خبرنگاران آرامستان بندرعباس همچنان بسته است

به گزارش بانوی ایران، بندرعباس- خبرنگاران- رییس سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس از شهروندان خواست با توجه به افزایش ابتلای افراد به ویروس کرونا و به دلیل لزوم رعایت مسائل بهداشتی وسلامتی، از حضور در بهشت زهرای باغوی این شهر خودداری نمایند.

خبرنگاران آرامستان بندرعباس همچنان بسته است

علیرضا بهمن نژاد روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها اظهارداشت: تجمع انسانی یکی از اصلی ترین بسترهای شیوع ویروس کرونا بشمار می رود که باید شهروندان برای حفظ سلامت خود، اطرافیان و سایر همشهریان از تجمع در آرامستان بندرعباس در زمان تدفین اموات و زیارت اهل قبور تا اطلاع ثانوی بپرهیزند.

وی بیان داشت: کارکنان آرامستان بندرعباس از زمان آغاز بیماری کرونا تا به امروز به صورت شبانه روزی با وجود حجم بالای کار و آغاز گرما در حال خدمتگذاری هستند و غسل و تدفین اموات مبتلا به بیماری کرونا را در این آرامستان انجام می دهند.

بهمن نژاد یادآورشد: حضور در بهشت زهرا(س) برای برگزاری مراسم تشییع و تدفین متوفیان اجتناب ناپذیر است و به غیر از بستگان درجه یک فرد متوفی با رعایت کامل نکات بهداشتی، تجمع سایر افراد در مراسم غیرضروری و خطرناک است.

وی اظهار داشت: کارکنان سازمان آرامستان بندرعباس برای رعایت نکات بهداشتی و سلامتی آموزش های لازم را در زمینه کفن و دفن بیماران کرونایی دیده اند و تمام معابر و سطح بهشت زهرا(س) نیز به صورت مداوم ضدعفونی و گندزدایی می گردد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: تا به امروز 177 هزار و 938 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 81 نفر در 24 ساعت گذشته، جان باختگان کرونا به 8506 نفر رسید.

سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان نمود: از دیروز تا امروز 21 خرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 11 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد که 811 مورد بستری شدند.

وی ادامه داد: بنابراین مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 177 هزار و 938 نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 81 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند.

معاون وزیر بهداشت بیان نمود: مجموع جان باختگان این بیماری به 8506 نفر رسید.

وی اضافه کرد: خوشبختانه تا به امروز 140 هزار و 590 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. تا کنون یک میلیون و 151 هزار و 32 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

لاری اظهار کرد: استان خوزستان همچنان در شرایط قرمز و 6 استان نیز در شرایط هشدار قرار دارند.

وی ادامه داد: استان های کردستان، خوزستان و کرمانشاه در شرایط قرمز و استان هایی مانند سیستان و بلوچستان، کرمان، آذربایجان شرقی، اصفهان و یزد در شرایط هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: راهبرد اصلی وزارت بهداشت، قطع زنجیره انتقال عفونت برای شکست کووید 19 است. بنابراین از تجمع غیرضروری و سفرها خودداری شده و در فضاهای عمومی از ماسک استفاده گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1101

به "خبرنگاران آرامستان بندرعباس همچنان بسته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آرامستان بندرعباس همچنان بسته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید