مدل های پیروز پیشین فراوری دارو در کشور باید احیا گردد

به گزارش بانوی ایران، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری درباره تجربیات پیروز ایران در حوزه فراوری دارو، بیان نمود: یکی از نیازهای امروز کشور در حوزه دارو، تامین واکسن های مختلف است. واکسن های انسانی و حیوانی که کاربردهای زیادی در کشور دارند.

مدل های پیروز پیشین فراوری دارو در کشور باید احیا گردد

وی اضافه کرد: امروز در حوزه واکسن متخصصان و جوانان با استعداد زیادی وجود دارند که اگر از توانمندی آنها به خوبی بهره ببریم می توانیم نیازهای موجود در داخل کشور را به راحتی تامین کنیم.

به گفته قانعی، در حال حاضر مطالبات جدی برای فراوری واکسن از ما شده است و ما در حال برنامه ریزی بر اساس مدل های پیروز قبلی در فراوری دارو هستیم.

وی توضیح داد: برای تامین نیازهای کشور باید تمام دستگاه ها و نهادهای ذیربط همکاری نمایند و از همه ظرفیت ها و امکانات موجود بهره ببریم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معتقد است که نه تنها تامین نیازهای داخلی حوزه واکسن به یاری متخصصان بومی امکانپذیر است بلکه می توان این توانایی ها و محصولات فراوریی را به دیگر کشورها نیز صادر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 263

به "مدل های پیروز پیشین فراوری دارو در کشور باید احیا گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل های پیروز پیشین فراوری دارو در کشور باید احیا گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید