مبلغ حق بیمه روستاییان آذربایجان غربی اعلام شد

به گزارش بانوی ایران، مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان غربی گفت: حق بیمه روستاییان استان بین 3 میلیون و 300 هزار تا 8 میلیون و 400 هزار ریال مشخص شد که متقاضیان می توانند با پرداخت آن از مزایای بازنشستگی بهره مند شوند.

مبلغ حق بیمه روستاییان آذربایجان غربی اعلام شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، یونس معزز، مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان غربی، یکشنبه 28 اردیبهشت در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: روستاییانی که توانایی پرداخت این حق بیمه را ندارند می توانند حق بیمه خود را به صورت اقساطی در 2 قسط به صورت اقساط 6 و سه ماهه پرداخت نمایند.

وی اعلام کرد: 102 کارگزاری فعال بیمه ای در سطح استان فعال است و هر فرد می تواند با مراجعه به این دفاتر با پرداخت مبلغ موردنظر خود را بیمه کند.

معزز اظهار کرد : روستاییان مشمول این بیمه ساکن در شهرهای زیر 20 هزار نفر با پرداخت 15 سال حق بیمه و در سن بعد از 65 سالگی، بازنشسته شده و هر ماه مستمری می گیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان غربی اعلام کرد: مشاغل 20 گانه بخش های مختلف کشاورزی با تایید اداره کل جهاد کشاورزی یا نظام صنفی کشاورزی محل سکونت به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان درمی آیند.

معزز ادامه داد: مشاغل زیربخش دامپزشکی، مکانیزاسیون، صنایع تبدیلی و تکمیلی، امور دام، منابع طبیعی و تولیدات گیاهی از جمله مشاغلی هستند که می توانند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بهره مند شوند.

وی اعلام کرد:همه اقشار جامعه نیازمند بیمه اجتماعی هستند، اقشار آسیب پذیری چون روستاییان و کشاورزان از اولویت و ضرورت بیشتری برای زیرپوشش قرار دریافت بیمه برخوردار هستند.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال 1384 با مصوبه هیات دولت و برای حمایت از روستائیان و عشایر و کشاورزان در ایران تاسیس شد تا این اقشار نیز زیرپوشش حمایت های اجتماعی قرار گیرند.

این صندوق یکی از صندوق های چهارگانه و زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و رویکرد آن ارائه خدمات بیمه اجتماعی بلندمدت به کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش های مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت است.

اطلاعات مربوط به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان به وسیله دهیاری ها، بهورزان خانه های بهداشت، ستادهای راهبردی شهرستانی شامل فرمانداری ها، بخشداری ها، ادارات جهادکشاورزی، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش تامین می گردد.

علاوه بر روستاییان و عشایر کارکنان شرکت های فنی مهندسی و شبه کشاورزی مستقر در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر و کارکنان شرکت های نظام دامپزشکی نیز می توانند زیرپوشش این صندوق قرار گیرند.

محدوده سنی عضویت در صندوق بین 18 تا 50 سال است و تمامی روستاییان و عشایر و کشاورزان، می توانند با مراجعه به کارگزاری ها خودشان را تحت پوشش این صندوق قرار دهند تا بتوانند در زمان تهدید معیشت خانواده با عزت و کرامت از مزیت هایی که صندوق فراهم نموده است، استفاده نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1058

به "مبلغ حق بیمه روستاییان آذربایجان غربی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبلغ حق بیمه روستاییان آذربایجان غربی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید