آشنایی با شهرهای گرجستان

به گزارش بانوی ایران، شهرهای گرجستان

کشور گرجستان از لحاظ موقعیت جغرافیایی در هر دو قاره اروپا و آسیا نیز قرار گرفته و همین خود دلیلی است که این کشور هم اروپایی به حساب بیاید و هم آسیایی. گرجستان برای این روزها برای ایرانیان به عنوان مقصدی بسیار مجذوب کننده به شمار می رود و بعلاوه برای طبیعت گردان به عنوان انتخابی منحصر به فرد نیز محسوب می گردد. بنابراین می توان این کشور را یکی از موارد پیروز در صنعت گردشگری و توریسم قرار گرفته است. در این مطلب از مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره شهرهای گرجستان صحبت کنیم؛ اغلب مردم این کشور را با باتومی و تفلیس می شناسند در صورتی که شهرهای متعددی در گرجستان وجود دارد که هر کدام می توانند گزینه های مناسبی برای سفر باشند. در ادامه همراه ما در سفر به گرجستان باشید.

آشنایی با شهرهای گرجستان

1- تفلیس | Tbilisi

شهر نام آشنای گرجستان قطعا تفلیس است، شهری که کمتر کسی نام آن را تا به نشنیده است. تفلیس مرکز کشور گرجستان و از بزرگترین شهرهای آن نیز به شمار می رود، به علت جاذبه های تفریحی و طبیعی که در آن وجود دارد و بعلاوه آب و هوای دلچسبی که دارد در بین گردشگران نیز بسیار محبوب است. چشمه های آب گرم زیادی در این شهر وجود دارد و همین خود علت نام گذاری این شهر است، چرا تفلیس در زبان قفقازی به معناری گرم است و وجود این چشمه ها این موضوع را اثبات می نماید. اگر چه شهر تفلیس حدود 29 بار ویران و مجدد بازسازی شده، اما ترکیب قدیمی شهر با خیابانهای سنگفرش باریک و مارپیچ، بالکون های با سبک قدیمی و کلیساهای باستانی تا حدود زیادی دست نخورده به جای مانده ست در بخش هایی از شهر که به تفلیس قدیم معروف می توانید آثاری از معماری اسلامی و خاورمیانه ای را مشاهده کرد.

2- باتومی | Batumi

دیگر شهر معروف این کشور باتومی است که سالانه تعداد زیادی مسافر از سراسر جهان به این کشور سفر می کنند و اوقات خوشی را در آن سپری می کنند. باتومی شهری است که در آن می توانید هم بناهای تاریخی را مشاهده کنید و هم از جاذبه های تفریحی آن بهره ببرید و سفر خوشی را برای خودتان ترتیب بدهید. در سال های اخیر دولت گرجستان با برنامه ریزی های توریستی عالی این شهر را با تمام زیبایی هایش به جهان معرفی نموده است و به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری برای ایرانیان بشمار می رود.

3- مستیا | Mestia

شهر دیگری در گرجستان به نام مستیا وجود دارد که در نزدیکی دو شهر Kutaisi و Poti و Oniقرار گرفته اند. این شهر تا کشور گرجستان 128 کیلومتر فاصله دارد که در حدود 4 ساعت طول می کشد تا به آن برسید.شهر مستیا بخاطر کوه های زیبایش معروف می باشد و اگر اهل پیاده روی هستید میتونید در کوه های قفقاز به پیاده روی بپردازید.

4- تلاوی | Telavi

شهر تلاوی از دیگر شهرهای گرجستان است که به علت بناهای تاریخی زیبایی که دارد یکی مهمترین مکان های تاریخی در این منطقه به شمار می رود. این شهر محل سکونت پادشاه ارکل دوم نیز بوده و همین خود علت اهمیت این شهر شده و آن را به مرکز فرهنگی و سیاسی تبدیل نموده است. شهر تلاوی حدود 490 متر از سطح دریا فاصله دارد و اگر خواستید برای تماشا آن بروید سعی کنید برنامه سفرتا در فصل پاییز باشد چرا که زمان برگزاری جشن های انگور در این فصل است.

5- استپانتسمیندا | Stepantsminda

شهر استپانتسمیندا از دیگر شهرهای گرجستان است که نام آن از یک راهب ارتدوکس گرجستانی برگرفته شده است و جز شهرهایی است که نام آن کمتر به گوش گردشگران خورده است. در این شهر یک کوه بی نظیر وجود دارد که می توانید به وسیله آن به سمت جنوب حرکت کنید. در فصل زمستان رفت و آمد در این شهر سخت تر می گردد و باید حتما از زنجیر چرخ بهره ببرید.

6- متسختا | Mtskheta

شهری دیگری که در کشور گرجستان می خواهیم از آن نام ببریم متسختا است که یکی از قدیمی ترین شهرهای گرجستان به شمار می رود و در محل تلاقی دو رودخانه قرار گرفته است. فعالیت های اولیه مسیح در اینجا شکل گرفت و یکی از اولین کشورهایی بودش که مسیحیت را به عنوان یک دین شناخت و در حال حاضر محل کلیساهای ارتدوکس گرجستان به شمار می رود و ضمناً در این شهر معماری قدیمی گرجستان را می توانید مشاهده کنید.

7- سیغناقی | Sighnaghi

شهر دیگری که می خواهیم از آن در فهرست شهرهای گرجستان نام ببریم شهر سیغناقی است. این شهر توانسته در رشد صنعت گردشگری خود رشد به سزایی داشته باشد و سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کند. این شهر با قدمتی طولانی و جمعیت 2000 نفره یکی از زیباترین شهرهایی است که تا به حال دیده اید.

8- بورجومی | Borjomi

برجومی شهری در استان سامتسخه - جاواختی گرجستان است که در 150 کیلومتری غرب تفلیس مرکز گرجستان و در منطقه توری قرار گرفته است و شهری مناسب برای تفریحات بهاری به شمار می رود. یکی از مواردی سبب اهمیت این شهر در گرجستان شده است وجود معادن آب معدنی خالصی است که در آن وجود دارد. علاوه بر این شما می توانید در جنگل های سرسبز این شهر گرجی به گشت و گذار بپردازید و با رفتن به پارک ملی که در آن وجود دارد از طبیعت بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

9- اوشگولی | Ushguli

از دیگر شهرهای گرجستان شهری به نام اوشگولی است. این شهر میراث فرهنگی یونسکو به شمار می رود و در نزدیکی شهر مستیا قرار گرفته است. شاید اگر تعداد جمعیت این شهر را متوجه شوید علت این که زیبایی را هم بدانید، در این شهر گرجی حدود 200 نفر زندگی می کنند و آب و هوای بشدت تمیز و فوق العاده را دارا هست. اگر برای گذراندن ماه عسلتان یک مقصد مقرون به صرفه و در عین حال سرسبز و تماشای را در نظر دارید باید بگوییم که شهر اوشگولی می تواند گزینه عالی برایتان باشد.

10- زوگدیدی | Zugdidi

زوگدیدی یکی از شهرهای گرجستان واقع در استان تاریخی سامِگرلو (مینگرلیا) در غرب این کشور است. شما در این شهر می توانید تاریخ سلطنتی مینگرلیا را از نزدیک ببینید چرا که این شهر محل زندگی خانواده سلطنتی بوده است و یکی از شهرهای تاریخی گرجستان به شمار می آید.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 مهر 1401 بروزرسانی: 8 مهر 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2188

به "آشنایی با شهرهای گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با شهرهای گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید