بحران های سه گانه خطری جدی برای ریاست جمهوری بولسونارو در برزیل

به گزارش بانوی ایران، شیوع کرونا، افت مالی و فساد سیاسی برزیل را درنوردیده و به صورت جدی ریاست جمهوری ژائیر بولسونارو را در معرض خطر قرار داده است.

بحران های سه گانه خطری جدی برای ریاست جمهوری بولسونارو در برزیل

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، برزیل با سه بحران عظیم (بهداشت عمومی، رکود مالی و فساد سیاسی) روبرو است. تلاقی این سه بحران هم اکنون برزیل را در شرایط خطرناک و متلاطمی قرار داده که از سال 1985 بی سابقه بوده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی اینترسپ، هر چند تعدادی از رهبران دنیا از جمله دونالد ترامپ و بوریس جانسون در ابتدا خطر ویروس کرونا را کم اهمیت نشان دادند اما بعدا نظر و سیاست های خود تغییر دادند اما بولسونارو همچنان بر عقیده خود پافشاری می نماید که کرونا خطر جدی نیست.

رئیس جمهور برزیل نه تنها نظر خود را عوض ننموده است بلکه با حضور در میان طرفداران خود از برزیلی ها خواسته که قرنطینه و سایر تدابیر اجتماعی برای مهار ویروس کرونا را نادیده بگیرند و زمانی که وزیر بهداشت برزیل خواهان قرنطینه و فاصله گیری اجتماعی شد توسط بولسونارو برکنار گشت.

این سیاست ها و اقدامات بولسونارو در نهایت منجر به انفجار کرونا در برزیل شد و این کشور در حال تبدیل شدن به کانون اصلی شیوع کرونا در آمریکای لاتین است.

در حالی که کرونا با سرعت در حال سرایت در سرتاسر برزیل است اقتصاد این کشور در بدترین شرایط خود قرار گرفته است، بازارهای سهام سقوط نموده اند و رشد مالی وجود ندارد.

اما از همه اینها مهمتر فساد سیاسی است که طی چند روز اخیر در برزیل سرو صدای زیادی ایجاد نموده است. استعفای وزیر دادگستری شاید جدی ترین بحرانی است که بولسونارو با آن روبرو هست. وزیر دادگستری مستعفی که از محبوبیت زیادی در برزیل برخوردار است، رئیس جمهور را متهم به دخالت در امور قضایی و پلیسی برای افزایش نفوذ خود کرد.

بولسونارو متهم شده در دو پرونده جنایی تحت آنالیز پلیس فدرال دخالت نموده است. این پرونده ها یکی از پسران و همچنین ارتباط خانواده او با خشن ترین و خطرناک ترین باندهای شبه نظامی در برزیل هدف تحقیقات قضایی قرار داده است.

این بحران های سه گانه که به دلیل سیاست ها و رویکرد بولسونارو شکل گرفته و تشدید شده اند، به صورت جدی ریاست جمهوری او را در خطر قرار داده و از هم اکنون صدای استیضاح بولسونارو در برزیل شنیده می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 901

به "بحران های سه گانه خطری جدی برای ریاست جمهوری بولسونارو در برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران های سه گانه خطری جدی برای ریاست جمهوری بولسونارو در برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید