چینی ها به آزادراه تهران-شمال برمی گردند؟

به گزارش بانوی ایران، در حالی که عملیات اجرایی در قطعه های 1 و 2 آزادراه تهران-شمال ادامه دارد، فعالیتی در قطعه 3 انجام نشده است.

چینی ها به آزادراه تهران-شمال برمی گردند؟

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه رسانه های بانوی ایران، 20 سال از شروع ساخت آزاد راه تهران-شمال و وعده های مسوولان در این زمینه می گذرد اما هنوز این آزاد راه تکمیل و ساخته نشده است و گره ها و مسائل بسیاری در این جهت وجود دارد؛ چرا که بر خلاف قطعات اول و دوم، هیچ عملیات اجرایی در قطعه سوم آزاد راه تهران- شمال شروع نشده است، چرا که منابع اقتصادی بسیاری می خواهد. البته پیش از این محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی- در حاشیه بازدید از نمایشگاه حمل و نقل گفته بود که برای تکمیل و ساخت قطعات دیگر آزادراه تهران-شمال 20 هزار میلیارد تومان اعتبار احتیاج است که برنامه دیگری برای شیوه تامین اقتصادی آن وجود دارد.

علی توکلی -عضو هیات مدیره شرکت آزادراه تهران-شمال- درباره آخرین شرایط قراردادها و تفاهم نامه ها برای شروع عملیات اجرایی در قطعه سوم آزادراه تهران-شمال به ایسنا گفت: برای واگذاری قطعه سوم آزادراه تهران- شمال مناقصه های بسیاری برگزار شده و تاکنون حدود 26 صورت شرایط از سوی پیمانکاران به ما ارائه شده است.

وی با بیان این که افتخار ما این است که براساس گزارش رسمی پلیس راهور هیچ سانحه رانندگی در قطعه چهارم آزادراه تهران-شمال رخ نداده است، گفت: اگر این آزادراه تهران-شمال به صورت کامل ساخته گردد، قطعا سوانح رانندگی در آن به حداقل می رسد این در حالی است که جاده قدیم تهران-شمال یکی از خطرناک ترین جاده های کشور بوده است.

توکلی در خصوص اعتبار مورد احتیاج برای ساخت قطعه سوم آزادراه تهران-شمال گفت: حجم سرمایه گذاری بالایی برای ساخت این قطعه احتیاج داریم بنابراین به دنبال فایناس خارجی هستیم و تاکنون 8 شرکت خارجی که اکثر آن ها چینی و بعضی دیگر از کره جنوبی بودند پیشنهادات شان را به ما ارائه دادند.

عضو هیات مدیره شرکت آزادراه تهران-شمال توضیح داد: شرکت های چینی استقبال بسیاری برای ساخت آزادراه تهران-شمال نموده اند اما با مسائل بسیاری روبرو هستند چرا که پس از تشدید تحریم ها، آن ها نیز محدودیت بیشتری پیدا کردند.

وی با بیان این که آمادگی کاملی برای سرمایه گذاری خارجی در آزادراه تهران-شمال داریم گفت: قطعه سوم آزادراه تهران-شمال به طول 47 کیلومتر تقریبا 4 سال طول می کشد تا به طور کامل ساخته گردد و به بهره برداری رسد اما برای برآورد اعتبار مورد احتیاج افتتاح آن هنوز نمی توان عدد دقیقی را اعلام کرد چرا که عملیات اجرایی در این قطعه شروع نشده و ممکن است قیمت بسیاری از ملزومات آن تغییر کند.

منبع:ایسنا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 566

به "چینی ها به آزادراه تهران-شمال برمی گردند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چینی ها به آزادراه تهران-شمال برمی گردند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید