راهنمای سفر به باتومی در سال 1401 (تور گرجستان ارزان)

به گزارش بانوی ایران، راهنمای سفر به باتومی یک پیشنهاد مجذوب کننده از طرف خبرنگاران برای افرادی است که قصد سفر به این شهر جالب و پرماجرا را دارند. باتومی جزو توریستی ترین شهرهای آسیایی است که هر ساله مسافران زیادی را به کشور گرجستان می کشاند. یکی از مزیت های اصلی این شهر، تفریحات متعدد و متنوع آن است.

راهنمای سفر به باتومی در سال 1401 (تور گرجستان ارزان)

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

گستردگی خدمات توریستی و سرگرمیی در شهر باتومی این امکان را به گردشگران می دهد که با هر سلیقه و متناسب با علایقی که دارند، از سفر خود نهایت لذت را ببرند و تجربه ای خاطره انگیز را در زندگی خود ثبت نمایند. به همین منظور در این مقاله سعی کردیم نکات و مطالب مهم و کاربردی در خصوص سفر به شهر باتومی را گردآوری کنیم و با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم تا در سفر خود به این شهر از آن بهره ببرید. با ما تا انتهای این مطلب در خبرنگاران همراه باشید.

راهنمای سفر به باتومی برای مسافران

راهنمای سفر به باتومی برای هر شخص می تواند متفاوت باشد. در نگاه کلی این شهر هم برای سفرهای خانوادگی و هم برای سفرهای گروهی و محبت آمیز مناسب است. شما حتی می توانید یک سفر رمانتیک و خاطره انگیز را در باتومی تجربه کنید. به طور کلی سرگرمی ها و جاذبه های گردشگری متفاوتی در این شهر وجود دارد که اصلی ترین علت محبوبیت آن هم همین تنوع است.

برای افرادی که به پاساژگردی و گشت و گذار در مراکز خرید علاقه مند باشند، گزینه های خوبی برای خرید اجناس باکیفیت و برند وجود دارد و مسافرانی که دوست دارند تعطیلات خود را در محیطی آرام و به دور از هیاهو سپری نمایند، بیشترا به شب نشینی و یا آفتاب گرفتن در کنار سواحل زیبای دریای سیاه در باتومی می پردازند. بعلاوه برای علاقه مندان به فعالیت های پرهیجان، سرگرمیات ساحلی و تورهای رفتینگ برگزار می گردد. علاوه بر این ها، جاذبه های فرهنگی و تاریخی زیادی در باتومی وجود دارد که در صورت تمایل می توانید از آن ها بازدید کنید و لذت ببرید.

جالب است بدانید که کشور گرجستان غذاهای محلی مجذوب کننده و بسیار خوشمزه ای دارد که در بخش مربوط به معرفی رستوران ها، برترین مکان برای امتحان کردن غذاهای محلی گرجستان در باتومی را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه مطلب به توضیحات جامع و کاملی در خصوص هر آنچه که از باتومی باید بدانید را با شما به اشتراک می گذاریم.

موقعیت جغرافیایی شهر باتومی

شهر باتومی از لحاظ جغرافیایی در سواحل دریای سیاه در جنوب غربی گرجستان قرار گرفته و رشته کوه های قفقاز آن را محاصره نموده اند، از این رو این شهر دومین شهر بزرگ کشور گرجستان به شمار می آید.مساحتی که این شهر از کشور گرجستان را برای خود در بر گرفته است نیز حدود 64 کیلومترمربع بوده و مطابق با آمار سرشماری که در سال 2018 در این شهر گرجی اجرا شده است نیز جمعیت آن در به طور کلی 163 هزار نفر می گردد.

مختصری از تاریخ شهر باتومی

باتومی یکی از قدیمی ترین شهرهای گرجستان به شمار میرود. در زمان گذشته مردم محلی به وسیله داد و ستد با همسایگان و البته شهر و کشورهای دورتر امورات خود را می گذراندند. در طول تاریخ این شهر همواره به خاطر موقعیت اسراتژیک و طبیعی اش از دیگر شهرها متمایز بوده است. از قرن 18، باتومی تحت سلطه عثمانی بوده است و بعد از جنگ ترکیه و روسیه این شهر بخشی از گرجستان شد. باتومی بعد از به وجود آمدن باکو یک ترمینال دریایی مهم در دریای سیاه شد. راهنمای سفر به باتومی ذکر می نماید که تاریخ متنوع این شهر منجر به ایجاد معماری های مختلفی گشته که در این جا قابل مشاهده است.

اطلاعات کلی شهر باتومی در گرجستان

زبان رسمی: گرجی

واحد پول: لاری

کد کشور:00995

کد شهر باتومی: 422

شماره های اضطراری:

  • آتش نشانی: 112
  • واحد نجات:111
  • اورژانس:112
  • پلیس:112

اختلاف ساعت با تهران:نیم ساعت از ایران جلوتر است.

فرودگاه: فرودگاه بین المللی باتومی

آب و هوای شهر باتومی

باتومی با آب و هوای نیمه مرطوب دریایی ساحلی شناخته شده است. زمستان ها سرد هستند و البته بدون برف و تابستان های گرمی دارد. بارش سالانه 2.560 میلی متر است و رطوبت نسبی 81٪ می باشد. باران های مکرری در این شهر وجود دارند؛ اما برف به ندرت می بارد و اگر برفی روی زمین بنشیند به سرعت آب می گردد. یک دریاچه طبیعی کوچک در باتومی وجود دارد که در پارک 6 May قابل تماشا است. بسیاری از باغ های متفاوت مانند باغ های مرکبات در باتومی وجود دارد.

برترین زمان سفر به باتومی

همان طور که گفته شد باتومی مرطوب ترین شهر گرجستان است و تقریبا در تمامی فصول سال امکان بارش باران در این شهر وجود دارد؛ اما خوشبختانه باران های آن ملایم و کوتاه بوده و مانند باران های سیل آسای شهرهای استوایی نمی باشد. پس اگر آب و هوای خوب جزو الویت های شما برای سفر است، برترین زمان سفر به باتومی از نظر شرایط آب و هوایی از اواسط بهار تا آخر مهرماه می باشد و تا اوایل آبان هم امکان شنا در دریای سیاه وجود دارد.

دمای این شهر در تابستان 25 درجه و در زمستان 7 درجه بالای صفر است که نسبت به زمستان سرد دیگر کشورها بسیار مطبوع است.

هزینه اقامت در شهر باتومی

برای اقامت در شهر باتومی هم مانند دیگر شهرهای توریستی جهان احتیاجی نیست که نگرانی بابت پیدا کردن مکانی مناسب باشید، زیرا در این شهر انواع هتل های 2 تا 5 ستاره ای وجود دارد که می توانید بنابر احتیاج و بودجه ای که دارید یکی از آنها را انتخاب کنید. به غیر از هتل، اقامتگاه های متنوعی هم در این شهر وجود دارد که بتوانید با اقامت در آنها از لحاظ اقتصادی برایتان ارزان باشد، اما دیگر احتیاجهای شما نظیر امکانات مناسب و امنیت نیز نمی تواند در این مدل اقامتگاه ها مانند هتل محیا باشد. گفتنی است که آژانس مسافرتی خبرنگاران در بیشتر نقاط جهان دارای امکان رزرو هتل است و بعلاوه شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید، برای آشنایی با هتل های باتومی به صفحه رزرو هتل باتومی بروید. در ادامه راهنمای سفر به باتومی به چند هتل خوب در این شهر اشاره خواهیم کرد.

هتل های پیشنهادی در شهر باتومی

  • هتل شرایتون | Sheraton Batumi Hotel

هتل 5 ستاره ای که در شهر باتومی می خواهیم به آن اشاره کنیم، هتل شرایتون است. این هتل دارای پارکینگ رایگان، ساحل اختصاصی، اتاق های راحت و مجلل و بعلاوه پرسنل حرفه ای و مهربان می باشد.

شماره تلفن: 00995422229000

وب سایت: www.sheratonbatumi.com

آدرس: 26-28 Rustaveli Ave, Batumi 6000, Georgia

  • هتل سوئیت دیوان | Divan Suites Batumi

دیگر هتل پیشنهادی در این شهر هتل سوئیت دیوان است، این هتل 5 ستاره ساحلی می تواند به معنای واقعی شما را در رویاهایتان غرق کند. این هتل در بین مسافرانی که به آن سفر نموده اند از محبوبیت ویژه ای برخوردار است و برترین گزینه برای زوج ها می باشد.

شماره تلفن: 00995422255522

وب سایت: www.divan.com.tr

آدرس: Kostava/Zviad Gamsakhurdia St. No:5/13, Batumi 6000, Georgia

  • هتل هیلتون | Hilton Batumi

هتل های زنجیره ای هیلتون در شهر باتومی که یکی توریستی ترین شهرهای گرجستان هست نیز دارای شعبه می باشد. این هتل 5 ستاره دارای امکاناتی نظیر اتاق های شیک و راحت و بعلاوه سالن ورزشی، استخر، سرویس های مناسب و بعلاوه ساحل اختصاصی می باشد.

شماره تلفن: 00995422222299

وب سایت: www3.hilton.com

آدرس: 40 Rustaveli Ave, Batumi 6010, Georgia

هزینه خورد و خوراک در باتومی

در تمامی شهرهای توریستی رستوران های بسیاری وجود دارد که با امکانات و غذاهای مختلف و با کیفیت های متفاوت در سطح شهر میزبان مسافران می باشند. پس اگر بخواهیم به طور دقیق از قیمت های غذا و رستوران در باتومی صحبت کنیم، کمی اطلاعاتمان ناقص است اما می توان تا حدودی از رنج قیمت ها آگاه شد.

به طور میانگین نرخ یک وعده غذا در رستوران های ارزان باتومی از حدود 14 لاری تا حدود 20 لاری آغاز می گردد. رستوران های معمولی باتومی نرخی حدود 20 لاری تا 30 لاری گرجستان دارند و رستوران های لوکس نیز در این شهر از 30 لاری آغاز می گردد. فست فود ی های این شهر نیز غذاهای مختلف و متنوعی را ارائه می دهند که نرخ آن ها از 10 لاری آغاز شده و به 15 لاری گرجستان نیز می رسد.

رستوران های پیشنهادی در شهر باتومی

در این بخش از راهنمای سفر به باتومی سری به بخش خوراکی ها خواهیم زد. یکی از اصلی ترین قسمت های هر سفر کشف مزه های تازه و امتحان غذاهای محلی کشورها و شهرهای مختلف است. در ادامه رستوران های معروف شهر باتومی را به همراه هم آنالیز می کنیم.

1. رستوران شمیخده جناتسواله

شمیخده یکی از رستوران های به نام و محبوب باتومی است که هواداران زیادی دارد و معمولا شلوغ است. در این رستوران هر سه وعده صبحانه، ناهار و شام سرو می گردد و نوعی رستوران سنتی به شمار می آید، زیرا در آن تنها غذاهای محلی گرجی سرو می گردد. اگر می خواهید غذاهای اصیل گرجی را امتحان کنید، حتما به این رستوران سری بزنید تا طعم بی نظیر غذاهای گرجی را بچشید و از آن لذت ببرید. این رستوران در مرکز باتومی قرار گرفته است و نزدیک به سواحل دریای سیاه است.

2. رستوران بولوار قدیمی

اگر اهل رفتن به رستوران هایی دنج و با فضایی آرام و صمیمی هستید به شما پیشنهاد می گردد که حتما یک وعده را مهمان رستوران بولوار قدیمی باتومی باشید و از لحظات حضور در این رستوران لذت ببرید. رستوران بولوار قدیمی یکی از برترین رستوران های شهر باتومی به شمار می آید و انواع غذاهای بین المللی و سنتی گرجی در آن سرو می گردد. این رستوران بعلاوه میزبان افراد گیاهخوار نیز می باشد و وعده های غذایی مخصوص افراد وگان را در منوی خود جای داده است. در رستوران بولوار باتومی هر سه وعده در روز سرو می گردد. این رستوران فضایی دل نشین دارد و شما را با موسیقی پیانو مهمان می نماید.

3. رستوران پورتو فرانکو

یکی دیگر از رستوران های معروف و شناخته شده باتومی رستوران پورتو فرانکو است. این رستوران هم مانند دو رستوران قبلی با غذاهای اصیل گرجی از شما میزبانی می نماید. از غذاهای معروف این رستوران می توان به خاچاپوری اشاره نمود که یکی از برترین و اصیل ترین غذاهای گرجی است که می توانید در باتومی آن را امتحان کنید، خاچاپوری غذایی است که از خوردن آن هرگز پشیمان نخواهید شد!

حمل و نقل در شهر باتومی

از دیگر اطلاعاتی که قبل از سفر به هر شهر یا کشوری باید بدانید، اطلاعات مربوط به سیستم حمل و نقل آن مقصد می باشد. در این قسمت از راهنمای سفر به باتومی اطلاعات کلی و مفیدی در خصوص وسایل حمل و نقل شهر باتومی در اختیار شما قرار خواهیم داد. در ابتدا باید این نکته را متذکر شویم که باتومی مترو ندارد و در این شهر باید با سیستم حمل و نقل سنتی از قبیل اتوبوس و تاکسی رفت و آمد کنید.

راهنمای حمل و نقل در شهر باتومی

اتوبوس:اتوبوس یکی از وسایل نقلیه عمومی پر کاربرد در باتومی است. در گرجستان هم می توانید با اتوبوس بین شهرها تردد کنید و هم می توانید در خود باتومی به گشت و گذار بپردازید. هرچند خطوط اتوبوس این شهر محدود است اما همان هم برای رسیدن به جاذبه های تماشای این شهر کفایت می نماید و مسئله ای برای شما پیش نخواهد آمد. مینی بوس ها هم می توانند در حمل و نقل درون باتومی به شما یاری نمایند.

ماشین: شما می توانید از ارمنستان، ترکیه و یا آذربایجان با ماشین شخصی خودتان به باتومی بیایید.

قطار: راه آهن گرجستان بین باتومی و تفلیس خط قطار دارد. قطارهای شبانه معمولا در ساعت 22:25 حرکت می نمایند و ساعت 7:05 صبح به باتومی می رسند.

هواپیما: شما می توانید با هواپیما به باتومی بیایید. فرودگاه بین اللمی باتومی از شهرهای زیادی به این مقصد پرواز دارد.

اتوبوس و مارشروتکا: باتومی چند خط محدود اتوبوس دارد که همان ها برای رفتن به جاذبه ها کافیست. قیمت آن 1 لاری می باشد که می توانید بلیط آن را از راننده اتوبوس نیز بخرید. مارشروتکا نیز در سطح شهر به وفور دیده می شوند که مزیت آن ها این است که احتیاج به ماندن در ایستگاهی خاص ندارید و با تکان دادن دست می توانید در صورتی که از جهت آن مطمئن هستید، سوار آن ها شوید.

دوچرخه: در باتومی جهتهای دوچرخه ای به رنگ قرمز وجود دارند که به خارج باتومی می فرایند و 8 کیلومتر در کنار دریای سیاه امتداد دارند. بعلاوه در ساحل باتومی نیز امکان اجاره دوچرخه وجود دارد که بسیار خاطره خوبی برایتان خواهد شد.

پیاده: یکی از برترین روش های کشف شهر پیاده روی است زیرا باتومی شهر بزرگی نیست و می توانید بسیاری از جاذبه های آن را با پای پیاده ببینید.

جاذبه های تماشای در شهر باتومی

  • بلوار باتومی | Batumi Boulevard

در ابتدای گشت و گذار در شهر باتومی، توصیه می کنیم سری به بلوار باتومی بزنید تا با فضا و فرهنگ و آداب و رسوم مردم این شهر بیشتر آشنا شوید. بلوار باتومی یکی از معروف ترین محله های شهر است و برنامه های مختلفی در این بلوار برگزار می گردد. بیشتر کافه ها و رستوران های بلوار باتومی غذاهای محلی را در منوی خود جای داده اند. تلفیق موسیقی محلی، مجسمه های زیبا، نمای ساحل و چرخ و فلک واقع در بلوار باعث شده تا شب های رویایی و خاطره انگیزی از این شهر در فکر مسافران به جا بماند.

  • تله کابین آرگو | Argo Cable Car

مجموعه تله کابین آرگو توصیه ما در راهنمای سفر به باتومی به افرادیست که دنبال هیجان و کشف طبیعت هستند. این تله کابین با ارتفاعی 250 متر بالاتر از سطح دریا، منظره منحصربه فردی از شهر باتومی، دریای سیاه و کوه های سرسبزی را دارد که دور تا دور شهر را پوشانده اند. بعلاوه در این مرکز سرگرمیی انواع رستوران ، کافه و فروشگاه نیز وجود دارد و تراس لژ سلطنتی آن منظره زیبایی از شهر و تپه های اطراف را به نمایش گذاشته است. اگر در سفر خود به باتومی از مجتمع تله کابین آرگو بازدید کردید، عکس یادگاری یادتان نرود!

آدرس: گرجستان - باتومی Airport Hwy، Batumi، Georgia

  • مجسمه علی و نینو | Ali & Nino Statue

در این بخش از راهنمای سفر به باتومی می رسیم به یکی از رمانتیک ترین جاذبه های گردشگری که آوازه آن در کل شهر پیچیده است. مجسمه علی و نینو؛ این مجسمه در گرجستان به عنوان نماد عشق شناخته شده و معروفیت آن به گوش کل جهان رسیده است. این مجسمه با 8 متر ارتفاع در کنار دریای سیاه واقع شده است و با الهام از داستانی عاشقانه بین دو نفر به نام های علی و نینو ساخته شده. علی پسر مسلمان و نینو دختری گرجی بوده که بعد از سال ها به هم رسیدند اما با فروپاشی جمهوری شوروی این دو عاشق از هم جدا شدند و داستان عشقشان به سمبل عاشقان باتومی تبدیل شده است.

آدرس: Seafront Promenade، Batumi، Georgia

  • برج آلفابتیک | Alphabetic tower

از دیگر برج های مدرنی که در شهر باتومی در چند دهه اخیر ساخته شده برج آلفابتیک است. این برج نیز نماد منحصر به فردی از الفبای گرجی است و در بین مردم گرجی بسیار محبوب است. جنس برج الفبا از آلومینیوم بوده و 33 حرف الفبای گرجی را نشان می دهد.

آدرس: Alphabet Tower، Seaside Blvd، Batumi، Georgia

  • کلیسای مادر مقدس | Holy Mother Virgin Nativity Cathedral

کلیسای زیبایی به نام مادر مقدس در شهر باتومی وجود دارد و معماری که در آن به کار برده شده است گوتیک است. این کلیسا در سال 1897 در شهر باتومی با یاری اقتصادی چند برادر ساخته شد. این کلیسا دارای سه گنبد بوده و در دوره شوروی به عنوان یک ساختمان آرشیو و آزمایشگاهی با ولتاژ بالا استفاده می شده است. نمای ساختمان آن بسیار زیبا و حیرت برانگیز است، با سنگ های خاصی ساخته شده و رنگ آن در آب و هوای مختلف تغییر رنگ می نماید که همین امر، سبب خاص بودن این کلیسا می گردد. بعلاوه استفاده از معماری گوتیک نیز ابهت خاصی به این بنا بخشیده است.

آدرس: Zubalashvili St، Batumi، Georgia

  • باغ گیاه شناسی باتومی

    یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر باتومی باغ گیاه شناسی این شهر است. این باغ یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین باغ ها در جهان به شمار می آید. باغ گیاه شناسی به قدری زیباست که نوعی بهشت روی زمین است. مساحت باغ گیاه شناسی باتومی حدود 110 هکتار است که زیستگاه بیش از 2000 گونه گیاهی می باشد. نکته ای که در خصوص این باغ بسیار مورد توجه واقع شده، تعلق بیش از 104 گونه از 2000 گونه گیاهی به قفقاز است و باقی گونه ها از گوشه گوشه جهان به این باغ آورده شده و رشد یافته اند. اگر مسافر شهر باتومی هستید، حتما از این باغ شگفت انگیز تماشا کنید.

آدرس: گرجستان، باتومی، باغ گیاه شناسی

  • میدان اروپا

    میدان اروپا میدان اصلی شهر باتومی است و حکم میدان تکسیم در استانبول و میدان انقلاب تهران را در باتومی دارد. شما به احتمال زیاد در گشت های شهری خود بارها از آن عبور میکنید و جالب است بدانید که بسیاری از خوانندگان مطرح جهان مانند خوزه کارراس، آندریا بوچلی، گروه بونا ویستا و انریکه ایگلسیاس در این میدان کنسرت برگزار نموده اند. در مجاورت این میدان پارکی است که در شب های گرم تابستان گردشگران و اهالی باتومی برای شبگردی و پیاده روی به آن سر می زنند.

تور هیجان انگیز رفتینگ باتومی

یکی از سرگرمیات مجذوب کننده و پرهیجان شهر باتومی تور رودخانه نوردی رفتینگ است. در اطراف باتومی دریاچه ها و رودخانه های بسیاری وجود دارد که امکان لذت بردن از این ورزش مهیج را فراهم نموده و باعث شده تا هواداران زیادی پیدا کند. اگر قصد سفر به باتومی را دارید و عاشق هیجان هستید، به شما پیشنهاد می کنیم حتما در تورهای رفتینگ باتومی شرکت کنید و این سرگرمی پر از شادی را تجربه کنید. نگران نباشد زیرا شرکت در رفتینگ احتیاج به آموزش خاصی ندارد و می توان به راحتی در برنامه های آن شرکت کرد. مدت زمان این تورها معمولا از 45 دقیقه تا 90 دقیقه می باشد.

  • دریاچه نوریگلی محلی برای قایق سواری

یکی از مجذوب کنندهیت های شهر باتومی دریاچه نوریگلی است. این دریاچه بکر و زیبا به وسیله آب های زیرزمینی تشکیل شده است و نزدیک به 8 متر عمق دارد. در اطراف این دریاچه چندین مجموعه قایقرانی وجود دارد که علاقمندان می توانند با قایق سواری از زیبایی های بی شمار این دریاچه لذت ببرند. در اطراف این دریاچه یک باغ وحش کوچک و پیست دوچرخه سواری نیز برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

هزینه سرگرمیات در باتومی

هزینه بعضی از سرگرمیات رایج در باتومی به توضیح زیر می باشد:

  • هزینه بلیط پارک آبی باتومی: 40 لاری
  • هزینه بلیط تورهای رفتینگ باتومی: از 40 لاری تا 100 لاری
  • هزینه بلیط قایق سواری: 5 لاری
  • هزینه بلیط پاراشوت باتومی: 75 لاری
  • هزینه بلیط فلای بورد باتومی: از 50 لاری تا 130 لاری
  • هزینه بلیط دلفیناریوم باتومی: 15 لاری تا 20 لاری
  • هزینه بلیط شنا با دلفین ها در باتومی: 100 لاری تا 150 لاری

به شما توصیه می گردد:

  • از غذاهای محلی باتومی حتما بهره ببرید.
  • پارک گیاه شناسی را جزو بایدهای سفرتان بگذارید.
  • پنیر گرجی را حتما تجربه کنید.
  • پیاده روی در شهر را از قلم نیاندازید.
  • شب های باتومی بسیار زیبا هستند، در خیابان های آن قدم بزنید و از فضا لذت ببرید.

نتیجه گیری

باتومی یکی از توریستی ترین شهرهای گرجستان و جزو مقاصد پر مسافر است که در این راهنمای سفر به باتومی از خبرنگاران سعی داشتیم تا توضیحات جامع و کاملی از تماشای ها و جاذبه های مختلف و متفاوت در شهر زیبای باتومی را به شما همراهان عزیز ارائه دهیم. امیدواریم که مطالب ارائه شده برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. خبرنگاران اوقات خوشی را برایتان آرزومند است.

  • کافه ها و رستوران های محلی باتومی در کجای شهر قرار دارند؟

برای امتحان غذاها و خوراکی های محلی گرجستان در باتومی می توانید به بلوار باتومی سری بزنید و از کافه ها و رستوران های واقع در این محله تماشا کنید.

  • تور رفتینگ باتومی در کجا برگزار می گردد؟

شهر باتومی دریاچه ها و رودخانه های زیادی دارد که در اغلب این مکان ها امکان برگزاری تور رفتینگ فراهم شده است.

  • در باتومی امکان تردد با مترو برای مسافران وجود دارد؟

خیر؛ این شهر مترو ندارد و برای حمل و نقل عمومی می توانید از اتوبوس بهره ببرید.

امیدواریم که راهنمای سفر به باتومی برایتان مفید بوده باشد و سفر دلچسب و لذت بخشی را برای خود رقم بزنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 شهریور 1401 بروزرسانی: 10 شهریور 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2172

به "راهنمای سفر به باتومی در سال 1401 (تور گرجستان ارزان)" امتیاز دهید

2 کاربر به "راهنمای سفر به باتومی در سال 1401 (تور گرجستان ارزان)" امتیاز داده اند | 2.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به باتومی در سال 1401 (تور گرجستان ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید