خودروسازان هر 3 ماه یکبار می توانند درخواست افزایش قیمت دهند

به گزارش بانوی ایران، به گزارش خبرنگاران، رضا شیوا با اشاره به اینکه شورای رقابت به خودروسازان این اجازه را داده است که هر سه ماه یک بار با توجه به تغییرات قیمتی هزینه های فراوری درخواست محاسبه نرخ تورم بخشی را از بانک مرکزی داشته باشند، گفت: بر همین اساس اگر خودروسازان خواهان تغییر قیمتی محصولات خود آن هم هر سه ماه یک بار باشد باید درخواست خود را به وزارت صنعت اعلام و با دریافت نرخ تورم بخشی از بانک مرکزی تصمیم نهایی در خصوص تغییر قیمت ها توسط ستاد تنظیم بازار گرفته گردد.

خودروسازان هر 3 ماه یکبار می توانند درخواست افزایش قیمت دهند

وی با تاکید بر اینکه شورای رقابت سال جاری تکلیف دستورالعمل قیمت گذاری خودرو را معین کرده است، افزود: این دستورالعمل تا انتها سال هیچ تغییری نخواهد کرد.

رئیس شورای رقابت در مورد مطرح شدن معین قیمت خودرو آن هم به روش کلینیک، گفت: برای آن دسته از خودروهایی که قیمت پایه نداشته و جدید فراوری شده اند شورای رقابت روش کلینیک را در قیمت گذاری اجرایی می نماید به نحوی که از هفت تا 10 متخصص در حوزه خودرو درخوست کرده تا با آنالیز مستنداتی که در اختیار آنها قرار گذاشته شده ضمن توجه به هزینه تمام شده خودرو قیمت پایه محصولات جدید معین می گردد.

شیوا افزود: این روش فقط برای خودروهایی که قیمت پایه نداشته و فراوری جدید هستند استفاده می گردد و در مابقی خودروها دستورالعمل قیمت گذاری خودرو مصوب شورای رقابت اجرایی خواهد شد.

منبع: تسنیم

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1164

به "خودروسازان هر 3 ماه یکبار می توانند درخواست افزایش قیمت دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروسازان هر 3 ماه یکبار می توانند درخواست افزایش قیمت دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید