تلفات زخم پای دیابتی با سرطان ها قابل رقابت است

به گزارش بانوی ایران، دبیر ششمین کنگره بین المللی و هشتمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت گفت: 30 درصد افراد دچار زخم پای دیابتی در طی پنج سال جان خود را از دست می دهند که این رقم قابل رقابت با سرطان هاست.

تلفات زخم پای دیابتی با سرطان ها قابل رقابت است

به گزارش خبرنگاران، دکتر سیدمهدی طبایی دبیر کنگره سالانه زخم و ترمیم بافت در مراسم افتتاحیه این کنگره که در سالن ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار گردید گفت: چالش زخم در دنیا اکنون نه به عنوان یک چالش حوزه سلامت بلکه یک چالش اجتماعی و مالی است. از دیابت، پیری جمعیت و افزایش وزن و چاقی به عنوان سه عامل زمینه ساز شایع برای ایجاد زخم های مزمن مثل زخم پای دیابتی نام برده می گردد.

این متخصص پوست اضافه نمود: با توجه به سبک زندگی و عرصه تکنولوژی و زندگی مرفه جوامع مختلف، دیابت روز به روز در حال افزایش است. آمار افراد مبتلا به دیابت در دنیا بیش از 460 میلیون نفر تخمین زده می گردد که می توان گفت دیابتی ها سومین کشور پر جمعیت دنیا را دارند.

دبیر کنگره زخم و ترمیم بافت با بیان اینکه زخم پای دیابتی یکی از مهمترین عوارض ناشی از عدم کنترل مناسب دیابت، است گفت: از هر چهار نفر مبتلا به زخم پای دیابتی، یک نفر دچار قطع عضو می گردد. از سوی دیگر 30 درصد افراد دچار زخم پای دیابتی در طی پنج سال جان خود را از دست می دهند که این مقدار رقم قابل رقابت با سرطان هاست.

طبایی با اشاره به تحلیل های موجود حاکی از پیری جمعیت کشور در سال های آینده ادامه داد: پیر شدن جمعیت، عوارض گوناگونی دارد که یکی از آنها افزایش شیوع دیابت است. در سن زیر 44 سال شیوع دیابت حدود چهار درصد است ولی در بالای 65 سال حدود 28 درصد می گردد و همین آمار باعث افزایش خطر ابتلا به زخم های مزمن می گردد.

بنابر اعلام جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران، این متخصص پوست اضافه نمود: چاقی نیز یکی دیگر از عوامل زمینه ساز زخم های مزمن به شمار می رود. میانگین آمار چاقی در دنیا حدود 13 درصد است و در این زمینه هم ایران جزو سردمداران این موضوع به شمار میرود؛ به طوری که طبق آخرین آمار منتشر شده، بعد از آمریکا و پنج کشور خاورمیانه، ایران در رده ششم دنیا قرار گرفته است. همه این موارد بحث اهمیت و پرداختن به موضوع زخم را دو چندان می نماید.

دبیر کنگره زخم و ترمیم بافت در سرانجام ابراز امیدواری کرد که کنگره زخم سبب ساز تبادلات علمی و تشکیل نشست های تکمیلی گردد و راهگشای حوزه های درمان و به آموزش در نجات اندام و جان انسان ها باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2072

به "تلفات زخم پای دیابتی با سرطان ها قابل رقابت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفات زخم پای دیابتی با سرطان ها قابل رقابت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید