پاسخ سفارت ایران در کابل به ادعای زلمی خلیل زاد

به گزارش بانوی ایران، سفارت ایران در افغانستان اظهارات نماینده ویژه آمریکا در افغانستان را رد و او را تشویق به مطالعه بیشتر کرد.

پاسخ سفارت ایران در کابل به ادعای زلمی خلیل زاد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، سفارت ایران در کابل با صدور اطلاعیه ای با رد اظهارات نادرست مقام آمریکایی در مورد مواضع ایران پیرامون فرایند صلح افغانستان تاکید نمود که جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات صلحی حمایت می نماید که برپایه مالکیت و رهبری افغان ها انجام گیرد.

در این بیانیه آمده است که در پی اظهارات اشتباه یک مقام آمریکایی پیرامون دیدگاه ها و عملکرد جمهوری اسلامی ایران در فرایند صلح افغانستان، سفارت ایران در کابل با تاکید مجدد بر حمایت ایران از استقرار صلح و ثبات در افغانستان و تکرار مواضع ثابت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ضرورت پایه گذاری صلح بر مبنای نتایج گفت وگوهای بین الافغانی که با مالکیت و رهبری افغان ها انجام گیرد، به مقام های آمریکایی توصیه می نماید قبل از هرگونه اظهارنظر درباره دیدگاه های مسئولین ایران در مورد مسائل منطقه و افغانستان، ابتدا این مواضع را با دقت مطالعه نمایند.

روز گذشته زلمی خلیلزاد نماینده آمریکا در امور صلح افغانستان در اظهاراتی مدعی شده بود که ایران از کوشش ها برای برقراری صلح در افغانستان حمایت کافی نمی نماید.

310 310منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1177

به "پاسخ سفارت ایران در کابل به ادعای زلمی خلیل زاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ سفارت ایران در کابل به ادعای زلمی خلیل زاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید