چون مُچ گرفته ام آدم بدِ دوومیدانی شده ام، روز مجمع کنار می روم!

به گزارش بانوی ایران، به گزارش خبرنگاران، انتقاداتی که حمیدرضا فردین پور نایب رئیس پیشین فدراسیون دوومیدانی در مورد مهدی مستجاب الدعوه بازرس این فدراسیون و یکی از 15 کاندیدای تائید صلاحیت شده برای حضور در انتخابات مطرح کرده، واکنش وی را به همراه داشت.

چون مُچ گرفته ام آدم بدِ دوومیدانی شده ام، روز مجمع کنار می روم!

وی که مسئولیت امور مجامع فدراسیون های ورزشی در وزارت ورزش را بر عهده دارد، تاکید دارد که تمام اقدامات و فعالیت هایش بر اساس مرجع قانونی به نام اساسنامه فدراسیون های ورزشی است که مصوبه هیات وزیران را دارد.

این منتقد کاره ای نیست

مهدی مستجاب الدعوه در مصاحبه با خبرنگاران با طرح این سوال که آقای فردین پور در چه جایگاهی چنین صحبت هایی را مطرح کرده است؟، گفت: وی هیچ ارتباط کاری و اجرایی با فدراسیون دوومیدانی ندارد. نه مربی یا کارمند فدراسیون است، نه جزو کاندیداها به حساب می آید و نه در هیات رئیسه یا مجمع جایگاهی دارد. اگر وی کاره ای بود و صحبت هایش تاثیری داشت، می توانستیم با آن کنار بیایم اما نمی دانم بر اساس کدام جایگاه و مسئولیتش اظهار نظر کرده است.

او حرف های مجید کیهانی را می زند

وی ادامه داد: البته که وی انسانی کاملاً محترم و مودبی است اما این فاکتورها برای حضور یک فرد در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها و حتی اظهارنظرهای اینچنینی ملاک عمل نیست. من اطمینان دارم که صحبت های مطرح شده از طرف آقای فرودین پور، صحبت های خودش نیست. صحبت های مجید کیهانی است. او (کیهانی) حرف ها و انتقاداتش را با جلو انداختن وی (فردین پور) مطرح می کند وگرنه چرا پیش از این از آقای فردین پور هیج مصاحبه و حرفی نشنیده بودیم و ندیده بودیم.

بازرس قانونی فدراسیون هستم

مسئول امور مجامع فدراسیون ها در ادامه و برای پاسخ به انتقادهایی که از او و چگونگی فعالیت هایش در راتباط با فدراسیون دوومیدانی مطرح شده است، گفت: من بازرس قانونی فدراسیون هستم. مطرح کردن یک سری صحبت ها خنده دار است وقتی می توان برای اثبات صحت و درستی کار به مرجع قانونی اشاره کرد. اصلاً از دلِ این صحبت ها می توان تمسخر را پیدا کرد.

کنار رفتنم فقط در حیطه اختیارات مجمع است

مستجاب الدعوه با اشاره به اینکه ماده 14 اساسنامه فدراسیون های ورزشی به صراحت نحوه انتخاب بازرس را بیان و وظایف او را تشریح کرده است، از اصطلاح گوشت به دست فرد نمی رسد، اَخ شده استفاده کرد و یادآور شد: اینکه من کماکان این مسئولیت را عهده دار باشم یا آن را واگذار کنم در حیطه اختیارات مجمع است نه رئیس و نایب رئیس.

منتقدی که مدارک بدون مصوبه امضا می کرد!

مشاور امور مشترک فدراسیون های ورزشی در معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای با اشاره به دوره نایب رئیسی حمیدرضا فردین پور در فدراسیون دوومیدانی توضیح داد: این آقا همان دوران مدارکی را امضا می کرد که مصوبه مجمع نداشت. البته در این کار تنها نبود. دبیر وقت فدراسیون هم همراهی او بود. نمی دانم چرا آن زمان حرفی از این آقا شنیده نمی شد؟!

همه تصمیمات سال های گذشته دووومیدانی زیر سوال است

کاندیدای انتخابات فدراسیون دوومیدانی همچنین توضیح داد: در بسیاری موارد مجمع به اعضای هیات رئیسه اختیار تام می دهد که در مورد موارد کلان فدراسیون تصمیم گیری شود. البته ترکیب اعضای هیات رئیسه با 9 نفر کامل و قانونی است با این اوصاف تمام تصمیم گیری های سال های گذشته فدراسیون دوومیدانی زیر سوال می رود چرا که ترکیب هیات رئیسه کامل و قانونی نبود. پس چطور موضوعی را مصوب می کردند؟!

برای ارائه گزارش به مجمع از سه گزارش استفاده می کنم

وی در ادامه در مورد چگونگی تهیه گزارش هایش به عنوان بازرس برای ارائه در مجمع توضیح داد. وی با تاکید بر اینکه به عنوان بازرس قانونی فدراسیون مسئولیت هایی دارد، گفت: حرف قانونی می زنم نه کمتر و نه بیشتر؛ من به عنوان بازرس و به استناد گزارش حسابرس مستقل فدراسیون، گزارش خود را به مجمع ارائه می دهم. یکسری گزارش هم که طبق اساسنامه فدراسیون های ورزشی در حیطه وظایف و اختیارات بازرس است را از فدراسیون دریافت می کنم. گزارشی هم از خزانه دار به دستم می رسد. اینها را با هم مقایسه می کنم.

به کارهای خلاف اشاره مستقیم نمی شود

مستجاب الدعوه در این رابطه ادامه داد: بعد از مقایسه گزارش ها معین می شود کجای کار غلط یا درست بوده است. در مورد موارد اشتباه هم با صراحت نمی گوییم که خلافی شده است بلکه شیوه کاری دیگری را پیشنهاد می کنیم.

به جلسات هیات رئیسه می روم و مانع تصمیمات غیرقانونی می شوم

مسئول امور مجامع فدراسیون های ورزشی در ادامه مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه به عنوان بازرس در جلسات هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی شرکت می کنم و اجازه نمی دهم تصمیمات غیرقانونی اتخاذ شود، به انتقاداتی که در مورد همین حضورش مطرح شده پاسخ داد و گفت: چطور در زمان ریاست کیهانی حضورم مسئله ای نداشت اما الان که شرایط بحرانی است، نباید در جلسات شرکت داشته باشم. اتفاقات باید باشم تا تصمیمات قانونی گرفته شود.

تصمیمات ثواب برای دوومیدانی گرفتیم

بازرس فدراسیون دوومیدانی تاکید کرد: نتیجه این حضورها این شده که تصمیمات ثواب برای دوومیدانی اتخاذ شده است. طوریکه از بیت المال و ورزشکار و مربی هیچ حقی تضییع نشده است. تمام تصمیمات را در چارچوب مقررات گرفتیم.

به نفع یک کاندیدا کنار می روم

وی همچنین در مورد کاندیدا شدن خود برای انتخابات فدراسیون دوومیدانی گفت: من فقط ثبت نام کرده ام. در مجمع حاضر می شوم اما اگر شرایط وجود داشته باشد به نفع یکی از کاندیداها کنار خواهم رفت. در واقع برنامه ام این است.

اجرای قانون برای برخی شبهه و ابهام دارد

این مقام مسئول در وزارت ورزش همچنین در مورد صحبت های مطرح در مورد مجمع عمومی فدراسیون دوومیدانی و اینکه قرار است پیش از انتخابات این فدراسیون برگزار شود، گفت: مگر من باید زمان مجامع را معین کنم؟ در این مورد هم به اساسنامه فدراسیون های ورزشی استناد می کنم که بر برگزاری سالیانه مجمع عمومی فدراسیون ها تاکید دارد. اگراجرای قانونی برای برخی شبهه و ابهام دارد که دیگر مشکلِ ما نیست.

ریاست هیات استانی شرط کاندیدا شدن نیست

مستجاب الدعوه همچنین در مورد انتقاد نایب رئیس پیشین فدراسیون دوومیدانی در مورد اینکه برای ورود به انتخابات این فدراسیون رد صلاحیت شد، بیان کرد: وزارت وزرش بر اساس آئین نامه شرایط احراز داوطلبین عمل می کند. تبصره 2 ماه 6 این آئین نامه 8 فاکتور برای کاندیداها تعریف کرده است. طبق تشخیص کمیسیون تطبیق آقای فرودین پور طبق این تبصره و ماده فاقد صلاحیت مدیریتی لازم بوده اند. البته وی رئیس هیات استانی بوده اند اما این مسئولیت جزو شاخص های موردنظر نبوده است.

چون مچ گرفته ام، آدم بد شده ام

مشاور امور مشترک فدراسیون های ورزشی در معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای تاکید کرد: من در خانواده ام تربیت شدم سپس وارد جامعه شدم نه اینکه فقط بزرگ شده بود و رها شده باشم. تمام اقداماتم بر اساس قانون است و لاغیر؛ حالا هم چون مچ گرفته ام آدمِ بد شده ام.

دستِ غیب

وی یادآور شد: حال ما و نتیجه کارهای عقلانی و قانونی که انجام داده ایم مصداق این بیت شعر حافظ است که می گوید: مدعی خواست که آید به تماشاگه راز / دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد

حرف هایم را پس می گیریم اگر...

وی به یک موضوع دیگر هم اشاره کرد و گفت: آقای فرودین پور سه سال نایب رئیس فدراسیون و خبره دوومیدانی بود. نمی دانم چرا طی آن سال ها هیچ مصاحبه و حرفی از وی و در راستای گسترش و تعمیم دوومیدانی ندیدیم. اگر وی از سه سال نایب رئیسی در فدراسیون فقط 12 مصاحبه یعنی به اندازه ماهی یک بار در طول یک سال داشته باشد، من این مصاحبه و حرف هایم را پس می گیرم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 804

به "چون مُچ گرفته ام آدم بدِ دوومیدانی شده ام، روز مجمع کنار می روم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چون مُچ گرفته ام آدم بدِ دوومیدانی شده ام، روز مجمع کنار می روم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید