تقدیر از جامعه نیکوکاری ابرار در اولین همایش تجلیل از خیران عرصه روستا

به گزارش بانوی ایران، با حضور معاون اول رئیس جمهوری، از جامعه نیکوکاری ابرار در همایش تجلیل از خیران عرصه روستا، تقدیر شد.

تقدیر از جامعه نیکوکاری ابرار در اولین همایش تجلیل از خیران عرصه روستا

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در این نشست اظهار کرد: در کنار تلاش و اقدامات دستگاه های دولتی و حاکمیتی، گروهی تحت عنوان خیرین به صورت فردی و یا شبکه ای پا پیش گذاشته اند تا بتوانند بخشی از دغدغه های اقشار ضعیف جامعه را برطرف کنند. این اقدامات آن ها منجر به تقویت همبستگی ملی و نیز افزایش قوام و دوام جامعه می شود چراکه وقتی مردم مشاهده می کنند که گروه هایی از همنوعان خودشان از اقصی نقاط کشور برای حل مسائل آن ها تلاش می کنند، حس نوع دوستی و همبستگی در جامعه تقویت می شود.

او با یادآوری حادثه زلزله کرمانشاه و مشارکت جدی مردم برای کمک به زلزله زدگان اضافه نمود: میزان کمک ها تا حدی بود که مکرر از طریق رسانه ها از مردم خواسته می شد که به دلیل بسته شدن راه ها و مسیرها، از حضور در منطقه زلزله زده خودداری کنند.

جهانگیری همچنین از همه افراد، نهادها و خیرینی که در شرایط کرونا و تحریم به موقع برای کمک به اقشار ضعیف اقدام کردند قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه خیرین به موقع وارد عمل شدند و تلاش کردند با کمک های معیشتی اجازه ندهند که اقشار ضعیف جامعه با بحران روبرو شوند.

جهانگیری اضافه نمود: خیرین کشور طی سالیان گذشته درزمینهٔ های مختلف ازجمله مدرسه سازی گام های بزرگی برداشته اند به گونه ای که امسال دو هزار و 500 میلیارد تومان برای ساخت مدرسه از سوی خیرین هزینه شده است.

معاون اول رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد با فعالیت شورای عالی توسعه روستا و عشایر شاهد سیاست گذاری های مناسب و اصلاح برخی سیاست های غلط باشیم به گونه ای که مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها اتفاق بیفتد و حاشیه نشینی که یکی از دغدغه ها در حوزه آسیب های اجتماعی است ساماندهی شود

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1549

به "تقدیر از جامعه نیکوکاری ابرار در اولین همایش تجلیل از خیران عرصه روستا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقدیر از جامعه نیکوکاری ابرار در اولین همایش تجلیل از خیران عرصه روستا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید