پاسخ حمید انصاری به اظهارات اخیر عیسی کلانتری

به گزارش بانوی ایران، تهران (پانا) - قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در یادداشتی به اظهارات عیسی کلانتری درباره رهبری امام خمینی در پیروزی انقلاب اسلامی واکنش نشان داد.

پاسخ حمید انصاری به اظهارات اخیر عیسی کلانتری

به گزارش جماران، متن یادداشت حمید انصاری به توضیح زیر است:

در رابطه با اظهارات سخیف، نسنجیده و توهین آمیز آقای عیسی کلانتری در باره رهبری امام خمینی در پیروزی انقلاب اسلامی در ویدیویی که اخیرا منتشر شده است و حقیقتا این اظهارات موجب تعجب و تأسف، و شدیدا محکوم می باشد چند نکته حائز اهمیت است:

1 - سرنگونی نظام ستمشاهی در ایران و پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران با رهبری بی مانند حضرت امام خمینی (س) در حالی به وقوع پیوست که کوشش جبهه وسیع حامیان رژیم شاه به رهبری آمریکا تا آخرین دقایق فروپاشی ارکان نظام سلطنت در روز 21 بهمن 57 ادامه داشت.

به استناد خاطرات و اعترافات منتشر شده از رجال وقت سیاسی آمریکا و اروپا، دو ماه قبل از پیروزی انقلاب، کاخ سفید و همپیمانان اروپایی آن بر اساس تصمیمات کنفرانس گوادلوپ با اعزام تیمی بلندپایه از فرماندهان سازمان ناتو به تهران و استقرار در ستاد مشترک ارتش شاه، با مأموریت حفظ نظام سلطنت و جلوگیری از سقوط رژیم و در آخرین مرحله اجرای کودتای خونین نظامی و دستگیری امام خمینی و دیگر سران انقلاب آنچه را که در توان داشتند بکار دریافتد، اما رهبری شجاعانه و قاطع امام خمینی و هوشیاری ملت ایران و البته نصرت الهی، نقشه آمریکا را با شکست روبرو کرد و در آخرین سناریوی آمریکا نیز فرمان کوتاه امام خمینی مبنی بر نادیده دریافت ساعات حکومت نظامی و فراخوان مردم برای حضور در خیابانها در بعد از ظهر 21 بهمن، کاروان ماشین جنگی کودتاگران در دقایق اولیه اجرای طرح کودتا در امواج خروشان انقلابیون و پیروان امام خمینی زمین گیر شد و ساعاتی بعد با فروپاشی ارکان نظام شاه، حسرت ادامه حیات نظام وابسته به بیگانه بر دل آمریکا نشست و انقلاب به پیروزی رسید.

فروکاستن عظمت ابعاد انقلابی که حاصل ده ها سال مبارزات بی وقفه ملت ایران بر علیه دخالتها و جنایتهای آمریکا و بیگانگان در کشور و وابستگی خفت بار رژیم پهلوی بوده است و انتساب این پیروزی به عامل موهوم و غیر واقعی خالی کردن پشت شاه توسط آمریکا در اظهارات نامربوط آقای کلانتری نشانه بی اطلاعی گوینده از حقایق تاریخ انقلاب و عدم مراجعه ایشان به صدها کتاب وخاطرات و مدارک منتشره در این رابطه است.

2 - امام خمینی را نه تنها ملت ایران بلکه بخش وسیعی از مسلمانان و بسیاری از دیگر ملتهای دنیا به عنوان سمبل رهبری پیروز دینی و نماد مقاومت در برابر سلطه طلبی غرب و آمریکا می شناسند. امام خمینی فرزند خلف اسلام ناب محمدی (ص)، میراث دار انبیا و اولیای الهی و صدای رسای حق طلبی و استقلال خواهی ملت عظیم ایران است. متأسفانه تعبیر بسیار ناروایی که آقای کلانتری در باره این شخضیت الهی بکار برده است، صرف نظر از اینکه گوینده چنین قصدی نداشته است، توهین و اسائه ادب به ساحت امام است. بی پروایی در بکار بردن تعابیر نابجا و واژگان بی مبنا، هنر نیست، صیانت کلام و رعایت ادب بویژه از چهره هایی که دارای مسئولیت های بالا در نظام جمهوری اسلامی هستند بیش از دیگران انتظار می رود.

3 - به موجب قوانین، انتشار مطالب توهین آمیز ممنوع است و هرگز حق آزادی بیان و حق اطلاع رسانی موجب جواز چنین اقدام مجرمانه ای نمی باشد. مراقبت و برخورد مناسب مراکز نظارت بر کانالهای اطلاع رسانی و مراجع ذیصلاح قضایی در اینگونه امور، مورد انتظار است.

متأسفانه این اظهار نسنجیده نتیجه بی توجهی - چند باره - ایشان به سوالات جهت دار برخی از رسانه ها و کانالهایی است که به قصد افزایش مخاطب و یا هر انگیزه دیگری فضا را برای اظهار نظرهای غیر تخصصی و عوام پسند فراهم می سازد.

4 - با توجه به اینکه این مطلب توهین آمیز که بر زبان ایشان جاری شده است نه به عنوان گفتار یک شخص عادی بلکه به عنوان معاون رئیس جمهور کشور و رئیس یکی از سازمانهای مهم نظام منتشر شده است حداقل اقدامی که می تواند آثار سوء آن را تقلیل دهد عذرخواهی از مردم ایران و روح بلند امام راحل و تصحیح گفتار ناصواب می باشد. ان شاء الله که چنین نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1388

به "پاسخ حمید انصاری به اظهارات اخیر عیسی کلانتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ حمید انصاری به اظهارات اخیر عیسی کلانتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید