7 درمان عالی سرفه

به گزارش بانوی ایران، سرفه در پاکسازی محرک ها و عفونت ها از بدن نقش دارد، اما سرفه های مداوم می تواند آزار دهنده باشد.

7 درمان عالی سرفه

برترین درمان برای سرفه به کشف علت اصلی آن بستگی دارد. علل احتمالی زیادی برای سرفه وجود دارد که از آن جمله می توان به آلرژی، عفونت و رفلاکس اسید اشاره نمود.

بعضی از دارو های طبیعی ممکن است به تسکین سرفه یاری نمایند. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که سازمان دارو و غذای آمریکا نظارتی بر گیاهان و مکمل های آن ها ندارد، بنابراین افرادی که از این دارو ها استفاده می نمایند در معرض خطر استفاده از محصولات با کیفیت پایین و ناخالصی ها قرار گیرند.

افرادی که می خواهند از دارو های طبیعی برای درمان سرفه خود استفاده نمایند باید در خصوص منابع و برند این دارو ها تحقیق نمایند. آن ها بعلاوه باید بدانند که بعضی از گیاهان و مکمل ها می توانند با دارو ها تداخل داشته باشند که ممکن است منجر به بروز عوارض جانبی ناخواسته گردد.

با این حال بیاد داشته باشید که اگر سرفه شدید است یا بیش از چند هفته ادامه دارد، ضروری است که در پی مشاوره پزشکی باشید.

مردم از طیف وسیعی از دارو های طبیعی برای درمان سرفه مداوم استفاده می نمایند که در این گزارش به چند مورد آن ها اشاره شده است.

بر اساس بعضی تحقیقات، عسل سرفه را تسکین می دهد. برای استفاده از عسل به منظور درمان سرفه، 2 قاشق چایخوری عسل را با آب گرم یا یک چای گیاهی مخلوط کنید. این مخلوط را یک یا دو بار در روز بنوشید. با این حال بیاد داشته باشید که به بچه ها زیر 1 سال عسل ندهید.

زنجبیل ممکن است سرفه های خشک یا آسمی را کاهش دهد، زیرا دارای خواص ضد التهابی است. بعلاوه ممکن است حالت تهوع و درد را تسکین دهد. یک مطالعه نشان می دهد که بعضی از ترکیبات ضد التهابی موجود در زنجبیل می توانند غشا های موجود در مجاری هوایی را شل نمایند که موجب کاهش سرفه می گردد.

با افزودن 20 تا 40 گرم برش های زنجبیل تازه به یک فنجان آب داغ، یک چای تسکین دهنده زنجبیل دم کنید. اجازه دهید چند دقیقه قبل از نوشیدن دم بکشد. برای بهبود طعم و تسکین بیشتر سرفه، عسل یا آب لیمو را اضافه کنید. توجه داشته باشید که در بعضی موارد، چای زنجبیل می تواند باعث ناراحتی معده یا سوزش سر دل گردد.

هیدراته ماندن برای افرادی که سرفه می نمایند یا سرما خوردگی دارند حیاتی است. تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن مایعاتی که مقدار دمای آن ها به میزان دمای اتاق باشد، سرفه، آبریزش بینی و عطسه را کاهش دهد. با این حال، افرادی که علائم اضافی سرماخوردگی یا آنفولانزا دارند ممکن است از گرم کردن نوشیدنی های خود سود ببرند. همان مطالعه گزارش می دهد که نوشیدنی های گرم علائم بیشتری از جمله گلودرد، لرز و خستگی را کاهش می دهند.

سرفه مرطوب، که باعث فراوری مخاط یا خلط می گردد، ممکن است با بخار بهبود یابد. دوش یا حمام آب گرم بگیرید و اجازه دهید حمام پر از بخار گردد. چند دقیقه در این بخار بمانید تا علائم فروکش نمایند. بعد از آن یک لیوان آب بنوشید تا خنک شوید و از کم آبی بدن جلوگیری گردد.

روش دیگر، یک کاسه بخار درست کنید. برای این کار یک کاسه بزرگ را با آب داغ پر کنید. گیاهان یا روغن های ضروری مانند اکالیپتوس یا رزماری که ممکن است احتقان را تسکین دهد به آن اضافه کنید. روی کاسه خم شوید و یک حوله روی سر خود قرار دهید. بخار را به مدت 5 دقیقه استنشاق کنید.

ریشه گل ختمی گیاهی است که سابقه طولانی استفاده به عنوان درمان سرفه و گلودرد دارد. این گیاه به علت محتوای لیزاب یا موسیلاژ بالایی که دارد می تواند تحریک ناشی از سرفه را کاهش دهد. لیزاب یا موسیلاژ ماده غلیظ و چسبنده ای است که گلو را می پوشاند.

یک مطالعه کوچک نشان داد که یک شربت گیاهی سرفه حاوی ریشه گل ختمی، همراه با آویشن و پیچک، به طور موثری سرفه های ناشی از سرماخوردگی و عفونت های مجاری تنفسی را تسکین می دهد. پس از 12 روز مصرف شربت، 90 درصد از شرکت نمایندگان اثربخشی آن را خوب یا بسیار خوب ارزیابی کردند.

ریشه گل ختمی به صورت سبزی خشک یا چای کیسه ای نیز موجود است. برای استفاده از ریشه گل ختمی برای درمان سرفه کافی است که آب داغ را به ریشه گل ختمی به صورت سبزی خشک یا چای کیسه ای اضافه کنید و سپس اجازه دهید که خنک گردد. هر چه ریشه گل ختمی بیشتر در آب بماند، موسیلاژ یا لیزاب بیشتری در نوشیدنی وجود خواهد داشت.

عوارض جانبی مصرف نوشیدنی گل ختمی می تواند شامل ناراحتی معده باشد، اما با نوشیدن مایعات اضافی می توان با این عارضه مقابله کرد.

این درمان ساده یکی از موثرترین درمان ها برای درمان گلودرد و سرفه مرطوب است. آب نمک، خلط و مخاط پشت گلو را کاهش می دهد که می تواند احتیاج به سرفه را کاهش دهد. برای این منظور نصف قاشق چایخوری نمک را در یک فنجان آب گرم هم بزنید تا حل گردد. قبل از استفاده از آن برای غرغره، اجازه دهید محلول کمی خنک گردد. اجازه دهید مخلوط برای چند لحظه پشت گلو بماند و بعد تف کنید. هر روز چند بار با آب نمک غرغره کنید تا سرفه بهبود یابد.

از دادن آب نمک به بچه ها کوچکتر خودداری کنید، زیرا ممکن است نتوانند به درستی غرغره نمایند و بلعیدن آب نمک می تواند خطرناک باشد.

منبع: فرادید
انتشار: 1 شهریور 1401 بروزرسانی: 1 شهریور 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2167

به "7 درمان عالی سرفه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 درمان عالی سرفه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید