8 جاذبه معروف مسقط، پایتخت عمان

به گزارش بانوی ایران، با وجود زیبایی های خیره کننده و جذابیت های فراوان مسقط، هیچ جای تعجب نیست که این شهر شگفت انگیز عنوان پایتخت کشور عمان را از آن خود نموده است.

8 جاذبه معروف مسقط، پایتخت عمان

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

در این مطلب سعی داریم از میان جاذبه های دیدنی، شهرهای باشکوه و ویژگی های مختص این شهر بهترین شان را که مهم ترین دلایل شهرت شهر مسقط نیز هستند معرفی کنیم.

ساحل القرم (Al Qurum Beach)

القرم یکی از مشهورترین و زیباترین مناطق اطراف شهر مسقط است. این منطقه بیش تر به ساحل تماشایی آن که با ماسه های طلایی رنگ پوشانده شده و نمایی حیرت انگیز از آب های فیروزه ای خلیج فارس معروف است. ساحل القرم یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری عمان و از برترین مقاصد دیدنی طبیعیست که مسقط به سبب وجود آن شهرت فراوانی کسب نموده است.

کاخ العالم (Al Alam Palace)

کاخ العالم یکی از شش اقامت گاه سلطان قابوس بن سعید (Sultan Qaboos Bin Said) رهبر کشور عمان است. این بنای باشکوه توسط امام سلطان بن احمد، هفتمین جد بزرگ سلطان قابوس ساخته شده است و این بدان معناست که این کاخ بیش از 200 سال قدمت دارد. دو قلعه میرانی و جلالی در بندر مسقط هم چون دو سرباز وفادار همیشه در حال محافظت از این کاخ زیبا هستند. استفاده از سنگ های مرمرین در نمای ساختمان و بالکن چوبی، شکوه و زیبایی معماری سنتی و اصیل عمان را هر چه بیش تر به تصویر می کشند.

جشنواره مسقط

جشنوراه مسقط یکی از مشهورترین و برجسته ترین رویدادهای فرهنگی کشور عمان است که هر ساله گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به سوی خود جذب می کند تا شاهد برگزاری برترین و باشکوه ترین جشن فرهنگی عمان باشند. این جشنواره که در ماه های ژانویه و فوریه برگزار می گردد شامل چندین رویداد و فعالیت متنوع از قبیل پایکوبی های محلی، لباس ها و صنایع دستی ارزشمند عمانی است تا بازدیدکنندگان از نزدیک و هر چه بهتر با فرهنگ اصیل عمان آشنا شوند.

مسجد جامع سلطان قابوس

مسجد جامع سلطان قابوس با زیبایی های منحصر به فرد خود، تزئینات کم نظیر و فوق العاده دیواره ها، لوسترهای بزرگ و فرشی وسیع که به دست هنرمندان ایرانی بافته شده، یکی از برترین جاذبه های دیدنی شهر مسقط به شمار می رود. جالب است بدانید در حال حاضر این مسجد به عنوان صندلی دومین فرش و لوستر بزرگ در جهان نیز شناخته می گردد.

مطرح

اگر می خواهید روح اصیل و فرهنگ سنتی مردم عمان را از نزدیک حس کنید حتماً به منطقه مطرح سری بزنید. بازار سنتی مطرح و کورنیش فوق العاده زیبای آن که تصویری حیرت انگیز از آب های نیل گون خلیج فارس، خانه ها و بناهای قدیمی و کوه های باشکوه را به تصویر می کشند از دلایل شهرت این منطقه هستند.

مسقط یکی از مرطوب ترین شهرهای عمان

مسقط شهری ساحلیست که توسط آب های بلورین خلیج فارس احاطه شده است. با توجه به هوای گرم عمان که تقریباً در تمام طول سال ثابت است میزان رطوبت شهر مسقط نیز همیشه بالاست و این ویژگی سفر را برای گردشگران آسان تر و خوشایندتر می کند. دمای مسقط در طول سال بین 35 تا 49.2 درجه سانتی گراد متغیر است.

جاده های سرسبز و پوشیده از گل مسقط

آرامش همیشگی مسقط در کنار زیبایی های طبیعی آن، این شهر را در میان دیگر شهرهای عمان متمایز می کند. گل ها و درختان کاشته شده در هر گوشه و کنار این شهر بر زیبایی های آن بیش از پیش می افزایند. نخل های زیبا و گل های رنگارنگ با تزئینات منحصر به فرد باعث می شوند تا در سفرتان به این شهر همیشه حسی خوشایند و شاد را تجربه کنید.

برج الصحوه (Burj Al Sahwa)

برج ساعت الصحوه در مرکز شهر مسقط واقع شده است. این برج زیبا در ورودی شهر مسقط از اهمیت تاریخی و فرهنگی فراوانی برخوردار بوده و یکی از برترین بناهای آن به شمار می رود.

برج الصحوه در سال 1985 به عنوان نماد رنسانس عمان و فداکاری مردم برای تبدیل شدن به کشوری مدرن و قدرتمند ساخته شده است.

منبع: ddsafar
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 871

به "8 جاذبه معروف مسقط، پایتخت عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 جاذبه معروف مسقط، پایتخت عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید