350 گلستانی شرایط احراز استخدامی آموزش و پرورش را کسب کردند

به گزارش بانوی ایران، به گزارش خبرنگاران، قدرت الله نظری، عصر سه شنبه، در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: رسانه در کنار آموزش و پرورش است و اصحاب رسانه به عنوان مربیان آموزشی هستند که در راستای ارتقاء کیفیت آموزشی فعالیت می نمایند.

350 گلستانی شرایط احراز استخدامی آموزش و پرورش را کسب کردند

وی اضافه کرد: نقشه راه آموزش و پرورش سند تحول بنیادین بوده که در این سند چهار رکن حاکمیت، خانواده، نهادهای غیردولتی و رسانه وجود دارد.

نظری با بیان این که بر همگان آشکار است که رسانه به عنوان یک فرصت است و نه تهدید، ادامه داد: ما به دنبال احیاء، ترویج و تقویت سواد رسانه ای در کلاس درس و در بین اولیا و مربیان هستیم.

وی با اشاره به این که سیاست آموزش و پرورش برگرفته از سیاست نظام است، گفت: ما به دنبال اصلاح نظام اداری، افزایش بهره وری از نیروی انسانی و منابع مالی و فیزیکی و تجهیزات، اصلاح ساختار، ارتقاء کیفیت فعالیت ها و غیره هستیم.

نظری بیان نمود: مطالبه گری نیازهای آموزش و پرورش، مطالبه گری موارد معیشتی، مطالبه گری جایگاه و شأن معلمان، مدرسه محوری، تمرکززدایی، تفویض اختیار به مدارس، درآمدزایی و اقتصاد پایدار با نگاه دقیق از دیگر سیاست های ما است.

وی توضیح داد: سهیمه استان از قبل ماده 28 حدود 435 نفر بود که تنها 350 نفر شرایط احراز را کسب کردند.

نظری گفت: سیاست آموزش و پرورش این است که سهیمه دانشگاه فرهنگیان افزایش یابد زیرا ورودی آموزش و پرورش کم و خروجی آن زیاد است.

1541 فرهنگی سال جاری بازنشسته می شوند

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان گلستان ادامه داد: در سال گذشته هزار و 54 فرهنگی بازنشسته شدند که این تعداد سال جاری به هزار و 541 نفر افزایش یافته است و نشان می دهد که ما با چالش کمبود معلم روبرو خواهیم شد.

نظری اظهار کرد: در سال تحصیلی 97-96 حدود 325 هزار دانش آموز در دو هزار و 540 آموزشگاه یعنی چیزی در حدود 11 هزار و 366 کلاس درس تحصیل می کردند و 19 هزار و 740 فرهنگی داشتیم اما در سال تحصیلی جدید پیش بینی می گردد که تعداد دانش آموزان به 345 هزار نفر برسد در حالی که نیروی فرهنگی ما 19 هزار و 200 نفر خواهد بود.

وی گفت: با افزایش بهره وری این کمبودها را جبران خواهیم کرد و هیچ کلاس درسی در شروع سال تحصیلی خالی نخواهد ماند.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 11 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 11

به "350 گلستانی شرایط احراز استخدامی آموزش و پرورش را کسب کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "350 گلستانی شرایط احراز استخدامی آموزش و پرورش را کسب کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید