9 بازیگر مارول که لیاقت بازی کردن شخصیت های تازه را دارند

به گزارش بانوی ایران، یکی از جالب ترین ویژگی های دنیای سینمایی مارول، گروه بازیگران آن است. برخی از بازیگران به طرزی غیر منتظره در این فرانچایز ظاهر شده اند و این فیلم ها هم به بازیگران خود احساس وفاداری دارند.

9 بازیگر مارول که لیاقت بازی کردن شخصیت های تازه را دارند

بازیگرانی مانند ویلیام هرت یا تیم راث می توانند سال ها ناپدید شوند و ناگهان دوباره در جایگاهی برجسته در سینمای مارول ظاهر شوند. با این حال، حتی با وجود این گرایش و سبک، هنوز برخی از بازیگران برجسته در این فرانچایز وجود دارند که به دلیل مردن شخصیت های آن ها یا عوامل دیگر، در این مجموعه حضور ندارند و به نظر می رسد که به این زودی ها به این حماسه بازنگردند.

اما به لطف میشل یوه و جما چان که قبلا در دنیای سینمایی مارول حضور داشتند و حالا نقش های تازهی در شانگ چی و افسانه ده حلقه و جاودانگان ایفا می کنند، مشخص می گردد که بازیگران این فرانچایز فقط محدود به یک نقش نیستند و انواع و اقسام احتمالات برای بازیگران خاص وجود دارد که بازگردند و در قسمت های تازه این حماسه گسترده دنیای سینمایی مارول نقش آفرینی کنند. با توجه به این نکات، زمان آن فرا رسیده است که به 9 بازیگری که قبلا در دنیای سینمایی مارول ظاهر شده اند نگاهی بیاندازیم. این افراد باید قدم در جهت میشل یوه و جما چان بگذارند و دوباره در نقشی تازه در این دنیای سینمایی ظاهر شوند.

9. رالف اینسون

در نگهبانان کهکشان، راکت راکون، درکس و گروت را رهبری می نماید تا پیتر کوئیل و گامورا را از چنگال یوندو و دیگر غارتگران آزاد کنند و در این بحبوحه، بینندگان از بازی چشم نواز رالف اینسون به نام یکی از خلبانان غارتگران شگفت زده می شوند. او در این فیلم، دو خط دیالوگ دارد و زمان حضورش بسیار کوتاه است و هیچ کس از عوامل تولید کننده فیلم نگهبانان کهکشان نمی توانست تصور کند که با بازیگری سر و کار دارد که به خاطر بازی های درخشان خود در آثار مستقلی مانند جادوگر و شوالیه سبز، مشهور می گردد. اینسون، با صدای مجذوب کننده و بازی مهیجش، مستحق یک حضور برجسته دیگر در دنیای سینمایی مارول است. او می تواند نقشی معمول در این فرانچایز ایفا کند اما امیدواریم هرجا که می رود به او اجازه دهند تا صدای برجسته طبیعی خود را حفظ کند.

8. گلن کلوز

گلن کلوز که در فیلم نگهبانان کهکشان به نام نووا پرایم ظاهر شد، یکی از گزینه های اصلی برای حضور بیشتر در این فرانچایز است. از این گذشته، دنیای سینمایی مارول در حال حاضر به طور منظم به سمت پس زمینه های کیهانی حرکت می نماید و مطمئنا فرصت بیشتری برای بازگشت نووا پرایم با بازی گلن کلوز وجود خواهد داشت. با این حال، در سال های پس از فیلم اولیه نگهبانان، کلوز حتی یک بار هم در این مجموعه دیده نشده است. حتی اعلام شد که در صحنه ای از فیلم نگهبانان کهکشان 2 ظاهر خواهد شد اما این گونه نبود. اگر قرار نباشد نووا پرایم به این فرانچایز برگردد، پس بهتر است عوامل سازنده، کلوز را به نام یک شخصیت دیگر بازگردانند.

او برای اولین بار در یک فیلم کیهانی در دنیای سینمایی مارول ظاهر شد و این بار می تواند به نام یک شخصیت تازه در یکی از ماجراجویی های زمینی مانند تیغه یا ماجراجویی بعدی کاپیتان آمریکا بازی کند. به هر حال، فرقی نمی نماید که او کجا ظاهر گردد اما زمان آن فرا رسیده است که از تمام پتانسیل کلوز، در یکی از نقش های مهم و ثابت دنیای سینمایی مارول استفاده گردد.

7. مایکل اشتالبرگ

مایکل اشتالبرگ با بازی خود در فیلم های مختلفی مانند یک مرد جدی و مرا با نام خودت صدا کن، تماشاگران و منتقدان عادی سینما را تحت تاثیر قرار داده است. تنها بازی برجسته و خوب اشتولبرگ در دنیای سینمایی مارول در نقش مکمل نیکودموس وست بود. او در فیلم دکتر استرنج ، جراح رقیب این جادوگر عالی رتبه بود اما کاراکترش کنار گذاشته شد. این نقش برای بازیگری در قامت اشتالبرگ بسیار کوچک است. زمان آن فرا رسیده است که به این مرد فرصت دیگری در دنیای سینمایی مارول داده گردد و اشتولبرگ آن قدر کاربلد و همه کاره است که از پس هر نقشی برمی آید. اگر عوامل سازنده به یک شخصیت راهنما، شرور، کمیک یا هر گونه الگوی دیگری نیاز داسته باشند، اشتولبارگ می تواند در آن نقش زندگی کند. هرکس که فیلمی مانند شرلی را دیده باشد، می داند که اشتالبرگ مستحق چیزی بهتر از یک نقش یک بار مصرف در دکتر استرنج است.

6. دونالد گلاور

برآورد های بسیاری درباره انتخاب دونالد گلاور به نام مرد عنکبوتی در فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز به وجود آمد که به قدری شدید بود که به ایجاد شخصیت مایلز مورالس در کمیک ها منجر شد و گلاور هم در واکنشی تامل برانگیز به این مسائل، در یک نقش کوتاه در مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه و در قالب شخصیت آرون دیویس ظاهر شد. گلاور در دو صحنه ای که در فیلم حضور داشت، مجذوب کنندهیت خود را اثبات نمود و حتی اشاره ای به برادرزاده این شخصیت، مایلز مورالس داشت.

به نظر می رسید که این حضور کوتاه می تواند مقدمات بازی گلاور در فیلم های بعدی مرد عنکبوتی را فراهم کند و شاید او می توانست به نام نسخه دیگر دیویس، پراولر (ولگرد)، در آثار بعدی ظاهر گردد. گلاور تا به امروز در هیچ یک از آثار دیگر دنیای سینمایی مارول بازی نکرده است. اگر هیچ برنامه ای برای حضور مجدد او در نقش دیویس وجود نداشته باشد، پس بد نیست که عوامل سازنده از گلاور در نقش دیگری در این فرانچایز استفاده کنند. این بازیگر همه کاره می تواند هر نقشی (ابرقهرمان، کمیک، ابرشرور و غیره) را ایفا کند و جای تعجب است که این استعداد فقط بخشی کوچک از فیلم بازگشت به خانه بوده است.

5. جف بریجز

جف بریجز در اولین فیلم مرد آهنی، شخصیت اوبادیا استین را به تصویر کشید و این بازیگر تحسین شده، در میان دستاوردهای بی تعداد دیگر خود، می تواند ادعا کند که اولین شخصیت منفی در بین هزاران شرور دنیای سینمایی مارول است. بریجز بازی جالبی در نقش استین ارائه داد اما مرگ بسیار آشکار این شخصیت در انتها فیلم مرد آهنی نشان می دهد که او به این زودی ها باز نخواهد گشت، چرا که در این صورت، معادلات چندجهانی عوض می گردد. با این حال، این موضوع نباید مانع از حضور بریجز در نقش دیگری در دنیای سینمایی مارول گردد.

از زمان اولین فیلم مرد آهنی، خیلی چیزها تغییر کرده است و چندین فضای وسیع تازه به این قلمرو و دنیای ساختگی (مانند دورترین نقاط فضا یا سایر ابعاد دیگر) اضافه شده اند. این قلمروها می توانند امکانات ناگفته ای را فراهم آورند تا بریجز در قالب شخصیت هایی کاملا متفاوت و تازه، دوباره به مارول بازگردد. او یکی از اعضای مهمی بود که واقعا عناصر فیلم مرد آهنی را در آغاز دنیای سینمایی مارول به هم پیوند داد و وقت آن است که بریجز بار دیگر در این سری فیلم ها خودنمایی کند.

4. استرلینگ کی براون

این بازیگر آمریکایی، درخشش خود را در فیلم های داستان جنایی آمریکایی: مردم در مقابل او جی سیمپسون و این ما هستیم، آغاز کرد و با بازی در نقش انجوبو در پلنگ سیاه، حرفه کاری خود را به سطح بالاتری رساند. براون در نقشی کوچک اما مهم به نام پدر فوت شده کیلمانگر، از زمان اجرای خود بهترین استفاده ممکن را کرد اما مرگ قطعی او، این اطمینان را می دهد که انجوبو به این زودی ها به این مجموعه برنمی گردد. حضور براون در حماسه واکاندا شاید به انتها رسیده باشد اما این بدان معنا نیست که حضور خود او در دنیای سینمایی مارول هم باید به انتها برسد. مطمئنا جایی برای براون و هنر او در ارائه مونولوگ های دراماتیک در تولیدات آینده دنیای سینمایی مارول وجود دارد و شاید جایی باشد که او بیشتر از آن چه در نقش انجوبو بازی کرد، فرصت بازی داشته باشد.

3. تادانوبو ساتو

هیچ یک از اعضای گروه سه جنگجو، در سه فیلم اول ثور، کار زیادی انجام ندادند، به ویژه از زمانی که تایکا وایتیتی از فیلم ثور: رگناروک، کارگردانی این سری را بر عهده گرفت. در این بین، هوگان با بازی تادانوبو ساتو، بدشانس ترین بود، زیرا او در ابتدای فیلم ثور: دنیای تاریک، به طرز ناخوشایندی از داستان خارج شد. کاهش تعداد افراد گروه سه جنگجو در داستان، تصمیمی ناشیانه بود که استعداد ساتو را به کلی هدر داد. هوگان به دست هلا کشته شد و حالا فرصتی عالی برای بازگرداندن تادانوبو ساتو به نام یک شخصیت تازه فراهم است. بهتر است او یک شخصیت زمینی باشد تا با ثور تلاقی نداشته باشد. کاراکترهای سه جنگجو، هرگز افراد برجسته ای در دنیای سینمایی مارول نبودند اما اگر ساتو در نقش تازهی انتخاب گردد، می تواند عملکرد مناسبی از خود در این فرنچایز به جا بگذارد.

2. دیل دیکی

تونی استارک در زمان حضور خود در تنسی در مرد آهنی 3، با مادر یک سرباز مرده با بازی دیل دیکی ملاقات می نماید. دیل دیکی که با بازی خود در نقش مکمل فیلم زمستان استخوان سوز، تحسین همگان را برانگیخته بود، در این نقش هم بازی فوق العاده ای ارائه می دهد و در زمان کوتاه حضور خود، به زیبایی نقش یک فرد درمانده و خسته را ایفا می نماید. شاید عجیب به نظر برسد که این شخصیت بار دیگر به دنیای سینمایی مارول بازگردد اما در عوض، هیچ دلیلی وجود ندارد که دیکی نتواند به نام یک فرد تازه دوباره در این فرانچایز حضور داشته باشد. شاید بهتر باشد او در نقشی متفاوت از شخصیت های اهل منطقه ها فقیرنشین جنوبی که معمولا آن ها را بازی می نماید، در این مجموعه ظاهر گردد. شاید او بتواند در یکی از فیلم های نگهبانان کهکشان یا کاپیتان مارول، نقش یک شخصیت کیهانی قدرتمند را بازی کند. با توجه به استعداد بالای دیل دیکی، گزینه های زیادی برای نقش آفرینی او وجود دارد.

1. اندی سرکیس

اندی سرکیس در دو حضور خود در نقش اولیسس کلاو در فیلم های انتقام جویان: عصر اولتران و پلنگ سیاه، بازی لذت بخشی ارائه داد و فیلم پلنگ سیاه، انتها قطعی داستان شخصیت او را رقم زد. کلاو برنمی گردد اما این بدان معنا نیست که راهی برای بازگشت سرکیس به دنیای سینمایی مارول وجود ندارد. برخلاف بسیاری از بازیگران حاضر در این فهرست، سرکیس استاد اجراهای موشن کپچر است. این سبک، شکل دیگری از بازیگری است که به او اجازه بازی در نقش تازهی را در دنیای سینمایی مارول می دهد. سرکیس می توانست در آثاری مانند نگهبانان کهکشان یا ثور، در یک نقش موشن کپچر بازی کند. این سبک نه تنها می تواند کلید بازگشت این بازیگر باشد، بلکه به سرکیس فرصتی می دهد تا کاری را انجام دهد که تا به حال در دنیای سینمایی مارول انجام نداده است. سرکیس با استفاده از این مهارت، شخصیت های محبوبی مانند گالوم یا کایسر را به وجود آورده است و می تواند در آثار آینده دنیای سینمایی مارول هم، فردی مفید باشد.

منبع: collider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 شهریور 1400 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1844

به "9 بازیگر مارول که لیاقت بازی کردن شخصیت های تازه را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 بازیگر مارول که لیاقت بازی کردن شخصیت های تازه را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید