چند نکته ساده برای مبارزه با التهابات

به گزارش بانوی ایران، آگاهی از رابطه بین التهابات و بیماری های مزمن، موجب فراوانی برنامه های رژیم غذایی، مکمل های غذایی، و برنامه های شیوه زندگی شده است. بسیاری از آنها بدین معنی است که برای بهبود سلامتی و تسکین التهابات راهکار های زیاد و جدیدی وجود دارد.

چند نکته ساده برای مبارزه با التهابات

این موضوع درست است که دانشمندان پیچیدگی های تازه را کشف نموده و دانش خود را در خصوص فاکتورهایی که ممکن است باعث التهاب یا یاری به مقابله با آن شوند، توسعه دهند اما بسیاری از راهنما ها و توصیه ها برای رفع کردن التهابات در واقع همان توصیه های بهداشتی است که مادربزرگانمان به ما داده اند.

انتخاب غذاهای سالم

رژیم های غذایی ما نقش مهمی را در التهاب مزمن بازی می نمایند، زیرا باکتری های گوارشی ما نوعی مواد شیمیایی را فراوری می نمایند که ممکن است التهابات را تحریک یا سرکوب نمایند. باکتری هایی که در روده ما قرار دارند و بعلاوه مواد شیمیایی که فراوری می نمایند بسته به غذایی که می خوریم می توانند متفاوت باشند.

بعضی از غذاها باعث رشد جمعیت باکتری هایی می شوند که التهاب را تحریک می نمایند، در حالی که بعضی دیگر باعث رشد باکتری هایی می شوند که التهاب را سرکوب می نماید.

احتمالا شما قبلا از بسیاری از غذاها و نوشیدنی هایی که با کاهش التهاب و بیماری های مزمن ارتباط دارند، لذت برده اید. تا زمانی که به هیچ یک از این غذاها یا نوشیدنی ها حساسیت نداشته باشید، اینها شامل موارد زیر می شوند:

  • میوه ها و سبزیجات. بیشتر میوه ها و سبزیجات رنگ روشن به طور طبیعی حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان ها و پلی فنل ها - ترکیبات بالقوه حفاظتی موجود در گیاهان - هستند.
  • آجیل و دانه ها. مطالعات نشان داده اند که آجیل و دانه های مصرفی با کاهش نشانه های التهاب و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و دیابت همراه است.
  • نوشیدنی ها. به نظر می رسد پلی فنل ها در قهوه و فلاونول ها در کاکائو خواص ضد التهابی دارند. بعلاوه چای سبز غنی از پلی فنل ها و آنتی اکسیدان ها است.
منبع: فوت و فن / health.harvard.edu
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2160

به "چند نکته ساده برای مبارزه با التهابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند نکته ساده برای مبارزه با التهابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید