جایزه دستاورد آموزشگاه اروپا به ورنر هرتسوک اعطاء می گردد

به گزارش بانوی ایران، ورنر هرتسوک کارگردان تحسین شده آلمانی که فیلم جدیدش در کن رونمایی می گردد، به عنوان دریافت کننده جایزه یک عمر دستاورد سینمایی آموزشگاه فیلم اروپا معرفی گردید.

جایزه دستاورد آموزشگاه اروپا به ورنر هرتسوک اعطاء می گردد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر، هرتسوک جایزه دستاورد آموزشگاه فیلم اروپا را روز 7 دسامبر و در جریان برگزاری سی و دومین دوره جوایز فیلم اروپا در برلین دزیافت خواهد نمود.

جدیدترین ساخته این کارگردان 76 ساله مستندی با نام رمانس خانوادگی، با مسئولیت محدود است که در بخش نمایش های ویژه هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن رونمایی می گردد.

نشانه های زندگی، جایی که مورچه های سبز خواب می بینند، آگوئیره خشم پروردگار، معمای کاسپرهاوزر، قلب شیشه ای، خرس خاکستری و مستند برخورد در انتهای زمین از جمله آثار مطرح این کارگردان اروپایی هستند.

هرتزوک متولد پنجم سپتامبر 1942، در سن 14 سالگی با سرقت یک دوربین 35 میلی متری، خود را وارد دنیای فیلم سازی غیرحرفه ای کرد و فیلم هایش از سوی انجمن ها و محافل هنری مورد تحسین قرار گرفته اند و البته پیغام ها و موضوعات فیلم هایش چندان بدون چالش نیز نبوده اند.

این کارگردان 76 ساله در کنار استفاده از ستارگان سینما، به استفاده از بازیگران بومی، به ویژه برای آثار مستندش شهرت دارد تا به این طریق حقیقی بودن پیغام های فیلم هایش را منعکس کند.

اولین جایزه معتبری که هرتزوک به دست آورد، خرس نقره ای جشنواره برلین برای اولین فیلم بلندش بود که در سال 1968 برای نشانه های زندگی به دست آورد. اما مطمئناً معتبرترین دستاورد کارنامه سینمایی او، کسب جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم کن در سال 1982 برای فیلم فتیزکارالدو بوده است.

او چند سال پیش از آن یعنی در سال 1975 از همین جشنواره کن، جایزه ویژه هیات داوران را برای فیلم معمای کاسپار هاوسر کسب نموده بود.

هرتزوک در سال 2009 ریاست هیأت داوران شصتمین جشنواره فیلم برلین را برعهده داشت و با فیلم پسرم، پسرم، چه نموده ای عنوان فیلم پدیده سال را در شصت و ششمین جشنواره فیلم ونیز به دست آورد.

از دیگر افتخارت وی می توان به جایزه فیپرشی و جایزه بهترین فیلم معنوی جشنواره کن (1975)، جایزه بهترین دستاورد یک کارگردان از انجمن کارگردانان آمریکا (2006)، جایزه بهترین فیلم خارجی از انجمن منتقدین فیلم فرانسه (1976)، جایزه بهترین فیلم از اسکار سینمای آلمان در سال های 1978 و 1968، جایزه ویژه هیات داوران جشنواره آمستردام، خرس نقره ای جشنواره برلین (1968)، جایزه یک عمر دستاورد سینمایی از جشنواره فیلم های مستند هات داکس کانادا، جایزه بهترین فیلم مستند بلند از انجمن بین المللی مستندسازان، جایزه بهترین فیلم از جشنواره ملبورن، تندیس طلایی جشنواره سانفراسیسکو و جایزه فدراسیون بین المللی منتقدین فیلم از جشنواره ونیز (2005) اشاره نمود.

ورنر هرتسوک سال 2018 نیز مستندی تحت عنوان ملاقات با گورباچوف ساخت که شامل چند مصاحبه با میخائیل گورباچف؛ آخرین رهبر اتحادیه جماهیر شوروی می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 397

به "جایزه دستاورد آموزشگاه اروپا به ورنر هرتسوک اعطاء می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه دستاورد آموزشگاه اروپا به ورنر هرتسوک اعطاء می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید