مدیر ژئوپارک جهانی قشم در بین 12 نفر دارنده حق رای در شورای عالی ژئوپارک های یونسکو

به گزارش بانوی ایران، خبرنگاران : علیرضا امری کاظمی، مدیر ژئوپارک جهانی قشم از سوی دبیرکل یونسکو به عنوان منتخب آسیای میانه، غرب آسیا و خاورمیانه، برای چهار سال آینده جهت عضویت شورای عالی ژئوپارک های جهانی یونسکو منصوب شد.

مدیر ژئوپارک جهانی قشم در بین 12 نفر دارنده حق رای در شورای عالی ژئوپارک های یونسکو

به گزارش خبرنگاران ، مدیر ژئوپارک دنیای قشم در واقع منتخب آسیای میانه، غرب آسیا و خاورمیانه در شورای عالی ژئوپارک های دنیا است که از میان تمامی کشورهای دنیا برای چهار سال آینده یعنی از 2022 تا 2026 به عضویت این شورا درآمده اند و امری کاظمی یکی از 12 نفر دارای حق رای در شورای عالی ژئوپارک ها انتخاب شده است.

شورای عالی ژئوپارک های دنیا بالاترین مرجع تصمیم گیری درباره ژئوپارک های دنیا است. آنالیز پرونده ارزیابی و گزارش ارزیابی ژئوپارک های تازه و ژئوپارک هایی که ارزیابی مجدد شده اند و تدوین ضوابط و آئین نامه های ژئوپارک های دنیای و آئین نامه های اجرایی آنها وظیفه این شورا است.

براساس این گزارش، امری کاظمی، عضو کمیته علوم زمین و ژئوپارک های کمیسیون ملی یونسکو- ایران و عضو شورای دنیای ژئوپارک ها و مدیر ژئوپارک قشم، پیش از این به عنوان یکی از ارزیابان بین المللی یونسکو در امور ژئوپارک ها انتخاب شده بود.

ژئوپارک قشم، واقع در جزیره قشم استان هرمزگان در جنوب ایران، نخستین ژئوپارک خاورمیانه است که از سال 1385 به عضویت شبکه دنیای ژئوپارک های[1] تحت حمایت یونسکو درآمده است.[1]

حفاظت از این ژئوپارک و ژئوسایت های آن به وسیله جوامع محلی و با نظارت و آموزش مدیریت ژئوپارک قشم به وسیله فعالیت های گردشگری سبز صورت می گیرد.

ژئوپارک ها محوطه هایی هستند که نشانگر تنوع بزرگ زیستی و زمین شناختی کره زمین هستند.[2]

ژئوپارک های دنیای یونسکو، مناطقی هستند که به وسیله برنامه های اجرا شده به وسیله جوامع محلی به منظور تقویت توسعه پایدار منطقه ای، تنوع زمین شناختی را ترویج می نمایند. بعلاوه ژئوپارک ها به ارتقای آگاهی از تغییر اقلیم و بلایای طبیعی و بعلاوه پایش این پدیده ها یاری نموده و بسیاری از آن ها امکان تدوین راهبردهای کاهش خطر بلایای طبیعی را برای جوامع محلی فراهم می نمایند.[2]

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2139

به "مدیر ژئوپارک جهانی قشم در بین 12 نفر دارنده حق رای در شورای عالی ژئوپارک های یونسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر ژئوپارک جهانی قشم در بین 12 نفر دارنده حق رای در شورای عالی ژئوپارک های یونسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید