طرز تهیه میلک شیک آلبالو ساده و شکلاتی به 3 روش کافی شاپی

به گزارش بانوی ایران، میلک شیک آلبالو یک خوش رنگ و فوق العاده خوش طعم است که معمولاً در بسیاری از کافی شاپ های لوکس نیز سرو می گردد. طرز تهیه میلک شیک آلبالو در خانه بسیار ساده است و شما می توانید با این و مجذوب کننده از مهمان هایتان پذیرایی کنید و در اوج گرما با خوردن این نوشیدنی سرحال و پرانرژی شوید. در این مقاله از سرویس در می توانید با طرز تهیه میلک شیک آلبالو به روش کافی شاپی به چند روش مختلف آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص درست کردن میلک شیک آلبالوی تابستانی پاسخ خواهیم داد.

طرز تهیه میلک شیک آلبالو ساده و شکلاتی به 3 روش کافی شاپی

طرز تهیه میلک شیک آلبالو ساده

مدت زمان آماده سازی: 10 دقیقه

مواد لازم برای تهیه میلک شیک آلبالو ساده

  • بستنی وانیلی: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • آلبالو: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • شیر سرد: 1/4 لیوان فرانسوی دسته دار
  • عصاره وانیل: 1/2 قاشق چای خوری

مراحل طرز تهیه میلک شیک آلبالو

یکی از محبوب ترین و رایج ترین روش های تهیه میلک شیک آلبالو، آماده کردن آن با است. مراحل درست کردن این میلک شیک تابستانی و خنک بسیار راحت است و شما می توانید در عرض چند دقیقه آن را آماده کنید. در ادامه می توانید با طرز پخت میلک شیک آلبالوی خانگی ساده با بستنی وانیلی آشنا شوید.

مرحله اول؛ جدا کردن هسته آلبالوها

در اولین مرحله از طرز تهیه میلک شیک آلبالو خوشمزه خانگی باید آلبالوها را بشویید و ساقه و برگ های اضافی آن را جدا کنید. سپس برای می توانید از یک سیخ چوبی یا نی شیشه ای بهره ببرید. اگر در خانه دستگاه هسته گیر آلبالو داشته باشید، می توانید با سرعت بیشتری این کار را انجام دهید.

مرحله دوم؛ منجمد کردن آلبالوها

بعد از این که هسته آلبالوها را جدا کردید، باید آن ها را برای حدود 1 تا 2 ساعت در فریزر قرار دهید تا به صورت نیمه منجمد در آیند و برای تهیه میلک شیک آماده شوند.

مرحله سوم؛ ترکیب کردن مواد میلک شیک آلبالو

حالا آلبالوها را از فریزر خارج کنید و در دستگاه مخلوط کن بریزید و خوب میکس کنید. سپس بستنی وانیلی، شیر سرد و عصاره وانیل را اضافه کنید و مواد را خوب با هم ترکیب کنید تا کاملاً یکدست شوند.

مرحله چهارم؛ سرو کردن میلک شیک آلبالو

بعد از میکس کردن مواد میلک شیک اگر احساس می کنید که بستنی آب شده و نوشیدنی رقیق است، می توانید آن را برای نیم ساعت تا یک ساعت در فریزر بگذارید و سپس در لیوان مورد نظرتان سرو کنید. می توانید برای تزیین این نوشیدنی خنک از ، تکه های آلبالو و یا ترافل های رنگی بهره ببرید.

طرز تهیه میلک شیک آلبالو شکلاتی

مدت زمان آماده سازی: 10 دقیقه

مواد لازم برای تهیه میلک شیک آلبالو شکلاتی

  • بستنی شکلاتی: 450 میلی لیتر
  • آلبالو: 2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • شیر: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • چیپس شکلاتی: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • سس شکلات: به اندازه لازم

مراحل طرز تهیه میلک شیک آلبالو شکلاتی

اگر عاشق طعم شکلات هستید، قطعاً نوشیدنی ها و انواع میلک شیک های شکلاتی را به نوشیدنی های ساده وانیلی ترجیح می دهید. شما می توانید برای تهیه میلک شیک آلبالو به جای بستنی وانیلی از و تکه های شکلات در این نوشیدنی بهره ببرید و یک فوق العاده مجذوب نماینده شکلاتی داشته باشید. در ادامه می توانید با مراحل درست کردن میلک شیک آلبالو شکلاتی آشنا شوید.

مرحله اول؛ جدا کردن هسته آلبالوها

در اولین مرحله از درست کردن میلک شیک آلبالوی شکلاتی باید آلبالوها را بشویید. سپس با هر روشی که مد نظرتان است هسته آلبالوها را جدا کنید. برای این کار می توانید از سیخ چوبی، خلال دندان، نی شیشه ای و یا دستگاه هسته گیر آلبالو بهره ببرید.

مرحله دوم؛ منجمد کردن آلبالوها

حالا باید آلبالوها را در یک ظرف درب بسته بریزید و برای حدود 1 ساعت یا کمی بیشتر در فریزر قرار دهید تا نیمه منجمد شوند. هر چقدر آلبالوها بهتر یخ بزنند، میلک شیک شما حالت سرد و یخی تری پیدا می نماید.

مرحله سوم؛ ترکیب کردن مواد میلک شیک آلبالو

در این مرحله از دستور تهیه میلک شیک آلبالو با شکلات باید آلبالوها را در مخلوط کن بریزید و خوب میکس کنید. سپس شیر و چیپس شکلاتی را اضافه کنید و خوب با آلبالو ترکیب کنید. در خاتمه بستنی کاکائویی را نیز به سایر مواد اضافه کنید و مواد را دوباره ترکیب کنید تا یکدست شوند.

مرحله چهارم؛ سرو کردن میلک شیک آلبالو شکلاتی

بعد از این که میلک شیک آلبالو تابستانی و خنک شما آماده شد، می توانید روی نوشیدنی اندازهی سس شکلات بریزید و فوراً آن را سرو کنید. این نوشیدنی باید به صورت سرد سرو گردد، پس اگر احساس می کنید که میلک شیک شما شل و یا گرم شده می توانید چند دقیقه دیگر آن را در فریزر بگذارید و بعد میل کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیک موز به روش کافی شاپی

طرز تهیه میلک شیک آلبالو با خامه

مدت زمان آماده سازی: 10 دقیقه

مواد لازم برای تهیه میلک شیک آلبالو با خامه

  • آلبالو: 300 گرم
  • شیر سرد: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • خامه صبحانه: 2 قاشق غذاخوری
  • شکر: 2 قاشق غذاخوری
  • بستنی وانیلی: 100 گرم

مراحل طرز تهیه میلک شیک آلبالو با خامه

اضافه کردن خامه به میلک شیک آلبالو موجب می گردد تا این دسر هم طعم لذیذتری پیدا کند و هم بافت آن غلیظ و یکدست گردد. در ادامه می توانید با روش درست کردن میلک شیک آلبالو با خامه آشنا شوید.

مرحله اول؛ آماده کردن مواد میلک شیک

در اولین مرحله از درست کردن میلک شیک آلبالوی خانگی و خوشمزه باید آلبالوها را بشویید و هسته آن را با هر روشی که دوست دارید جدا کنید. سپس آلبالوها را برای حدود 1 ساعت در فریزر بگذارید تا نیمه منجمد شوند.

مرحله دوم؛ ترکیب کردن مواد میلک شیک

بعد از 1 ساعت آلبالوها را از فریزر خارج کنید و همراه با شیر، خامه، بستنی و شکر در مخلوط کن بریزید. سپس دستگاه را روشن کنید و مواد را با هم ترکیب کنید تا کاملاً یکدست شوند. بعد از میکس کردن مواد می توانید آن را در لیوان مورد نظرتان سرو کنید و آن را میل کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت آلبالو خوشرنگ و مجلسی

نکات و فوت و فن های طرز تهیه میلک شیک آلبالو

*در صورت تمایل می توانید اندازهی شیک یا عسل به میلک شیک آلبالو اضافه کنید تا طعم آن شیرین تر گردد.

*اگر در خانه به میکسر یا مخلوط کن دسترسی ندارید می توانید آلبالوها را به صورت ساطوری خرد کنید و همه مواد را به شیوه دستی با هم ترکیب کنید.

*برای این که طعم میلک شیک آلبالو شما شیرین تر و متعادل تر گردد، می توانید این نوشیدنی را با استفاده از ترکیب آلبالو و گیلاس درست کنید.

*اضافه کردن به میلک شیک موجب غلیظ شدن بافت آن می گردد، در صورت تمایل می توانید از اندازه بستنی بیشتر و یا کمتری در این نوشیدنی بهره ببرید.

*در صورت تمایل می توانید برای تهیه میلک شیک آلبالو از شیر بادام، شیر نارگیل و سایر به جای شیر گاو بهره ببرید.

*برای درست کردن میلک شیک آلبالوی ساده می توانید به جای بستنی وانیلی از بستنی آلبالویی نیز بهره ببرید.

*در صورت تمایل می توانید برای تهیه میلک شیک آلبالوی ساده به جای عصاره وانیل از اندازهی گلاب برای خوش عطر شدن نوشیدنی بهره ببرید.

*بهتر است موقع سرو کردن میلک شیک از نی بهره ببرید تا نوشیدن آن راحت تر باشد.

*اگر دوست دارید می توانید اندازهی مغز گردو، خلال پسته یا بادام خرد شده و آب لیموترش تازه به میلک شیک آلبالو اضافه کنید.

*معمولاً در کافی شاپ ها برای تزیین میلک شیک از اندازهی خامه فرم گرفته روی نوشیدنی استفاده می نمایند و سپس آن را با یک آلبالوی تازه و اندازهی ترافل رنگی تزیین می نمایند.

سوالات متداول

طرز تهیه میلک شیک آلبالو شکلاتی چگونه است؟

برای درست کردن میلک شیک آلبالو شکلاتی باید آلبالوهای نیمه منجمد را با شیر، چیپس شکلات و بستنی شکلاتی میکس کنید و آن را در ظرف مورد نظر سرو نمایید.

در طرز تهیه میلک شیک آلبالو برترین جایگزین برای شیر گاو چیست؟

در صورت تمایل می توانید برای تهیه میلک شیک آلبالو از شیر بادام، شیر نارگیل و سایر شیرهای گیاهی به جای شیر گاو بهره ببرید.

منابع: chelanfresh، ninjatestkitchen

منبع: افق کوروش
انتشار: 7 شهریور 1401 بروزرسانی: 7 شهریور 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2170

به "طرز تهیه میلک شیک آلبالو ساده و شکلاتی به 3 روش کافی شاپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه میلک شیک آلبالو ساده و شکلاتی به 3 روش کافی شاپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید