سفرهای مردم در هفته گذشته کمتر شد

به گزارش بانوی ایران، در هفته گذشته سفرهای جاده ای نسبت به هفته قبل از آن مانند هفته های قبل از آن کاهش یافت و میانه تردد روزانه بین شهری در این بازه زمانی به کمتر از یک میلیون 800 هزار خودرو رسید.

سفرهای مردم در هفته گذشته کمتر شد

به گزارش خبرنگاران، در هفته گذشته و براساس تازه ترین آمارهای مرکز مدیریت راه های کشور درباره شرایط تردد وسایل نقلیه مختلف در بازه زمانی 21 تا 27 آبان ماه، به صورت میانه یک میلیون و 779 هزار و 331 وسیله نقلیه در هر روز در محورهای مواصلاتی کشور تردد نموده اند که نسبت به هفته قبل از آن سه درصد کاهش یافته است اما این اعداد و ارقام همچنان بیشتر از هفته مشابه در سال گذشته بوده و 14 درصد افزایش را نشان می دهد.

اطلاعات پلاک های ثبت شده در دوربین های پلاک خوان نیز نشان می دهد که هفت میلیون و 556 هزار پلاک خودرو در بازه زمانی مورد نظر در جاده های کشور مشاهده شدند.

خودروهای پلاک تهران و البرز برخلاف گذشته سهم شان کاهش یافته و بیش از 20 درصد از خودروها با پلاک غیر بومی متعلق به این دو استان بوده و پس از آن ها، خودروهایی با پلاک اصفهان، خراسان رضوی، فارس و مازندران در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

از سوی دیگر مجموع ورود و خروج وسایل نقلیه مختلف در هفته گذشته در استان های کشور متفاوت بوده است. چرا که ترددها در این بازه زمانی (21 تا 27 آبان ماه) در استان های بوشهر، فارس و هرمزگان به ترتیب 11 درصد، شش درصد و چهار درصد نسبت به هفته قبل از این آنالیز افزایش داشته و بیشترین رشد سفرها را تجربه نموده اند.

این در حالی است که بیشتر استان های کشور کاهش سفر را در هفته ای که گذشت، داشتند. سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، و لرستان با منفی 19 درصد، منفی 14 درصد، منفی 12 درصد، منفی 11 درصد و منفی 11 درصد بیشترین کاهش تردد را در مقایسه با هفته قبل از این بازه زمانی داشته اند.

این کاهش سفرها در حالی به ثبت رسیده که همین اعداد و ارقام در قیاس با آمارهای هفته مشابه در سال گذشته برای همه استان ها به غیر از زنجان، آذربایجان شرقی و سیستان و بلوچستان افزایشی بوده است. در این میان استان های گلستان، قم، خراسان شمالی، و گیلان به ترتیب با 32 درصد، 28 درصد، 28 درصد و 27 درصد افزایش بیشترین رشد را در میان استان های دیگر تجربه نموده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1945

به "سفرهای مردم در هفته گذشته کمتر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرهای مردم در هفته گذشته کمتر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید