پروژه انتقال آب خلیج فارس به کرمان کلید خورد

به گزارش بانوی ایران، عملیات پروژه اضطراری انتقال آب شرب به شهرهای کرمان و رفسنجان از سامانه انتقال آب خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور امروز (پنجشنبه) با حضور وزیر نیرو شروع شد.

پروژه انتقال آب خلیج فارس به کرمان کلید خورد

به گزارش خبرنگاران، این طرح با هدف برطرف تنش آبی 2 شهر کرمان و رفسنجان اجرا می گردد و احتیاج آبی حدود یک میلیون نفر را به اندازه قابل توجهی بر طرف می نماید.

محل اجرای عملیات پروژه اضطراری انتقال آب شرب به شهرهای کرمان و رفسنجان از سامانه انتقال آب خلیج فارس کیلومتر 45 جاده رفسنجان به کرمان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان در این آیین گفت: این طرح شامل 145 کیلومتر خط انتقال آب، 2 تصفیه خانه و 2 ایستگاه پمپاژ آب است.

علی رشیدی با بیان اینکه طرح مذکور به 2 هزار و 100 میلیارد تومان برای تکمیل اعتبار احتیاج دارد اظهارداشت: 68 کیلومتر از لوله های این طرح خریداری شده که 6 کیلومتر آن نصب شده است.

وی با اشاره به اهمیت این طرح توضیح داد: این طرح از طرح های مورد توجه وزارت نیرو است که به صورت هفتگی به وسیله خود وزیر مورد پایش واقع شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان با اشاره به اینکه تصفیه خانه این طرح نیز تا چهار ماه آینده به بهره برداری می رسد، گفت: باید همگی برای اجرای این طرح یاری کنیم تا در ادامه این مسیر با کندی روبرو نگردد.

بر اساس این گزارش افتتاح و شروع عملیات اجرایی پروژه های نیروگاهی و آبرسانی در زرند و جیرفت نیز در برنامه سفر کاری وزیر نیرو به استان کرمان طی امروز اعلام شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 بهمن 1401 بروزرسانی: 21 بهمن 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2251

به "پروژه انتقال آب خلیج فارس به کرمان کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه انتقال آب خلیج فارس به کرمان کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید