مواد شیمیایی صاف کننده مو با افزایش خطر سرطان رحم ارتباط دارند

به گزارش بانوی ایران، یک آنالیز نو بوسیله پژوهشگران انستیتوهای ملی بهداشت آمریکا نشان داده است که زنانی که از فراورده های صاف نماینده مو استفاده می نمایند، نسبت به زنانی که از این فراورده ها استفاده نمی نمایند، با احتمال دو برابر بیشتر ممکن است به سرطان رحم مبتلا شوند.

مواد شیمیایی صاف کننده مو با افزایش خطر سرطان رحم ارتباط دارند

به گزارش خبرنگاران به نقل از مدیکال نیوز تودی یافته های این پژوهشگران نشان می دهد که زنان سیاه پوست با توجه به استفاده بیشتر از فراورده های صاف نماینده مو ممکن است بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان رحم قرار گیرند.

این پژوهشگران می گویند فراورده های مراقبت مو از جمله رنگ مو و صاف نماینده های شیمیایی مو حاوی شماری از مواد شیمیایی هستند که ممکن است به عنوان سرطان زا یا مختل نماینده هورمونی عمل نمایند و بنابراین ممکن است بر خطر دچار شدن به سرطان تاثیر بگذارند.

مواد صاف نماینده مو از جمله شامل مواد شیمیایی مانند فتالات ها، پارابن ها، سیکلوسیلوکسان ها و فلزات هستند که هنگامی که گرم می شوند، ماده سرطان زای فرمالدئید آزاد می نمایند.

پژوهش های پیشین نشان داده اند که رنگ مو و مواد شیمیایی صاف نماینده با سرطان های دیگر حساس به هورمون مانند سرطان پستان و سرطان تخمدان ارتباط دارند، اما قبلا رابطه آنها با خطر سرطان رحم آنالیز نشده بود.

در این آنالیز بیش از 33000 زن در آمریکا در سنین 35 تا 74 برای حدود 11 سال پیگیری شدند و در طول این مدت 378 مورد سرطان رحم در آنها تشخیص داده شد.

تخمین این پژوهشگران نشان داد که در زنانی که گفته بودند بیش از چهار بار در سال از فراورده های صاف نماینده مو استفاده نموده اند، نسبت به زنانی که از این فراورده ها استفاده ننموده بودند، احتمال دچار شدن به سرطان رحم بیش از دو برابر افزایش پیدا می نماید.

این پژوهشگران می گویند در این آنالیز شواهدی درباره افزایش خطر سرطان رحم در زنانی که از سایر فراورده های مراقبت مو از جمله رنگ مو، فراورده های دکلره نماینده و هایلایت نماینده، سفیدنماینده و فرنماینده استفاده می نمایند، نیافته اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 آبان 1401 بروزرسانی: 1 آبان 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2199

به "مواد شیمیایی صاف کننده مو با افزایش خطر سرطان رحم ارتباط دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد شیمیایی صاف کننده مو با افزایش خطر سرطان رحم ارتباط دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید