بیش از 3 میلیون دوز واکسن کرونا در گلستان تزریق شد

به گزارش بانوی ایران، خبرنگاران/گلستان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: سه میلیون و 87 هزار و 378 هزار واکسن کرونا در استان گلستان تزریق شده است.

بیش از 3 میلیون دوز واکسن کرونا در گلستان تزریق شد

سعید گل فیروزی عصر امروز در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: در حال حاظر 462 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند که از این تعداد 74 نفر از مبتلایان تازه به کرونا هستند، بعلاوه تعداد بستری های کرونایی در بخش عادی 377 نفر است که از این تعداد 62 مورد تازه است .

وی تعداد بیماران کرونایی بستری در بخش های ویژه را 87 مورد گفت و اضافه کرد: از این تعداد 12 نفر طی 24 ساعت گذشته در مراکز درمانی گلستان بستری شدند، بعلاوه 38 بیمار مبتلا به کرونا به وسیله دستگاه تنفس مصنوعی نفس می کشند که از این تعداد سه نفر در 24 ساعت گذشته در این بخش تحت درمان قرار گرفتند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان مقدار مشارکت مردم گلستان در دوز نخست واکسن کرونا را 92 درصد گفت و یادآور شد: تا به امروز یک میلیون و 443 هزار و 583 نفر دوز اول واکسن کرونا را تزریق کردند، بعلاوه 80 درصد از جمعیت گلستان دوز دوم واکسن کرونا و 27.8 دوز سوم واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

گل فیروزی با بیان اینکه در مجموع سه میلیون و 87 هزار و 378 هزار واکسن کرونا در استان گلستان تزریق شده است، ابراز داشت: در حال حاضر پنج شهرستان بندرگز، بندرترکمن، گالیکش و مینودشت در شرایط قرمز کرونایی و هفت شهر گلستان شامل آزادشهر، آق قلا، علی آبادکتول، کردکوی، گرگان، گنبدکاووس و کلاله در شرایط نارنجی کرونایی قرار دارند که در مقایسه با 24 ساعت گذشته دو شهر گلستان از شرایط قرمز و نارنجی تغییر یافته است، بعلاوه دو شهر مراوه تپه و رامیان در شرایط زرد کرونایی قرار دارند.

وی با بیان اینکه مقرر شد از امروز مسئولان کمیته های 13گانه کرونا در مورد فرایند رسیدگی به مصوبات جوابگو باشند، اعلام نمود: در روزهای پایانی سال از مردم درخواست می کنیم ضمن تکممیل چرخه واکسیناسیون از حضور در تجمعات و مکان های شلوغ پرهیز نمایند.

لازم به ذکر است؛ با وجود آنکه واکسیناسیون در ایمنی دسته جمعی، ایمنی زایی بیشتر و کاهش فوتی های کرونایی اثرگذار است و حتی براساس آمارها، مقدار مرگ ومیر و بستری های کرونایی در افراد واکسینه شده با کاهش همراه بوده است اما استقبال مردم گلستان از دوز سموم واکسن رضایتبخش نیست.

به گفته کارشناسان بهداشتی؛ بیشترین دلیل افزایش انتقال و شیوع کرونا، حضور افراد در تجمعات به ویژه دورهمی های خانوادگی و مراکز شلوغ و پرتردد است و از مردم انتظار می رود تا با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز از حضور و تجمع در مراکز خرید و منطقه ها پرتردد و شلوغ پرهیز نمایند و برای ایمنی بیشتر چرخه واکسیناسیون خود را تکمیل نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2083

به "بیش از 3 میلیون دوز واکسن کرونا در گلستان تزریق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 3 میلیون دوز واکسن کرونا در گلستان تزریق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید