بدبینان اروپایی، خوش بینان آمریکایی

به گزارش بانوی ایران، هفته نامه تجارت فردا: موج مهاجرانی که اروپا را به عنوان مقصد خود انتخاب نموده اند، این منطقه از دنیا را درگیر تفاوت های فرهنگی نموده است که تا پیش از این سابقه نداشته است. این وضعیتی است که کشوری مانند آمریکا و کانادا سال هاست با آن روبه رو است. اما نظرسنجی که اخیراً توسط موسسه پیو منتشر شده نشان می دهد شهروندان اروپا، برخلاف آمریکایی ها، نظر مثبتی نسبت به این گوناگونی فرهنگی و موج جمعیتی که خارج از مرزهای اروپا متولد شده اند، ندارند.

بدبینان اروپایی، خوش بینان آمریکایی

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

نظر غالب در بین کشورهایی که این نظرسنجی در آنها صورت گرفته است، این بوده که تنوع فرهنگی اثر مثبت یا منفی بر کیفیت زندگی در این کشورها ندارد و در هیچ کشوری اکثریت مردم اعتقاد به اثر مثبت تنوع فرهنگی بر کیفیت زندگی ندارند.

در واقع در بهترین حالت ممکن حدود یک سوم جمعیت پرسش شوندگان آن هم در کشورهایی مانند سوئیس و انگلستان اعتقاد به اثر مثبت تنوع فرهنگی و نژادی دارند. در مقابل 63 درصد شهروندان یونان و 53 درصد شهروندان ایتالیا اعتقاد دارند حضور افرادی از فرهنگ متفاوت شرایط زندگی در کشور را نامطلوب تر نموده است. البته نمی توان فشار مالی سال های پس از بحران بر شهروندان اروپایی را که اتفاقاً با بحران مهاجران همزمان شده است، بر نظرات اعلام شده بی تاثیر دانست. اما چون تفکیک این دو اثر ممکن نیست تنها به آنالیز یکی از آنها اکتفا شده است.

این بدبینی اروپایی ها، در حالی است که در کشوری مانند ایالات متحده که می توان گفت از همان ابتدا با نژادها و فرهنگ های متفاوتی پایه گذاری شده و در تمام این سال ها هم پذیرای مردم زیادی از همه مناطق دنیا بوده است، نگاه به تنوع نژادی و فرهنگی شدیداً متفاوت است. حدود 60 درصد از شهروندان آمریکا اعتقاد دارند این تنوع کشور آنها را تبدیل به جای بهتری برای زندگی نموده است، کمتر از 10 درصد خلاف این عقیده را دارند و بیش از 30 درصد نیز اعتقاد دارند تنوع فرهنگی اثر خاصی بر شرایط زندگی نداشته است.

تهیه کنندگان گزارش پیو، اعتقاد دارند این تفاوت نظر در دو سوی اقیانوس، بیشتر به ایدئولوژی سیاسی غالب در مناطق بستگی دارد. لیبرال ها بیشتر اعتقاد دارند که تنوع فرهنگی باعث بهتر شدن شرایط می گردد و در مقابل محافظه کاران بیشتر اعتقاد به نسبت معکوس شرایط زندگی و تنوع فرهنگی دارند. همچنین آنالیز ها نشان می دهد، تحصیلات هم اثر قابل توجهی بر عقیده افراد دارد. درصد بیشتری از پرسش شوندگان با تحصیلات بالاتر، اعتقاد دارند که تنوع فرهنگی شرایط را بهبود می دهد.

منبع: برترین ها
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 469

به "بدبینان اروپایی، خوش بینان آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدبینان اروپایی، خوش بینان آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید