11 راه برای استفاده مجدد از وسایل قدیمی

به گزارش بانوی ایران، زمانی که دستگاهی می شکند احتمالا به تنها گزینه ای که فکر می کنید جایگزین کردن است. البته که این کار درستی است، اما می توانید از همان دستگاه شکسته برای دکور خانه بهره ببرید.

11 راه برای استفاده مجدد از وسایل قدیمی

خبرنگاران| برای استفاده از از لوازم قدیمی تنها چیزی که احتیاج دارید خلاقیت و ابزاری است که کار شما را راه بیندازد. اینگونه است که می توانید از وسایلی که دیگر به درد نمی خورند لوازمی تازه با کارآیی تازه بسازید.

به گزارش خبرنگاران؛ متأسفانه بیشتر وسایل قدیمی آسیب دیده اند. مدت زمان استفاده از بعضی از آن ها هم با توجه به تاریخی که کارخانه ها روی جعبه و یا بدنه وسیله نوشته اند تمام شده و در نگاه اول به نظر می رسد که عملا جز انداخته شدن در سطل زباله کار دیگری نمی توان کرد.

با این وجود اغلب مردم در خانه هایشان این وسایل را نگه داری می نمایند مثل کامپیوترها، ماشین های ظرف شویی، ماشین لباسشویی و تلویزیون و... وقتی این ها قدیمی شدند با کمی دستکاری کردن و خلاقیت به خرج دادن می توانند به لوازمی شگفت انگیز با کارایی اولیه تبدیل شوند.

زمانی که دستگاهی می شکند احتمالا به تنها گزینه ای که فکر می کنید جایگزین کردن است. البته که این کار درستی است، اما می توانید از همان دستگاه شکسته برای دکور خانه بهره ببرید.

اهمیت بازیافت

حقیقت این است که خیلی از افراد نمی دانند با دستگاه ها و لوازم از کار افتاده خود چه کار نمایند. از طرفی هم با خودشان می گویند هزینه ای را که برای تعمیر باید بپردازند صرف این نمایند که مدل بهتر و تازهتر را خریداری نمایند؛ بنابراین خیلی از این وسایل بلا استفاده در گوشه ای خانه رها می شوند که البته این کار درستی نیست و نوعی از آلودگی زیست محیطی را به وجود می آورد.

یکی از راه هایی که گفته خواهد بازیافت این وسایل است، راه دیگر این است که آن ها را به مراکزی ببرید که خریدار این نوع لوازم از کار افتاده هستند. در بعضی از موارد هم زمانی که از یک وسیله خسته شدید و دیگر آن را نمی خواهید می توانید به افراد احتیاجمند بدهید.

ایده هایی برای بازیابی وسایل قدیمی از کار افتاده

در این گزارش سعی کردیم ایده های فوق العاده ای برای استفاده مجدد از وسایل از کار افتاده برایتان بگوییم. فرقی نمی کند یخچال باشد یا تلویزیون. مهم این است که شما می توانید هر چیزی را تغییر دهید.

1- از تلویزیون های قدیمی می توانید یک آکواریوم بسازید.

2- کامپیوتر های قدیمی هم قابلیت آکواریوم شدن را دارند فقط باید اطراف آن را مهر و موم کنید تا آب بیرون نریزد.

3- اگر ماشین لباسشوییتان از کار افتاد می توانید محفظه داخل آن را که کنگره کنگره ای است دربیاورید رنگ کنید و به عنوان لوستر از آن بهره ببرید.

4- از یخچال های کوچک قدیمی کم بسازید. کمدی برای نگه داری ظروف، بطری های، شیشه های ترشی و یا مربا. می توانید آن را با توجه به فضای آشپزخانه تان رنگ کنید.

5- از مانیتورهای قدیمی کامپیوتر خود خانه ای برای حیوان خانگی تان بسازید.

6- برترین وسیله ای که می گردد از ماشین ظرف شویی قدیمی ساخت، قفسه هایی است برای نگهداری نظم بخشیدن به کتاب ها، فیلم و انواع سی دی و دی وی دی. به خاطر چرخ هایی که دارند عقب و جلو کردنشان هم راحت است.

7- اگر ظرف قاشق و چنگال و یا چاقو را دیگر دوست ندارید و در فکر این هستید که مدلی تازهتر تهیه کنید از قدیمی ها برای نگهداری مداد و انواع لوازم تحریر بهره ببرید.

8- با استفاده از کمی پارچه و چسب و... کل ماشین ظرف شویی را به یک جایگاه راحتی تبدیل کنید.

9- قفسه های یخچال برترین گزینه برای نگهداری کتابهایتان خواهند بود.

10- با نصب یک شیشه محکم و نشکن روی تلویزیون می توانید یک میز زیبا داشته باشید.

11- با استفاده از سنگ های تزئینی، کاشی های رنگی و مهره و منجوق، توستر را به جعبه ای دکوری برای آشپزخانه تبدیل کنید.

حرف آخر

یادتان باشد بازیافت این وسایل احتیاجمند کمی صبر و شکیبایی والبته ابزار ضروری است. پس اگر فضای کافی در خانه دارید و دوست دارید کمی تنوع در دکور و طراحی خانه داشته باشید این راه را امتحان کنید واجازه دهید خلاقیت و هنر شما کار خود را انجام دهند.

منبع: steptohealth

ترجمه خبرنگاران

منبع: فرادید
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2144

به "11 راه برای استفاده مجدد از وسایل قدیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 راه برای استفاده مجدد از وسایل قدیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید