هشدار درباره رفتار های پرخطر در چهارشنبه آخر سال

به گزارش بانوی ایران، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس سازمان اورژانس کشور درباره آسیب انفجار های چهارشنبه آخر سال و سر و صدا های آن هشدار داد.

هشدار درباره رفتار های پرخطر در چهارشنبه آخر سال

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، جعفر میعادفر درباره تمهیدات برای چهارشنبه آخر سال گفت: تمهیدات لازم اندیشیده شده است و توصیه های لازم به مردم گوشزد شده است که از فضای امروز فقط برای سلامتی خودشان استفاده نمایند و کامشان را در سال نو تلخ ننمایند.

وی اضافه کرد: خانواده ها با استفاده از رفتار نیاکان باید در خانه کنار هم باشند و بیرون نیایند، زیرا سر و صدا ها و انفجار های امروز می تواند آسیب جدی به مردم برساند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به نوترین آمار تعداد کشته و زخمی های چند روز اخیر گفت: آسیب هایی که به مردم عادی و آن هایی که می خواهند از فضای چهارشنبه سوری استفاده نمایند، امشب به گوش می رسد، اما آمار های تلخی از یک بهمن تا 23 اسفند داریم که مربوط به فراورینمایندگان و دپو نمایندگان مواد محترقه است که به طور کلی ما 364 مورد داشتیم که 31 مورد بستری هستند و آخرین آمار صدمات جسمی نشاندهنده 44 مورد قطع عضو، 112 مورد آسیب به چشم و 181 مورد سوختگی است که بیشتر در مکان ها تجمع این مواد منفجره بود که دپو می کردند.

میعادفر با تاکید بر اینکه بیشترین حوادث در آذربایجان شرقی و تهران رخ داده است، اضافه کرد: بیشترین آسیب ها ناشی از مواد محترقه دپو شده در منطقه ها کم برخوردار و مکان های نامناسب زیرزمینی بود که افراد از خطر های تجمع این مواد پرخطر آگاهی نداشتند که گرمای هوا یا حتی سایشی می تواند منجر به یک انفجار بزرگ گردد.

وی با فاجعه بار خواندن تعداد فوتی های چهارشنبه سوری سال جاری ادامه داد: پارسال در انتها برنامه چهارشنبه سوری تعداد فوتی ها 9 نفر اعلام شد، اما سال جاری هنوز چهارشنبه سوری نرسیده 10 نفر فوتی گزارش شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور در پاسخ به این سوال که چرا منعی برای خرید و فروش مواد محترقه وجود ندارد، گفت: ما هیچ مواد بی خطری نداریم یا کم خطر یا پرخطر هستند و پلیس هم همه کوشش خود را برای کشف مواد محترقه به کار می گیرد، اما تعداد زیاد است و از جهت های مختلف وارد می گردد؛ مردم باید خودشان رعایت نمایند و تقاضای خرید این اقلام را نداشته باشند.

میعادفر اضافه کرد: این مواد داخل ایران فراوری نمی گردد و وارداتی است که حتما نیز با کانتینر و از مبادی رسمی وارد می گردد.

وی از طرف اورژانس و کادر درمان از مردم خواست رعایت نمایند و در این ترافیک مانع حرکت آمبولانس ها نشوند، این آمبولانس ها مریض ها را به مراکز درمانی می برند و زمان بسیار مهم است این انفجار ها یک استرس جدی ایجاد می نماید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2094

به "هشدار درباره رفتار های پرخطر در چهارشنبه آخر سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره رفتار های پرخطر در چهارشنبه آخر سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید