چین محدودیت صدور ویزا آمریکا را تلافی می نماید

به گزارش بانوی ایران، پکن میخواهد اقدام آمریکا در محدودیت صدور ویزا برای اتباع چینی را تلافی کند.

چین محدودیت صدور ویزا آمریکا را تلافی می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پکن در نظر دارد صدور ویزا برای اتباع آمریکایی را که با گروه های ضد چین همکاری دارند محدودتر کند. هفته گذشته دولت آمریکا بیان کرد صدور ویزا برای مقامات و اعضای برجسته حزب حاکم کمونیست را محدود خواهد نمود.

بر پایه این گزارش وزارت امنیت عمومی چین ماه هاست در حال کار بر روی قوانین است که توانمندی های هر کس را که برای سرویس های اطلاعاتی و نهادهای حقوق بشری آمریکا کار می نماید یا تحت حمایت آنهاست، محدود کند.

تغییرات پیشنهادی فوق پس از آن مطرح شد که ایالات متحده در ماه می قوانین سخت گیرانه تری را برای صدور ویزا دانشمندان چینی در نظر گرفت.

وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه هفته گذشته محدودیت هایی را برای مقامات چین و حزب کمونیست این کشور در زمینه صدور ویزا اعمال کرد.

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا این محدودیت ها به دلیل آنچه بدرفتاری چین با اقلیت مسلمان اویغور در استان سین کیانگ خوانده شده، وضع شده است.

منابع چینی گفته اند طبق قوانین جدید فهرستی از نهادهای مرتبط با ارتش، سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) و گروه های حقوق بشری تهیه می گردد و به فهرست سیاه ویزا اضافه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 365

به "چین محدودیت صدور ویزا آمریکا را تلافی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین محدودیت صدور ویزا آمریکا را تلافی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید