کوشش استرالیا برای گسترش همکاری های امنیتی با آمریکا

به گزارش بانوی ایران، وزیر دفاع استرالیا امروز پنج شنبه تاکید نمود که این کشور میخواهد طی دهه های آینده اتحاد امنیتی خود با آمریکا را گسترش دهد چرا که نگران تشدید بی ثباتی منطقه به خاطر ظهور قدرت چین و سایر کشورهای آسیا اقیانوسیه است.

کوشش استرالیا برای گسترش همکاری های امنیتی با آمریکا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط سنی ویزای تحصیلی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، کوین اندریوس وزیر دفاع استرالیا در سخنانی توضیح داد: قدرت مالی و نظامی دنیا در حال انتقال به منطقه آسیا اقیانوسیه است. استرالیا میخواهد همکاری امنیتی خود را با آمریکا طی دهه های آینده گسترش دهد چرا که نگران بی ثباتی منطقه به واسطه ظهور قدرت چین و سایر کشورهای آسیا اقیانوسیه است.

وی در سخنانی در جمع رهبران تجاری آمریکا و استرالیا در کانبرا گفت: البته رشد در منطقه نامتناسب خواهد بود و رقابت برای نفوذ بیشتر در آسیا اقیانوسیه تشدید خواهد شد.

وی در ادامه اضافه نمود: رقابت برای منابع طبیعی و سرزمین های دریای جنوبی چین عامل اصلی تنش در منطقه خواهد بود. به همراه افزایش توانایی نظامی، این مسائل می تواند موجب بی ثباتی بیشتر منطقه گردد و تشدید بی ثباتی منطقه منافع استرالیا را نیز تهدید خواهد نمود.

چین طی ماه های گذشته اقدام به ساخت و ساز جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین نموده و این مساله با مخالفت شدید فیلیپین و سایر کشورهای منطقه و همچنین واشنگتن روبرو شده است.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح نموده و سعی نموده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد.فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح نموده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 746

به "کوشش استرالیا برای گسترش همکاری های امنیتی با آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش استرالیا برای گسترش همکاری های امنیتی با آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید