صدها معترض هنگ کنگی در اعتراضات سال نو بازداشت شدند

به گزارش بانوی ایران، پس از آنکه راهپیمایی ده ها هزار نفری مسالمت آمیز دموکراسی خواستار هنگ کنگی صحنه هرج و مرج شد و پلیس با شلیک گاز اشک آور برای پراکنده کردن معترضان کوشش کرد، حدود 400 تن در اعتراضات سال نو در هنگ کنگ دستگیر شدند.

صدها معترض هنگ کنگی در اعتراضات سال نو بازداشت شدند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، این دستگیری ها از زمان تشدید اعتراضات در ماه ژوئن بر سر لایحه ای که اکنون از دستورکار خارج شده است و اجازه می داد که ساکنان برای محاکمه به سرزمین اصلی چین منتقل شوند، به حدود 7000 تن رسیده و هیچ پیشرفتی برای خاتمه دادن به این ناآرامی ها دیده نمی گردد.

تنش ها در روز چهارشنبه پس از دستگیری بعضی از معترضان در منطقه وان چای در نزدیکی شعبه بانک اچ اس بی سی که در هفته های اخیر هدف خشم معترضان بوده، افزایش یافت.

هنگامی که زد و خورد رخ داد، تعداد زیادی از معترضان سیاه پوش به صحنه آمدند و دیگر معترضان زنجیرهای انسانی تشکیل دادند تا وسایل مختلفی از جمله آجر را به آن ها منتقل نمایند و پلیس را وادار کردند تا درخواست نیروی پشتیبانی کند.

سپس پلیس از برگزارنمایندگان خواست تا راهپیمایی را زودتر لغو نمایند و درنهایت جمعیت معترضان با ورود خودروی حامل آب پراکنده شدند و ده ها پلیس ضد شورش تا پاسی از شب در خیابان ها گشت زنی کردند. از جمله اتهامات بازداشتی ها، تجمع غیر قانونی و استفاده از تسلیحات تهاجمی است.

بعضی از معترضان بانک اچ اس بی سی را به همدستی با مقام های هنگ کنگی و مانع تراشی در کوشش فعالان برای جمع آوری پول برای کمپین خودشان متهم می نمایند. این بانک تمامی اتهام ها را رد نموده است. هنگ کنگ شروع سال نو را با خشونت جشن گرفت، بسیاری در بازداشت به سر می برند و شرایط این دولت شهر همچنان ناآرام گزارش می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 629

به "صدها معترض هنگ کنگی در اعتراضات سال نو بازداشت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدها معترض هنگ کنگی در اعتراضات سال نو بازداشت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید