اتحادیه اروپا مشتاق تجارت با اتحادیه پاسیفیک است

به گزارش بانوی ایران، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه می گوید در مذاکرات مشترک با اتحادیه اروپا، به دنبال تقویت تجارت و سرمایه گذاری در بلوک اتحادیه پاسیفیک خواهد بود.

اتحادیه اروپا مشتاق تجارت با اتحادیه پاسیفیک است

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

اتحادیه پاسیفیک، بلوکی تجاری شامل کلمبیا، شیلی، مکزیک و پرو است که هدف از آن افزایش صادرات منطقه ای و جذب سرمایه از سراسر آسیا، عنوان می گردد.

اولاند که در سفری رسمی به کلمبیا رفته است، پس از امضای توافق هایی در زمینه توریسم، آموزش وامنیت با خوان مانوئل سانتوس رئیس جمهوری این کشور، گفت: فرانسه و اروپا خواستار برقراری رابطه با اتحادیه پاسیفیک هستند و می توانند آغازگر مذاکراتی در راستای توسعه تجارت باشند.

اولاند در عین حال به طور ضمنی با اشاره به تصمیم های اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری تازه کار آمریکا مبنی بر رویگردانی از پیمان های تجاری بین المللی، گفت: درحالی که بعضی از کشورها به دنبال تغییر در توافق های تجاری هستند، اروپا و فرانسه گسترش روابط در این زمینه را طلب می نمایند.

به گفته اولاند، انحصارطلبی با ادعای حمایت از فراوری داخلی، بدترین پاسخ به چالش های پیش روی دنیا است.

ترامپ دیروز دوشنبه در اقدامی شتابزده به وعده انتخاباتی خود مبنی بر خروج از پیمان تجارت آزاد ترانس-پاسیفیک که سنگ زیربنای سیاست گردش به پاسیفیک باراک اوباما رئیس جمهموری قبلی آمریکا در مواجهه با قدرت یابی چین بود، جامه عمل پوشاند و 12 کشور حاشیه اقیانوس آرام که دستکم تمام طول سال گذشته (2016) را مشغول چانه زنی برای حصول این توافق تاریخی بودند، در شوک فرو برد.

ترامپ همچنین خواستار بازمذاکره نفتا پیمان تجاری موجود بین آمریکا، کانادا و مکزیک است.

لازم به ذکر است که اتحادیه پاسیفیک که برای عضو پذیری اعلام آمادگی نموده است، جمعیتی حدود 217 میلیون نفر را در خود جا داده و در مجموع، 39 درصد از حجم فراوری ناخالص داخلی آمریکای لاتین و منطقه کارائیب را به خود اختصاص می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 440

به "اتحادیه اروپا مشتاق تجارت با اتحادیه پاسیفیک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا مشتاق تجارت با اتحادیه پاسیفیک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید