پل تاریخی هفت چشمه در اردبیل مشخص حریم شد

به گزارش بانوی ایران، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از مشخص حریم پل تاریخی هفت چشمه در اردبیل اطلاع داد.

پل تاریخی هفت چشمه در اردبیل مشخص حریم شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی ظهر دوشنبه با اعلام این خبر توضیح داد: مشخص حریم با هدف صیانت از آثار تاریخی و ممانعت از ساخت و سازهای غیرمجاز در پیرامون آن انجام می گردد.

او طول حریم تا پل یعقوبیه را 130 متر و حریم تا میدان قدس را 250 متر و مساحت تقریبی 45 هزار متر مربع عنوان نمود و اضافه نمود: مشخص حریم موجب می گردد تا پس از این تمامی ساخت و سازهای پیرامون اثر تاریخی تابع ضوابط و مقررات حرائم میراث فرهنگی گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید نمود: همچنین دید منظر بنا حفظ شده و هیچ ساخت و سازی که دید منظر را مختل سازد مجوز دریافت نمی کند.

فلاحی به انجام عملیات مرمت در پل هفت چشمه اشاره و توضیح داد: در سه ماهه دوم امسال مرمت و بازسازی طاق دهانه اول، برداشتن کف عرشه و سبک سازی آن و اجرای عایق از مواد نانو جهت محافظت عرشه عملیاتی شده است.

او افزود: همچنین اجرای ملات جهت محافظت از عایق، اجرای بندکشی در تمام سطح بدنه پل و تعویض آجرهای فرسوده عملیاتی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید نمود: مشخص حریم تپه حسن باروق در اردبیل و پنج بنای تاریخی در نمین نیز به سازمان میراث فرهنگی کشور پیشنهاد شده و در دست مطالعه است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 74

به "پل تاریخی هفت چشمه در اردبیل مشخص حریم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل تاریخی هفت چشمه در اردبیل مشخص حریم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید