نماینده مجلس: چرا جان مردم را به بهانه فراوری خودروی داخلی گرفتیم؟

به گزارش بانوی ایران، یک عضو کمیسیون مالی مجلس با اشاره به جان باختن 750 نفر در تلفات جاده ای از کیفیت خودرو ایرانی انتقاد کرد و از پلیس هدایت و رانندگی خواست تا یک بار برای همواره به شماره گذاری خودروهای بی کیفیت انتها دهد.

نماینده مجلس: چرا جان مردم را به بهانه فراوری خودروی داخلی گرفتیم؟

به گزارش ایسنا، مسلم صالحی در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن محکوم کردن حمله به طلاب در حرم رضوی از دستگاه امنیتی خواست که بیش از پیش در حفظ جان مردم کوشا باشند.

این عضو کمیسیون مالی مجلس نسبت به سرمازدگی محصولات کشاورزی هشدار داد و گفت: بیشتر محصولات استراتژیک ما مثل گندم سرمازده شدند. اگر دولت قیمت گندم را کنترل نکند، قطعا در تابستان به مشکل برخواهیم خورد. دولت گندم را 11 هزار تومان قیمت گذاری نموده اما این روزها گندم را به وسیله دلال ها کیلویی 18 تا 20 هزار تومان خریداری می نمایند. اگر نتوانیم بازار را کنترل کنیم، در آینده نزدیک به مشکل برخواهیم خورد.

صالحی بعلاوه از سیاست ها صادراتی و وارداتی محصولات کشاورزی انتقاد کرد و گفت: این سیاست های غلط باعث شد که برخی محصولات مثل گوجه فرنگی تا 40 هزار تومان افزایش قیمت داشته باشند. امروز خوشحالیم که گوجه فرنگی 25 هزار تومان عرضه می گردد. با این وجود، ضروری است که وزیر جهاد کشاورزی جدی تر به صادرات و واردات ورود کند.

پلیس راهور یک بار همواره خودروهای بی کیفیت را شماره گذاری نکند

نماینده مردم اقلید در مجلس با اشاره به قول وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر حذف قرعه کشی خودرو در سال 1401 گفت: هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوبه مجلس درباره ورادات خودرو را رد کرد. در اثر بی کیفیتی خودرو فراوری داخل 750 نفر از عزیزان در تعطیلات نوروز جان خود را از دست دادند. داد فرماندهی پلیس راهور بالا رفته است تا جایی که اعلام کردند خودرهای بی کیفیت را شماره گذاری نمی نمایند. یک بار برای همواره حرکتی انقلابی انجام دهید و تا خودروسازان یک بار برای همواره خود را جمع نمایند.

شرکت های زیر مجموعه دولت می خواهند سهم دولت در سایپا و ایران خودرو را خریداری نمایند

این عضو کمیسیون مالی مجلس ضمن درخواست از نمایندگان برای ارائه یک طرح دو فوریتی برای سامان دهی بازار خودرو گفت: چرا جان 100 میلیون نفر را به بهانه فراوری داخل گرفتیم؟ مگر خودروسازان در این مدت چه کار کردند که هنوز متوقع حمایت دولت است؟ از طرفی هم دولت قول داد که سهامش را در ایران خودرو و سایپا واگذار کند اما امروز شاهد این هستیم که شرکت های زیر مجموعه دولت می خواهند سهم دولت را خریداری نمایند. کجای جهان شرکت های زیر مجموعه دولت سهم دولت را خریداری می نمایند؟ مردم ما چه گناهی کردند که باید تاوان بی عرضگی مسئولان ایران خودرو و سایپا را بپردازند؟

این عضو مجمع نمایندگان استان فارس در خاتمه از دولت خواست که هر چه سریع تر لایحه نظام هماهنگ پرداخت حقوق را به مجلس بیارود تا بیش از این شاهد بی عدالتی در پرداخت حقوق نباشیم.

منبع: فرارو
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2134

به "نماینده مجلس: چرا جان مردم را به بهانه فراوری خودروی داخلی گرفتیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده مجلس: چرا جان مردم را به بهانه فراوری خودروی داخلی گرفتیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید