکت و زیبایی های آن بیندازند. از این رو اولین انتخاب و شاید بتوان گفت بهترین انتخاب برای مراکز خرید سوغات پوکت یا یادگاری، صنایع دستی شهری که به آن سفر می کنیم، می باشد.

سوغات پوکت شامل کارهای دستی ساخته شده با پوست نارگیل، چرم یا صدف های دریایی، کالاهای سرامیکی، اجناس فراوری شده از برنز و ... می باشند. این محصولات به وسیله مردم پوکت ساخته شده و یا از شهرهای اطراف به این منطقه آورده شده اند. این هنرهای دستی از جمله هنرهای سنتی این کشور بوده و از پدران نسل به نسل به بچه ها انتقال پیدا نموده اند. علاوه بر این ها می توانید کارهای منبت کاری شده، زیورآلات دست ساز، کیف های دست دوز و ... را نیز در بازارهای این شهر پیدا کنید.

پارچه و لباس

یکی از بهترین سوغات پوکت که می توانید از تایلند تهیه کنید، پارچه های ابریشمی است. ابریشم یکی از فراوریات مشهور تایلند است و پارچه های ابریشمی با کیفیت بالایی در این کشور فراوری می شوند. از این رو معمولا این کالا جزو محبوب ترین کالاهای خریده شده به وسیله گردشگران این کشور واقع شده است. خرید در پوکت را با پارچه ها شروع کنید.

پارچه های ابریشمی را می توانید در تمامی مراکز خرید پوکت تایلند پیدا کنید. بعلاوه حراجی های برندی در این کشور وجود دارند که فقط به فروش پارچه و منسوجات اختصاص یافته اند. شما در این مراکز می توانید انواع مختلف ابریشم های تایلندی را در طرح ها و رنگ های متنوع و زیاد تهیه نموده و به عنوان سوغاتی با خود ببرید.

علاوه بر پارچه های ابریشمی می توانید محصولات دیگری چون شال و روسری، دستمال گردن، روبالشی، قاب عکس، انواع لباس و کیف و ... را نیز بخرید. ابریشم های تایلندی در این کالاها نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

شاید خرید محصولات ابریشمی در تایلند کار چندان ساده ای نباشد. تنوع در قیمت و کیفیت های مختلف این ابریشم ها خریدار را سردرگم نموده و تصمیم را برایش سخت می نماید. اگر قصد خرید در پوکت و ابریشم های باکیفیت را دارید، بهتر است به مراکز خرید پوکت که در منطقه ها توریستی و اطراف هتل های بزرگ قرار دارند، مراجعه نمایید. برای خرید ابریشم هایی با کیفیت پایین تر و ارزان تر می توانید به بازارهای شبانه پوکت و دستفروش ها مراجعه نمایید. این ابریشم ها شاید کیفیت خوبی نداشته باشند ولی برای یادگاری و سوغاتی انتخاب خوبی هستند.

مشهورترین برند فراوری ابریشم مربوط به شرکت فراوریی جیم تامسون (Jim Thompson) می باشد که سعی نموده تا هنر ابریشم بافی سنتی تایلندی را با آخرین مد روز جهان ترکیب نموده و محصولات خوبی را ارائه دهد. این شرکت با ایده های نو توانسته ابریشم تایلندی را به تمامی مردم جهان بشناساند. محصولات جیم تامسون را می توانید در شعبه های مختلف این مرکز در سراسر تایلند به راحتی پیدا کنید.

به غیر پارچه ها، لباس ها و محصولات ابریشمی می توانید پوشاک و منسوجات پنبه ای را نیز از این کشور تهیه نمایید. این لباس ها و محصولات دیگری چون روبالشی، رومیزی، کوسن و ... نیز در فروشگاه ها و مراکز خرید پوکت در طرح ها و رنگ های مختلف به فروش می رسند و انتخاب مناسبی برای سوغاتی هستند.

چاپ باتیک از دیگر صنایع مشهور تایلندی است که بر روی پارچه ها و محصولات دیگر صورت گرفته و طبیعت زیبای تایلند را بر روی آن ها حک می نماید. خرید محصولاتی چون کیف، تی شرت و مانند آن با چاپ باتیک می تواند شما را به یاد جنگل های بارانی و سبز تایلند و سواحل فیروزه ای رنگ آن بیندازد. این اجناس را نیز به راحتی می توانید از بازارهای این شهر تهیه نمایید.

فیل و قورباغه

فیل نماد سرزمین تایلند است و فیل سواری نیز یکی از محبوب ترین جاذبه های این کشور محسوب می گردد. از این رو خرید مجسمه فیل به عنوان یک یادگاری خوب از سفر به این کشور مورد استقبال گردشگران واقع شده است. این مجسمه ها از سنگ، چوب یا فلز در میزان های مختلف ساخته شده و در بازارهای تایلند به فروش می رسند. علاوه بر فیل، خرید مجسمه های قورباغه نیز در این جا مورد استقبال واقع شده است.

صابون های معطر و گل های صابونی

گل های زیبای تایلندی نیز از جمله نمادهای این کشور و سوغات پوکت هستند که می توانند یک یادگاری و سوغاتی خوب محسوب شوند. اما قطعا خرید گل و به همراه آوردن آن نمی تواند انتخاب عاقلانه ای باشد. از این رو پیشنهاد می کنیم تا گل های صابونی معطر را از مراکز خرید پوکت خریداری نمایید. این صابون های معطر شما را به یاد زیبایی و عطر گل های تایلندی خواهد انداخت.

صابون های معطر علاوه بر گل به شکل های متفاوت و مجذوب نماینده دیگری نیز فراوری می شوند و می توانند یک انتخاب متفاوت و ارزان برای خرید سوغاتی باشند.

میوه های تایلندی عجیب

قطعا تا به حال شکل های عجیب میوه های استوایی را دیده اید. این میوه ها در بازارهای تایلند به وفور وجود دارند. خرید این میوه ها می تواند یک ایده خوب برای سوغاتی باشد. با این انتخاب می توانید هم یک هدیه مناسب برای عزیزانتان تهیه کنید و هم به آن ها این فرصت را دهید تا طعم این میوه های عجیب را امتحان نمایند.

خرید در پوکت

پس از آشنایی با کالاها و سوغاتی های پرطرفدار و نمادها و صنایع دستی مشهور تایلند، این سوال برای ما پیش می آید که حالا این محصولات را از کجا تهیه نماییم؟ پاسخ این سوال شما را از تمامی سردرگمی هایی که ممکن است برایتان وجود داشته باشد، نجات خواهد داد و خرید راحت تری را برای شما به همراه خواهد داشت.

با توجه به این که پوکت یکی از مهم ترین شهرهای گردشگری تایلند محسوب می گردد، از این رو دارای مراکز خرید بسیاری می باشد. این مراکز به دسته های مختلفی چون بازارهای شبانه، اوت لت ها، دپارتمان استورها و فروشگاه های بزرگ تقسیم می شوند. فروشگاه های بزرگ معمولا مراکز لوکس و گران قیمتی هستند که به فروش کالاهای مختلف با برندهای معتبر و معروف جهان می پردازند.

اوت لت ها هم مراکزی هستند که در آن می توانید برندهای معتبر و اجناس با کیفیت را با حراج های بی نظیر و استثنایی تهیه کنید. همان طور که بخش پارچه و لباس بیان کردیم، بعضی از این اوت لت ها مختص پارچه ها هستند و شما می توانید تنوع زیادی را در بین محصولات آن ها مشاهده نمایید. در ادامه با ما همراه باشید تا با بعضی از مراکز خرید پوکت آشنا شوید.

مراکز خرید پوکت

سنترال فستیوال پوکت

سنترال فستیوال (Central Festival) یکی از بزرگ ترین مراکز خرید پوکت است که به عنوان قطب خرید این جزیره نیز شناخته می گردد. در این مرکز 120 فروشگاه وجود دارد که هرکدام از آن ها به فروش کالاهای متنوعی چون ابریشم، کتاب، لپ تاپ، سوشی و ... مشغولند. اگر در پی خرید لباس های مارک دار و خرید در پوکت هستید، می توانید لباس هایی با برندهای معروف و معتبر و بهترین سوغات پوکت را نیز در این بازار پیدا کنید.

این مرکز علاوه بر فروشگاه دارای امکانات دیگری چون رستوران و پارکینگ رایگان نیز می باشد. در رستوران های بین المللی سنترال فستیوال می توانید انواع غذاهای فرانسوی، ژاپنی و غذاهای محلی تایلندی را سفارش داده و نوش جان نمایید. یکی از تفریح هایی که می توانید در این مرکز علاوه بر خرید کردن از آن برخوردار باشید، تماشای فیلم های نو است.

مرکز خرید Jungceylon

مجموعه تجاری تفریحی Jungceylon یکی از محبوب ترین مراکز خرید پوکت است که دارای بیش از 200 فروشگاه می باشد. در این مرکز شما می توانید انواع اجناس مورد احتیاج خود از جمله لباس، عطر و لوازم آرایشی، عینک آفتابی، کفش و کیف، موبایل و لوازم جانبی آن، وسایل الکترونیکی و ... را پیدا کنید. لباس های مارک دار با برندهای معتبر نیز در این مرکز عرضه می گردند که از محبوب ترین سوغات پوکت هستند.

در این مجموعه شما علاوه بر خرید کردن می توانید از تفریح هایی چون تماشای فیلم و سالن بولینگ نیز برخوردار باشید. در طبقه سوم این مرکز بخشی با نام سینما سیتی (Cinema City) وجود دارد که در ساعات مختلف روز به نمایش فیلم می پردازد. امکان پخش همزمان 5 فیلم در این بخش وجود دارد. سالن نمایش سه بعدی این مجموعه نیز از جمله قسمت های تفریحی دیگر آن است که از قیمت مناسبی برخوردار می باشد.

برای بازدید از این مجموعه و خرید از آن، باید در ساعات 11 صبح تا 10 شب مراجعه نمایید.

بازارهای محلی و شبانه

اگر قصد دارید تا خرید در پوکت ارزان تر و ارزان تر باشد، حتما سری به بازارهای محلی و شبانه پوکت بزنید. در این بازارها می توانید انواع سوغات پوکت، کالاهای مورد احتیاج و هنرهای دستی و سنتی تایلند را با قیمت هایی بسیار مناسب پیدا کنید. حتی می توانید بر روی نرخ کالاها و قیمت ها چانه زده و آن ها را پایین تر نیز بیاورید.

با توجه به این که این بازارها معمولا از ساعت 4 بعد از ظهر برگزار می شوند، از این رو می توانند یک انتخاب مناسب برای گشت و گذار در شب باشند. شما می توانید در طول روز از جاذبه های دیدنی این شهر بازدید نموده و در سواحل زیبای آن استراحت کنید و در شب برای خرید به این بازارها بروید. در این بازارها معمولا به غیر از غرفه های فروش کالا، غرفه هایی نیز برای عرضه غذاهای محلی تایلندی واقع شده است که عطر این غذاهای شما را به سمت خود می کشاند. بعلاوه می توانید از نمایش های خیابانی و موسیقی های زنده ای که در این بازارها اجرا می شوند نیز لذت ببرید.

بازار آخر هفته پوکت

از دیگر بازارهای محلی می توان به بازار آخر هفته پوکت (Phuket Weekend Market) اشاره نمود. در این بازار نیز مانند سایر بازارهای محلی این شهر انواع کالاها با قیمت های مناسب و ارزان به فروش می رسند و غرفه هایی نیز برای طبخ غذاهای محلی و خیابانی وجود دارد.

اغلب اجناس ارائه شده در غرفه های این بازار شامل اشیای عتیقه یا دست دوم و حیوانات خانگی می باشند. از این رو اگر به خرید این نوع اشیا تمایلی نداشته باشید، این بازار مناسب شما نیست و فقط می توانید در آن به گشت و گذار بپردازید.

بازار آخر هفته پوکت دارای دو بخش سرپوشیده و سرباز می باشد. در بخش سرپوشیده بازار می توانید کالاهایی چون تی شرت و شلوار جین، عتیقه جات، اشیای چوبی منبت کاری شده و ... را مشاهده نمایید. قسمت سرباز بازار نیز به فروش اجناسی مانند عروسک های پولیشی، انواع لوازم الکترونیکی، سی دی و دی وی دی، گوشی، کیف و کفش، لباس، زیورآلات، ساعت و ... اختصاص دارد. در بخش سمت راست ورودی بازار نیز غرفه های غذایی قرار دارند.

این بازار در Chao Fa West Road و در یک کیلومتری جنوب مرکز خرید سنترال فستیوال و در مقابل معبد بودایی وات ناکا (Wat Naka) واقع شده و در بین اهالی این منطقه به بازار ناکا (Naka) معروف است. برای بازدید از این بازار می توانید در روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت 4 بعد از ظهر تا 9 شب به آن مراجعه نمایید. توصیه می کنیم تا در ساعات اولیه به این بازار مراجعه کنید تا با شلوغی روبرو نشوید.

واکینگ استریت

واکینگ استریت (Walking Street) یکی از خیابان های اصلی پوکت و یکی از جاذبه های قدیمی این شهر می باشد که در سال 2013 فعالیت خود را به عنوان یک بازار شروع نموده است. پس بهترین پیشنهاد برای خرید در پوکت و خرید سوغات پوکت است. در این بازار شما می توانید کالاهایی مانند انواع لباس، صنایع دستی، زیورآلات، لوازم تزیینی و .. را تهیه نموده و طعم غذاهای سنتی و خیابانی را بچشید. بعلاوه غرفه هایی نیز به فروش اسباب بازی برای بچه ها اختصاص یافته است.

پرطرفدارترین غرفه های این بازار غرفه های مربوط به سوغاتی ها و غرفه های عرضه نماینده غذاهای محلی، آب میوه، بستنی و شیرینی هستند. برای خرید از این بازار می توانید روزهای یکشنبه از ساعت 4 بعدازظهر تا 10 شب مراجعه نمایید.

بازارهای اکسپو و پوکت اسکوئر

اکسپو (Expo) و پوکت اسکوئر (Phuket Square) دو بازاری هستند که درست در مقابل یکدیگر قرار گرفته اند. در این بازارها انواع اجناسی که می توانید به عنوان سوغات پوکت خریداری نمایید. مانند لباس، زیورآلات، صنایع دستی و ... به فروش می رسند. این بازارها از ساعت 10 صبح تا 9 شب آماده پذیرایی از خریداران و دوستداران خرید در پوکت هستند.

اوت لت ها

اگر در پی خرید کالاهایی با برندهای معروف هستید، پیشنهاد ما خرید از اوت لت هاست. همان طور که می دانید اوت لت ها فروشگاه های بزرگی هستند که به عرضه کالاهای برندهای معروف پرداخته و این اجناس را با قیمت های فوق العاده به مشتریان عرضه می نمایند. بهترین پیشنهاد برای تهیه سوغات پوکت برای عزیزانتان است.

پریمیوم اوت لت

پریمیوم اوت لت (Premium Outlet) یکی از اوت لت های پوکت است که لباس ها و وسایل ورزشی را با تخفیف های عالی 70 درصدی به فروش می رساند. بیش از 300 برند معتبر بین المللی در این مجموعه عرضه می گردند. برندهایی مانند لاکست، پیر کاردن، آدیداس، نایکی، لیوایز، لی و... از جمله برندهای معتبر موجود در این اوت لت هستند. البته باید بدانید که اجناسی با برندهای لوکس مانند گوچی و لویی ویتون در این جا مکان دیده نمی شوند.

بعضی از برندهای محلی تایلندی نیز در این اوت لت دارای نمایندگی بوده و قیمت های خوبی دارند. انواع لباس های بچه گانه و اسباب بازی ها نیز در این مرکز عرضه می گردد.

برای خرید صنایع دستی می توانید به فروشگاه Tha Chang بروید. در این فروشگاه اجناسی مانند ظروف نقره، صنایع دستی چوبی و دریایی، کیف دستی، دامن ، شال و روسری های پنبه ای و ابریشمی و ... به فروش می رسند.

اگر به بازی گلف علاقه مندید حتما از پریمیوم اوت لت بازدید کنید. فروشگاه Golf Challenge، بزرگ ترین فروشگاه گلف تایلند، در این مرکز واقع شده است و به عرضه لباس های برند و تجهیزات حرفه ای این ورزش می پردازد که می توانید برای خرید سوغات پوکت و داشتن بهترین خرید در پوکت اقدام کنید. این اوت لت هر روز از ساعت 10 صبح تا 9 شب آماده پذیرایی از خریداران و بازدید نمایندگان می باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2231

به "سوغات پوکت ، معرفی بهترین مراکز خرید پوکت (تور ارزان پوکت)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوغات پوکت ، معرفی بهترین مراکز خرید پوکت (تور ارزان پوکت)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید