دیدار کالین با هیات نمایندگان آمریکا

به گزارش بانوی ایران، دیدار سخنگو و مشاور رئیس جمهور ترکیه با هیاتی از مجلس نمایندگان آمریکا٬ ارتباط مستقیمی با کوشش این مجلس برای به رسمیت شناختن ادعای کشتار ارامنه توسط عثمانی ها دارد.

دیدار کالین با هیات نمایندگان آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه ملیت٬ دیروز ابراهیم کالین سخنگو و مشاور سیاست خارجی و امنیت ملی نهاد ریاست جمهوری ترکیه٬ با هیاتی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا دیدار کرد.

در دیدار ابراهیم کالین و هیات مزبور٬ مسائلی همچون روابط دوجانبه٬ منطقه امن شمال سوریه و آنالیز روند بازگشت آوارگان٬ مبارزه با داعش و مبارزه با پ.ک.ک٬ مورد آنالیز نهاده شد. اما تحلیل گران بر این باورند که این دیدار٬ پیش از هر چیز ارتباط مستقیمی با کوشش این مجلس برای به رسمیت شناختن ادعای کشتار ارامنه توسط عثمانی ها دارد.

کالین در گفت وگو با هیات آمریکایی٬ نگرانی های دولت ترکیه از اقدام مجلس نمایندگان آمریکا برای به رسمیت شناختن کشتار ارامنه ابراز و آن را عاملی برای لطمه زدن به روابط آنکارا - واشنگتن توصیف کرد.

دیدار ابراهیم کالین از معتمدین نزدیک اردوغان با هیات آمریکایی در حالی اجرا شده که قرار است روز سیزدهم ماه جاری میلادی٬ اردوغان در واشنگتن با همتای آمریکایی خود دونالد ترامپ٬ دیدار کند.

رئیس جمهور ترکیه پیش تر در گفت وگو با رسانه ها اعلام نموده که نامه توهین آمیز ترامپ را در این سفر با خود به واشنگتن برده و آن را روی میز کار او خواهد گذاشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 540

به "دیدار کالین با هیات نمایندگان آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار کالین با هیات نمایندگان آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید