مقاله: به نوزاد 5 ماهه چه غذای کمکی بدهیم؟

به گزارش بانوی ایران، میوه هایی مثل موز و یا آووکادو را می توانید در اوایل 5 ماهگی به کودک بدهید. اما بقیه میوه ها مثل سیب یا گلابی بهتر است به صورت پخته شده یا میکس شده در شیر به کودک داده شوند.

مقاله: به نوزاد 5 ماهه چه غذای کمکی بدهیم؟

آرد برنج را با سرد مخلوط کنید و هم بزنید. سپس روی حرارت گذاشته و شیر را کم کم به آن اضافه کنید . فقط طوری هم بزنید که مواد به صورت گلوله گلوله نگردد. پس از رسیدن به غلظت مناسب، حرارت را خاموش کنید.

ابتدا بادام ها را با آب گرم خیس کنید، بعد از یک ساعت پوست آن ها به راحتی جدا خواهد شد. بادام های پوست گرفته را کاملا آسیاب نموده و سپس آن ها را با آب و شیر مخلوط نموده و روی حرارت ملایم قرار دهید. اگر فکر می کنید که تکه های بادام هنوز درشت بوده و به دندان می آیند، با یاری مخلوط کن آن را نرم کنید. مخلوط را روی حرارت ملایم به آرامی هم بزنید تا کمی غلیظ گردد. بعد از خنک شدن آن را به شیرخوار بدهید.

اگر چناچه در تهیه این غذاها اطلاعاتی ندارید دستور تهیه آن را با دقت بخوانید.

در آخر به شما پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین زمان آغاز غذا دادن به نوزاد در انگیزه را نیز بخوانید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید. از قلم نیاندازید که ما منتظر خواندن نظرات، ایده ها، تجربیات و نقدها شما در پایین همین صفحه هستیم؛ با ما در ارتباط باشید.

منبع مقاله: به نوزاد 5 ماهه چه غذای کمکی بدهیم؟

انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1876

به "مقاله: به نوزاد 5 ماهه چه غذای کمکی بدهیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقاله: به نوزاد 5 ماهه چه غذای کمکی بدهیم؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: به نوزاد 5 ماهه چه غذای کمکی بدهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید