زیبایی هایی که در سفر به تایلند خواهید دید

به گزارش بانوی ایران، تایلند، محبوب ترین مقصد گردشگری در آسیای جنوب شرقی به شمار می رود و این محبوبیت بی دلیل نیست. در این کشور تقریبا همه چیز پیدا می گردد: سواحل زیبا با آب های آبی شفاف، جنگل های انبوه، غذاهای خوش طعم، ویلاهای ساحلی ارزان و بعضی از بهترین و مجلل ترین هتل های دنیا. بنابراین، برای هر کس با هر سلیقه، علاقه و هر بودجه ای، چیزی در این کشور وجود دارد. تایلند به عنوان تنها کشور آسیای جنوب شرقی که هرگز مستعمره نبوده، دارای نقاط فرهنگی و تاریخی فوق العاده از جمله ویرانه هایی که قدمت آن ها به صدها سال پیش می رسند، هست. با وجود هجوم انبوه گردشگران به این کشور، تایلند از طریق فرهنگ و تاریخ منحصر بفرد خود و مردم بی خیال و همواره خندانی که دارد، هویت واقعی و اصیل خود را حفظ نموده است. تنها مسئله ای که در سفر به تایلند ممکن است با آن روبرو شوید، این است که جاذبه های گردشگری تایلند بی نظیر بوده و انتخاب میان همه آن ها بسیار سخت است. در این نوشتار، برای یاری به شما در این زمینه، راهنمای سفر به تایلند را در اختیارتان می گذاریم و برترین جاهای دیدنی تایلند را می شماریم.

زیبایی هایی که در سفر به تایلند خواهید دید

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

آبشار ایراوان Erawan Falls

آبشار ایراوان Erawan Falls در فاصله کمی نسبت به کانتچانابوری Kanchanaburi واقع شده و مهمترین جاذبه گردشگری پارک ملی ایراوان Erawan National Park در تایلند غربی محسوب می گردد. براساس راهنمای سفر به تایلند لازم هست بدانید که نام این آبشار از ایراوان Erawan، فیل سفید رنگ سه سر در افسانه های هندو گرفته شده، چرا که گفته می گردد این آبشار هفت طبقه به ایراوان Erawan شباهت دارد. در اطراف این آبشار، میمون ها و نوعی مارمولک دیده می شوند. بازدید از این مورد از جاذبه های گردشگری تایلند در تمامی طول سال برای عموم آزاد بوده و معمولا در روزهای آخر هفته بسیار شلوغ هست.

آئو نانگ Ao Nang

آئو نانگ Ao Nang که در گذشته با نام آئو فرا نانگ Ao Phra Nang شناخته می شد، محبوب ترین مورد از جاهای دیدنی تایلند به شمار می رود. این ساحل در گذشته برای گردشگرانی که ارزان و با کوله پشتی سفر می کردند، محبوبیت بسیار زیادی داشت، اما در حال حاضر با وجود فرودگاه، گردشگران ثروتمند بیشتر و بیشتری به این منطقه می آیند. این ساحل ممکن است به زیبایی رای له Rai Leh نباشد، اما در آن گستره خوبی از مکان های اقامتی ارزان، رستوران های عالی متعدد، وسایل حمل و نقل آسان و آژانس های مسافرتی بیشمار وجود دارند که باعث می شوند یک محل اقامت مناسب برای گشت و گذار در منطقه باشد.

بازارهای شناور نزدیک بانکوک

اگر می خواهید متوجه شوید، خرید در شهر بانکوک قبل از اینکه کانال های آب آن پر شوند، چگونه بوده، براساس راهنمای سفر به تایلند بهتر است سری به یکی از بازارهای شناور خارج شهر داشته باشید. البته، امروزه بازارهای شناور بیشتر از اینکه جنبه ای حیاتی از زندگی مالی مردم منطقه را تشکیل دهند، به عنوان یکی از جاهای دیدنی تایلند و محل ملاقات استفاده می شوند؛ این بازارها هنوز هم مکان هایی پر شور و انرژی با انواع غذاهای خوش طعم هستند. محبوب ترین بازار شناور برای گردشگران خارجی، بازار دامنوئن سادوآک Damnoen Saduak است؛ در حالیکه خود تایلندی ها بازار شناور آمفاوا Amphawa را بیشتر دوست دارند.

ساحل هوآ هین Hua Hin Beach

ساحل هوآ هین Hua Hin Beach که در دهه 1920 به عنوان یک استراحتگاه سلطنتی برای پادشاه رامای هفتم King Rama VII ساخته شد، برای مدت های طولانی برای مردم بانکوک یک استراحتگاه محبوب آخر هفته ای به شمار می رفت. امروزه، این ساحل هشت کیلومتری در میان گردشگران نیز بسیار محبوبیت پیدا کرده است. ساحل هوآ هین Hua Hin Beach صندلی قصر کلای کانگوان Klai Kangwon Palace نیز هست و این قصر همچنان توسط خانواده سلطنتی تایلند مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر همه این ها، این مورد از جاذبه های گردشگری تایلند دارای تعداد بیشتری زمین های گلف در کل سرزمین تایلند نیز هست.

پراسات هین فیمای Prasat Hin Phimai

براساس راهنمای سفر به تایلند باید بدانید که پراسات هین فیمای Prasat Hin Phimai شامل بعضی از جالب توجه ترین و تاثیرگذارترین ویرانه های تاریخی در تایلند می گردد. این معبدها که در سبک ساخت به معبدهای آنگکور Angkor شباهت دارند، در طول قرن یازدهم و دوازدهم میلادی ساخته شده اند. با اینکه این مجموعه به عنوان معابد بودایی ساخته شده اند، نقش برجسته های روی آن ها شامل خدایان هندو نیز هستند. توضیح تمامی این ها در مرکز بازدیدکنندگان انجام می گردد و در خصوص تاریخچه و مفاهیم نهفته در این مورد از جاهای دیدنی تایلند به شما اطلاعات داده می گردد.

پارک ملی خائو یای Khao Yai National Park

پارک ملی خائو یای Khao Yai National Park سومین پارک ملی بزرگ تایلند محسوب می گردد و در بخش شرقی کشور واقع شده است. این پارک صندلی گستره وسیعی از جانوران وحشی از جمله فیل های آسیایی و خرس های سیاه بوده و دارای برج های مشاهده، راستاهای کوهنوردی، کلبه های اقامتی، کابین ها و مناطق اردوگاهی نیز هست. در این مورد از جاذبه های گردشگری تایلند، حتی جای پای دایناسورها نیز که از میلیون ها سال پیش بجا مانده اند، دیده می گردد، بنابراین بازدیدکنندگان در هر گوشه آن غافلگیر و شگفت زده خواهند شد.

مو کو آنگ تونگ Mu Ko Ang Thong

آنگ تونگ Ang Thong که به معنی کاسه ای از طلا بوده، یک پارک ملی بسیار محبوب در خلیج تایلند به شمار می رود. این مورد از جاهای دیدنی تایلند که از 42 جزیره نزدیک به هم تشکیل شده، بسیار زیباست و بخاطر نزدیکی جزیره ها، بازدید از تمامی آن ها بسیار آسان است. براساس راهنمای سفر به تایلند در این پارک، گردشگران می توانند در ویلاهای بسیار شیک و دوست داشتنی اقامت کنند و چشم اندازهای فوق العاده جزایر اطراف و شکل های عجیب صخره ها را تماشا کنند. امکان گشت و گذار در سواحل ماسه سفید جزایر و غواصی کردن در میان باغ های مرجانی کم عمق باعث شده تا این منطقه به یک منطقه بسیار محبوب تبدیل گردد.

پارک تاریخی سوخوتای Sukhothai Historical Park

پارک تاریخی سوخوتای Sukhothai Historical Park در تایلند شمالی واقع شده و شامل ویرانه های سوخوتای Sukhothai، پایتخت پادشاهی سوخوتای Sukhothai در طول قرن های سیزدهم و چهاردهم میلادی هست. این پارک که نام آن به معنی سپیده دم خوشبختی بوده، شامل نزدیک به 200 ویرانه از جمله 26 معبد و قصر سلطنتی هست. بازدیدکنندگان علاوه بر گشت و گذار در میان معابد و ویرانه های شگفت انگیز این پارک می توانند در خصوص فرهنگ سوخوتای Sukhothai و موزه ملی رامخامهائنگ Ramkhamhaeng National Museum اطلاعات بیشتری کسب کنند.

کو نانگ یوآن Ko Nang Yuan

کو نانگ یوآن Ko Nang Yuan یک جزیره کوچک و بسیار نزدیک به کو تائو Ko Tao است، بنابراین می توان در یک سفر کوتاه یک روزه از کو تائو Ko Tao به این جزیره رفت؛ همین باعث شده که سواحل زیبای این جزیره گاهی بسیار شلوغ باشند. اما بهرحال جزیره بسیار زیبایی است و آب های شفاف آن برای غواصی و غواصی آزاد بسیار ایده آل هستند. گردشگرانی که در این مورد از جاهای دیدنی تایلند اقامت نمی کنند، برای بازدید از این جزیره می بایست، مبلغی پرداخت کنند. این جزیره دارای یک مرکز تفریحی اقامتی غواصی است که برای گردشگرانی که ترجیح می دهند در این جزیره کوچک اقامت کنند، مناسب هست.

وات آرون Wat Arun

نام این معبد بسیار مجلل به معنی معبد سپیده دم بوده که نام بسیار مناسبی به نظر می رسد، چرا که این معبد به افتخار آرونا Aruna، خدای هندو که با شعاع های خورشید در حال طلوع شناخته می گردد، ساخته شده است. وات آرون Wat Arun که در منطقه یای شهر بانکوک و در کناره رودخانه چائو فرایا Chao Phraya River واقع شده، دارای برج های ستون مانند فوق العاده است که به طرز مجللی با طرح های رنگی از صدف های دریایی و ظروف چینی تزئین شده است. ستون مرکزی این مورد از جاهای دیدنی تایلند بیش از 85 متر ارتفاع دارد.

بازار شبانه چیانگ می Chiang Mai

بازار شبانه مشهور چیانگ می Chiang Mai در بلوک های آپارتمانی و محوطه های معابد اطراف گسترده شده است. این مورد از جاذبه های گردشگری تایلند دارای صنایع دستی، آثار هنری، پارچه و پوشاک و محصولات وارداتی از همه نوع و چندین مرکز خرید مدرن و بسیار بزرگ است. این بازار در ابتدا به تاجران چینی تعلق داشت، اما از زمانیکه اندازه آن به علت ساخت بناهای تجاری بیشتر بزرگتر شد، دیگر به یک گروه کوچک تعلق و وابستگی نداشت. به جای آن، این بازار در حال حاضر مالکان بسیار زیادی دارد که بیشتر آن ها تایلندی هستند.

کو لیپ Ko Lipe

براساس راهنمای سفر به تایلند باید بدانید که کو لیپ Ko Lipe یک جزیره بسیار کوچک است که در دریای آندامان Andaman Sea و در نزدیکی مرز با کشور مالزی واقع شد. کو لیپ Ko Lipe آنچنان کوچک است که به آسانی می توان در عرض یک ساعت در آن به گشت و گذار پرداخت. این جزیره دارای چهار ساحل بسیار زیبا بوده که آب های آن ها صندلی 25 درصد گونه های ماهی در دنیا هستند. دیواره های مرجانی غواصان را به سوی خود جذب می کنند و گردشگران می توانند در ویلاهای ساحلی اقامت کنند.

بازار آخر هفته چاتوچاک Chatuchak

بازار آخر هفته چاتوچاک Chatuchak که در میان محلی ها با عنوان جی جی مارکت JJ Market یا بازار جی جی نیز شهرت دارد، بزرگترین بازار از نوع خود در کشور تایلند است. بعضی می گویند این بازار بزرگترین بازار آخر هفته در دنیا است. این بازار بسیار محبوب با بیش از 8000 غرفه که در حال فروش انواع چیزها از وسایل آنتیک تا پوشاک و مبلمان هستند، هر آخر هفته بیش از 200 هزار نفر را به سوی خود جذب می نماید و دارای گستره وسیعی از رستوران های عالی است. خریداران همچنین می توانند با نمایش ها، حرکات موزون و موسیقی زنده در این مورد از جاهای دیدنی تایلند سرگرم شوند.

پارک ملی خائو سوک Khao Sok National Park

براساس راهنمای سفر به تایلند باید بدانید که پارک ملی خائو سوک Khao Sok National Park صندلی یکی از جاذبه های گردشگری تایلند بوده و برای کسانی که دلشان می خواهد خود را در زیبایی طبیعی این کشور غرق کنند، یک مقصد ایده آل و بی نظیر به شمار می رود. بقایای یک جنگل بارانی باستانی در امتداد این پارک که با یک رشته کوه به دو نیم تقسیم شده، موجود است. بیش از 5 درصد گونه های جانوری دنیا در این پارک ملی دوست داشتنی دیده می شوند؛ همچنین شبکه هایی از راستاهای مختلف، آبشارهای فوق العاده و یک دریاچه زیبا در پارک ملی خائو سوک Khao Sok National Park موجود است.

فانوم رونگ Phanom Rung

فانوم رونگ Phanom Rung یک معبد هندو بوده که بر روی یک آتشفشان غیرفعال در شمال شرقی تایلند قرار گرفته و بخاطر معماری برجسته خود شهرت دارد. این مورد از جاهای دیدنی تایلند که در نزدیکی روستای نانگ رونگ Nang Rong واقع شده، توسط خمرها و مابین قرن های دهم و سیزدهم میلادی ساخته شده است. فانوم رونگ Phanom Rung از سنگ ماسه ای و لاتریت تشکیل شده و به این هدف ساخته شده است تا کننده کوه کایلاش Mount Kailash، خانه مقدس شیوا Shiva باشد.

جزایر سیمیلان Similan Islands

جزایر سیمیلان Similan Islands از نه جزیره اولیه و دو جزیره دورتر تشکیل شده اند و از محبوب ترین مقاصد گردشگری ویژه غواصی در کشور تایلند به شمار می روند. آب های اطراف این جزایر که در نزدیکی سواحل جنوبی تایلند واقع شده اند، دارای دیواره های مرجانی بسیار زیبا و صخره های زیر آبی با شکل های منحصر بفرد هستند.

جشن ماه کامل Full Moon Party در هاد رین Haad Rin

جشن ماه کامل Full Moon Party یک جشن ساحلی است که تمام شب طول می کشد. این جشن از یک میهمانی کوچک 20 تا 30 نفره در سال 1985 به یک رخداد بسیار بزرگ که هر ماهه بین 20 هزار تا 30 هزار نفر را به این منطقه می کشاند، تبدیل شده است. اگر در زمان پیدا شدن ماه کامل در کو فا نگان Ko Pha Ngan نیستید، نگران نباشید؛ جشن های دیگری نیز مانند این جشن برگزار می شوند که جشن های ماه نیمه Half Moon، ماه سیاه Black Moon و ماه شیوا Shiva Moon نام دارند.

راه آهن مرگ بین تایلند و برمه Thailand-Burma Death Railway

سفر دو ساعته در امتداد راه آهن مرگ بین تایلند و برمه Thailand-Burma Death Railway از کانچانابوری Kanchanaburi، با عبور از پل رودخانه کوآی River Kwai تا نام توک Nam Tok یکی از خوش منظره ترین و محبوب ترین سفرهای قطاری در بین جاذبه های گردشگری تایلند به شمار می رود. با اینکه چشم اندازهای این راستا بسیار دوست داشتنی هستند، باید گفت تاریخچه این راستا است که آن را بسیار خاص و ویژه کرد. در طول جنگ دنیای دوم، ژاپنی ها این راستا راه آهن را برای اتصال یانگون Yangon به بانکوک ساختند و کارگران آسیایی را در یک مسابقه مرگبار و ترسناک برای به خاتمه رساندن این راه آهن تحت فشار گذاشتند. به طوریکه در حدود 90 هزار کارگر و بیش از 12 هزار زندانی در دوره ساخت این راه آهن درگذشتند. البته، امروزه تنها بخشی از راستا راه آهن اصلی در حال بهره برداری است.

پارک تاریخی آیوتایا Ayuthaya Historical Park

پارک تاریخی آیوتایا Ayuthaya Historical Park یک جاذبه گردشگری بسیار محبوب است که شامل ویرانه های دومین پایتخت سیام Siam که در حدود سال 1350 تاسیس شده، می گردد. شهر آیوتایا Ayutthaya تا سال 1700 با بیش از یک میلیون سکنه به یکی از بزرگترین شهرهای دنیا تبدیل شده بود. در سال 1767 این شهر توسط ارتش برمه نابود شد و پادشاهی این منطقه فرو پاشید. خوشبختانه، بازسازی هایی که در اواخر دهه 1960 به وقوع پیوستند، باعث شدند این شهر به شکوه سابق خود بازگردد و هم اکنون بازدیدکنندگان می توانند سبک های مختلف و فوق العاده معماری را که در خندق ها، جاده ها و کانال های این شهر وجود دارند، ببینند و به تحسین آن ها بپردازند.

پارک ملی مو کو چانگ Mu Ko Chang National Park

براساس راهنمای سفر به تایلند باید بدانید که پارک ملی مو کو چانگ Mu Ko Chang National Park که در تایلند شرقی واقع شده، از بیش از 50 جزیره تشکیل شده است. این مورد از جاهای دیدنی تایلند بدون شک قابل توجه ترین پارک این کشور به شمار می رود و بخاطر قله های پر شیب، جنگل های انبوه و فضای بسیار پر آرامش خود شهرت دارد. ساحل سفید ماسه ای White Sand Beach در این پارک، جایی است که مردم از سرتاسر دنیا دور هم جمع می شوند تا بهترین ساعات زندگی را بگذرانند. جزیره های این پارک نیز دارای سواحل سفید ماسه ای، نقاط ویژه غواصی و آبشار های فراوان هستند. از ماهیگیری تا غذا خوردن تا کایاک سواری، برای هر کس با هر سلیقه و علاقه ای، کاری برای انجام دادن وجود دارد. با اینکه این جزایر هنوز به اندازه پوکت Phuket یا کو ساموئی Ko Samui مشهور و در نتیجه شلوغ نشده اند، توصیه می کنیم هرچه زودتر به آن ها سفر کنید تا از خلوتی، سکوت و آرامش لذت ببرید.

قبیله های نوردرن هیل Northern Hill

شمال کشور تایلند صندلی جوامع کوچک بسیار جالب و رنگارنگ است که آن ها را با عنوان قبیله های نوردرن هیل Northern Hill می شناسند. بیشتر این قبیله ها در طول 100 سال گذشته از مناطق داخلی آسیا به این منطقه کوچ کرده اند و روش ها و رسوم سنتی خود را به طرز شدیدی حفظ کرده اند. در این منطقه می توانید در یک تور جنگل نوردی شرکت کنید و از یکی از روستاهای بیشماری که با روی باز از گردشگران استقبال می کنند، بازدید نمایید. از آنجایی که بیشتر این روستاها و قبیله های منطقه فقیر هستند، هر فرصتی برای پیشرفت مالی را می پذیرند و از آن استقبال می کنند.

ساحل رایلی Railay

ساحل رایلی Railay یک مقصد گردشگری محبوب برای صخره نوردی است که در سواحل دریای آندامان Andaman Sea واقع شد. این ساحل که تنها از راه قایق می توان به آن دسترسی پیدا کرد، دارای جاذبه های گردشگری بسیار متنوع و هیجان انگیزی هست. راستاهای صخره نوردی متعدد این ساحل یکی از بزرگترین جاذبه های آن برای گردشگران و بخصوص صخره نوردان هستند. در عین حال، سواحل ماسه ای بسیار زیبایی نیز در این منطقه وجود دارند و بازدیدکنندگان می توانند همچنین در غارهای آن به گشت و گذار مشغول شوند.

کاخ بزرگ Grand Palace

کاخ بزرگ Grand Palace از سال 1782 به عنوان اقامتگاه رسمی پادشاهان سیام Siam و بعدها تایلند به شمار می رود. این مورد از جاذبه های گردشگری تایلند، شامل مجموعه ای از پاویون ها، سالن ها، معبدها و سایر بناهای ترکیب شده با دشت های وسیع، باغ های انبوه و محوطه های باز بسیار مجلل است. از میان تمامی جاذبه های گردشگری این مجموعه، معبد وات فرا کائو Wat Phra Kaew یا معبد بودای زمردین Temple of the Emerald Buddha جالب توجه ترین و به یاد ماندنی ترین به شمار می رود.

خلیج فانگ نا Phang Nga Bay

خلیج فانگ نا Phang Nga Bay که در فاصله 95 کیلومتری جزیره پوکت Phuket قرار گرفته، یکی از برترین جاهای دیدنی تایلند و یکی از خوش منظره ترین مناطق این کشور به شمار می رود. این خلیج از غارهای زیبا و آبی و جزیره های سنگ آهکی تشکیل شده است. مشهورترین جزیره در این خلیج، جزیره ای به نام کو پینگ کان Ko Ping Kan است که در یکی از فیلم های جیمز باند James Bond به ناممردی با اسلحه طلایی مورد فیلمبرداری قرار گرفته و به عنوان جزیره جیمز باند James Bond Island شهرت بیشتری دارد. یکی از محبوب ترین روش ها برای رسیدن به خلیج فانگ نا Phang Nga Bay به وسیله کایاک سواری در دریاست، چرا که این روش تنها راه وارد شدن به غارهای دریایی منطقه محسوب می گردد.

کو فی فی Ko Phi Phi

فی فی Phi Phi یک شبه جزیره بسیار زیبا در نزدیکی فوکت Phuket است. جزیره کو فی فی دان Ko Phi Ph Don تنها جزیره از تمامی جزایر بوده که دارای سکنه دائمی هست، در حالیکه جزیره کوچک تر کو فی فی له Ko Phi Phi Leh بخاطر اینکه در سال 2000 محل فیلمبرداری فیلم ساحل بوده، شهرت دارد. گردشگران به این جزایر می روند تا از سواحل آن لذت ببرند و در انواع فعالیت های آبی مانند غواصی و کایاک سواری شرکت کنند. جزیره کو فی فی Ko Phi Phi در نتیجه انبوه گردشگران، هر ساله جذابیت کمتر و کمتری پیدا می نماید؛ اما هنوز هم یک مکان بسیار زیبا برای بازدید و تجربه یک سفر دلنشین است.

منبع: همگردی
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 518

به "زیبایی هایی که در سفر به تایلند خواهید دید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیبایی هایی که در سفر به تایلند خواهید دید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید