خبرنگاران بهره برداری از چهار طرح درمانی در استان مرکزی آغاز شد

به گزارش بانوی ایران، اراک - خبرنگاران - مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: بهره برداری از چهار طرح درمانی این سازمان همزمان با دهه مبارک فجر در شهرستان های اراک، شازند، زرندیه و ساوه آغاز شد.

خبرنگاران بهره برداری از چهار طرح درمانی در استان مرکزی آغاز شد

دکتر روح اله سهرابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: پلی کلینیک تخصصی بیمارستان امام خمینی(رع) اراک به عنوان بزرگترین طرح عمرانی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان مرکزی در این ایام به بهره برداری رسید

وی ادامه داد: عملیات اجرایی این طرح با زیر بنای چهار هزار و 200 متر مربع و محوطه سه هزار متر مربع در سه طبقه، اوایل اردیبهشت سال گذشته آغاز شده بود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان زرندیه نیز به عنوان نخستین مرکز درمانی ملکی این منطقه در زمینی به مساحت سه هزار و 400 متر مربع با زیر بنای 2 هزار و 235 متر در 2 طبقه همزمان با دهه مبارک فجر بهره برداری شد.

دکتر سهرابی گفت: بهره برداری از بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شازند و بخش های فیزیوتراپی و مراقبت های ویژه نوزادان(NICU) بیمارستان شهید چمران ساوه از دیگر طرح های به دهه مبارک فجر سال جاری بودند.

وی در خصوص سایر اقدامات عمرانی این مدیریت در سال جاری نیز گفت: طرح توسعه، تجهیز و بازسازی آزمایشگاه بیمارستان امام خمینی(ره) اراک با متراژ 485 متر مربع، توسعه فیزیکی 200 متر مربع با اعتباری بالغ بر 21 میلیارد ریال آذرماه سال جاری به بهره برداری رسید.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی از بهره برداری از نخستین دستگاه سنگ شکن بخش دولتی در بیمارستان امام خمینی(ره) اراک خبرداد و گفت: این بخش با زیر بنای 70 متر مربع سال جاری در این بیمارستان به بهره برداری رسید.

دکتر سهرابی خاطرنشان کرد: یک میلیارد ریال برای ساخت و بهسازی بخش، 600 میلیون ریال برای تجهیزات پزشکی و 40 میلیارد ریال برای خرید دستگاه سنگ شکن هزینه شده است.

وی با یادآوری ارایه خدمات درمانی تامین اجتماعی استان مرکزی در 2 بخش درمان مستقیم و غیر مستقیم گفت: خدمات درمان مستقیم به صورت رایگان و با ارایه کد ملی از طریق سه بیمارستان امام خمینی (ره) اراک، شهید دکتر چمران ساوه و شازند، پلی کلینیک تخصصی ابن سینا و هفت درمانگاه شهرهای اراک، ساوه، خمین، محلات، دلیجان و تفرش به بیمه شدگان ارایه می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: خدمات درمان غیر مستقیم مورد نیاز بیمه شدگان و مستمری بگیران این سازمان نیز از طریق خرید خدمت از مراکز درمانی دولتی و خصوصی انجام می شود.

دکتر سهرابی یادآور شد: بیمارستان ها و مراکز درمانی تامین اجتماعی استان مرکزی از ابتدای شیوع ویروس کرونا همگام و همراه با قرار گاه پدافند زیستی و دانشگاه علوم پزشکی استان، با تمام ظرفیت و توان، ارایه خدمات به این بیماران را در دستور کار خود قرار داده و تا به امروز خدمات درمانی به سه هزار و 300 نفر از بیماران کووید19 ارایه شده است.

بر اساس اطلاعات موجود، 943 هزار و 200 نفر از از جمعیت یک میلیون و 500 هزار نفری استان مرکزی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قردار دارند وضریب پوشش بیمه در این استان 64 درصد است که از متوسط کشوری بالاتر است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1540

به "خبرنگاران بهره برداری از چهار طرح درمانی در استان مرکزی آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بهره برداری از چهار طرح درمانی در استان مرکزی آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید